0

مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی»

 
ahmadfarm
ahmadfarm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1390 
تعداد پست ها : 7792
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


  • چند نمونه از تاثیرات مثبت/منفی مدل زندگی در جامعه رو بنویسید.

 

در واقع مهمترين قسمت شكل دهنده در جامعه مدل زندگي و سبك آن است. زيرا كه ما فرزندانمان را در همين مدل رشد مي دهيم و افكارشان را شكل مي دهيم.

به عنوان مثال مدلهايي كه فرزند در خانه مي بيند براي او ارزش مي شود و نسبت به برخي موارد در جامعه منفي بين و نسبت به برخي عوامل مثبت بين مي شود.

در قسمت مثبت مي توان به پرورش فرزندان مهدوي اشاره كرد كه ما مدلي اسلامي را لحاظ كنيم و فرزندانمان را تا حد توان با خدا و اسلام آشنا كنيم اما در مدلهاي منفي مي توان به نمونه هاي عكس آن اشاره كرد كه ازين نمونه ها بسيار است.

مثلا مباحثي چون......

پوشاك

خوراك

احترام

نظافت

ادب

رعايت حقوق ديگران

كه در تمام موارد اين سبك و مدل زندگي ماست كه مي تواند بر مثبت يا منفي شدن نتيجه تاثير بگذارد.

 

   

تنها امید خلق جهان یابن فاطمه   ای منتهای آرزوی اولیاء بیا

بالا گرفته ایم برایت دو دست را  ای مرد مستجاب قنوت و دعا بیا

                                     

           برای ظهورش صلوات........ اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

 
 
یک شنبه 13 دی 1394  7:41 PM
تشکرات از این پست
siryahya haj114
ahmadfarm
ahmadfarm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1390 
تعداد پست ها : 7792
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

بهترین سبک زندگی از دیدگاه اسلام و رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از جوانان استان خراسان شمالی، بحث مهمی در مفهوم پیشرفت اسلامی بر مبنای «سبک زندگی» و «تمدن‌سازی نوین اسلامی» بیان کردند. ایشان معتقدند: ایمان و تقلید نکردن از غرب، لازمه شکل‌گیری فرهنگ زندگی اسلامی است.

به گزارش فرهنگ به نقل از رجا:

اما، «سبک زندگی» چیست و تبیین صحیح آن چه اهمیتی دارد؟
پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه
«سبک زندگی» یا Life Style در غرب ـ که خاستگاه آن است ـ سبک زندگی شیوه و روش زندگی فرد در حوزه‌های مختلف زندگی او اعم از فردی یا اجتماعی است.

در واقع، این عبارت بیشتر در خصوص تطابق زندگی فردی با تیپ‌های شخصیتی یا گروهی خاص به کار می‌رود. حال سؤال اینجاست اگر فردی بخواهد سبک زندگی خود را شکل دهد، بر چه اساسی باید از انواع و اقسام سبک‌ها و شیوه‌های رفتاری، یکی را انتخاب یا حتی اختراع کند؟

در نگاه غیر دینی، این انتخاب به سادگی صورت می‌گیرد، چرا که اصالت با فرد و علایق اوست و در سود و لذت خلاصه می‌شود. اما در آیین انسان‌ساز اسلام،

فرد مسلمان نمی‌تواند چنین رفتاری داشته باشد بلکه باید زندگی خویش را بر اساس اصول و آموزه‌های دینی شکل دهد.

بر همین اساس، اگر بخواهیم دین را براى مخاطبان امروز تبلیغ کنیم، باید بیش از هر چیزى، به سبک زندگى دینى توجه کنیم و ویژگی‌هایش را برشماریم.
پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه
چرا سبک زندگی دینی؟

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره می‌گوید: سبک زندگی اسلامی – ایرانی در مقابل تهاجم گسترده دشمن و تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع مختلف قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: اسلام در بعد فردی و اجتماعی برای تعقل، آموزش و یادگیری از گهواره تا گور، نکوهش تنبلی و تاکید بر کار و تلاش، بهداشت فردی، نرساندن ضرر به دیگران و مفید بدن، روش خوردن و آشامیدن، لباس پوشیدن، آداب آراستگی و... برنامه دارد. به عنوان نمونه، پرداختن به ابعادی نظیر صله رحم، احترام به پدر و مادر، همسایه، تکریم اقشار مختلف، عیادت بیماران، مهمان‌نوازی، تکریم جهادگران و ایثارگران، تکریم علما، توجه به کودکان و تربیت فرزندان، رازداری، حفظ آبرو و ... که در فرهنگ ما جایگاه ویژه دارند، در سبک زندگی غربی ترک شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مرداد ماه امسال «علیرضا علی‌احمدی» را به‌عنوان مدیر طرح سبک زندگی اسلامی-ایرانی منصوب کرده است، می‌افزاید: باید الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی با مشارکت فرهیختگان و نخبگان حوزه و دانشگاه تدوین شود و در آینده نه چندان دور، الگویی مناسب به مسلمانان جهان ارائه دهیم که بدانند یک ایرانی مسلمان دارای چه ارزش‌هایی برای رفتارهای فردی و اجتماعی خود است.


پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


با این تفاسیر،‌ آیا در همه شئون زندگی می‌توان از الگوهای دینی تبعیت کرد؟

قاعدتاً سبک زندگی دینی باید الگوی کاملی از همه نیاز‌مندی‌های دنیوی و اخروی باشد. سؤال این است که آیا سبک زندگی دینی در همه شئون کارآیی دارد، به عنوان نمونه در مباحث پزشکی می‌توان از سبک زندگی دینی تبعیت کرد؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سبک زندگی دینی و الزام تشکیلات وزارت بهداشت برای مشارکت در این زمینه می‌گوید: در همین راستا، نخستین جشنواره قرآن‌پژوهی و طب را زمستان سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار کردیم.

مصطفی قانعی ادامه می‌دهد: از اهداف ما در این کنگره، تغییر سبک زندگی مردم با توجه به دستورالعمل‌های قرآن کریم و طراحی جدید شیوه زندگی برای رسیدن به سعادت دنیوی و تضمین سعادت اخروی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی مقالات قرآنی در حوزه پزشکی تأکید می‌کند: وزارت بهداشت در نظر دارد در ادامه این حرکت، مراکز پژوهشی مختص به کار در زمینه قرآن‌پژوهی و طب تأسیس کرده و مجله علمی پژوهشی در این رابطه نیز منتشر کند.


پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


با توجه به اینکه قرآن کریم نگاهی کل‌نگر دارد و موارد جزئی در آن مطرح نمی‌شود، استخراج جزئیات سبک زندگی دینی باید از چه منابعی صورت گیرد؟

مصطفی دلشاد تهرانی، برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی با نگارش کتاب «سیره نبوی» می‌گوید: وقتی قرآن کریم می‌فرماید «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» به معنای این است که باید زندگی پیامبر اکرم (ص) را فرا روی خویش قرار داده و سبک زندگی ایشان را دنبال کنیم.

وی می‌افزاید: حضرت محمد(ص) در زندگی مدیریتی خویش، مبتنی بر یک اصول مدیریتی بود که ائمه اطهار (ع) نیز همان اصول را حفظ کردند و این اصول امروزه وجود دارد و ما می‌توانیم ریشه این اصول را در قرآن کریم، آموزه‌های حضرات معصوم(ع) و تاریخ زندگی آنها بیابیم.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث معتقد است: غفلت از سبک زندگی نبوی ما را به تبعیت از مؤلفه‌های زندگی غربی سوق می‌دهد. ما باید بازگشتی دوباره به سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) داشته، اصول آن را استخراج کرده و آن را به شکل امروزی در آوریم و در حوزه فردی، اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، یک مدل و الگوی زیست مسلمانی ساخته و سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم بر اساس آن زندگی کنیم.

این مترجم و شارح برگزیده نهج‌البلاغه تأکید می‌کند: مهم این است که این سبک زندگی به خوبی عرضه شود، انسان‌ها آگاه شوند و آگاهانه انتخاب کنند، همانطور که حضرت رسول (ص) با بعثت خود مدلی از زندگی را به مردم ارائه داد و به خوبی آن را ابلاغ کرد تا هر کسی که می‌خواهد آن را انتخاب کند.


پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


حال که سیره پیامبر اعظم(ع) و اهل بیت مکرم ایشان به عنوان بهترین منبع سبک زندگی دینی به شمار می‌رود، آیا کتاب جامعی وجود دارد که به صورت روزآمد، روان و همه‌فهم به بیان شیوه زندگی اسلامی پرداخته باشد؟

حجت‌الاسلام یدالله مقدسی از پژوهشگران بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء می‌گوید: اثر ارزشمند «مفاتیح الحیات» (کلیدهای زندگی) یا همان جلد دوم مفاتیح الجنان، با هدف آشنایی عموم مردم با آیات و روایات مربوط به روش‌های زندگی و معاشرت‌های اجتماعی و مسائل مربوط به جامعه اسلامی، تحت نظر فیلسوف فرزانه آیت‌الله جوادی آملی نگاشته شده است.

وی ادامه می‌دهد: انسان با عمل به کتاب «مفاتیح الجنان» مرحوم شیخ عباس قمی، «کلید بهشت» را به دست می‌آورد. کتاب مفاتیح الحیات نیز با همین هدف نوشته شده است و این کتاب «کلید زندگی» واقعی را به انسان می‌دهد تا انسان بتواند با آن «کلید بهشت» را به دست آورد.

عضو گروه تحقیق و تنظیم کتاب مفاتیح الحیات می‌افزاید: زبانی که در این کتاب آمده، زبان عموم است، یعنی همه اقشار می‌توانند از آن بهره بگیرند.

هادی نائیجی پژوهشگر معارف قرآنی نیز درباره مفاتیح الحیات می‌گوید: آیت‌الله جوادی آملی وعده انتشار این کتاب را مدت‌ها پیش در نمازجمعه قم به مردم داد. ایشان بارها عنوان می‌کردند کتاب مفاتیح الجنان مسیر رسیدن به جنت را برای مسلمانان ترسیم می‌کند و نیاز است کتابی در مورد «مسیر زندگی» در این دنیا برای جامعه اسلامی تدوین شود.


پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


سرانجام این کتاب گرانسنگ با پیگیری‌های آیت‌الله جوادی آملی و دو سال کار تحقیقاتی یک تیم بیست‌نفره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید و در همان 10 روز نایاب شد.

کتابی که در کم‌تر از 5 ماه به چاپ پنجاه و هشتم رسیده است و به گفته مصطفی امرائی، مدیر مرکز بین‌المللی نشر «اسراء»، تاکنون 290 هزار جلد از آن روانه بازار نشر شده است. رکوردی که دست‌نیافتنی می‌نماید!

به نظر می‌رسد سبک زندگی ارائه شده در مفاتیح‌الحیات با ذائقه اسلامی ـ ایرانی مردم همخوانی دارد که اینچنین توانسته است جای خود را در خانه‌ها باز کند؛ کتابی که عمل به دستورات دینی و اخلاقی‌اش توسط اشخاص و ورود سازوکار فرهنگی و تربیتی آن به جامعه، ضامن صلابت و سعادت است.

این مهم به مرزهای داخلی محدود نمی‌شود، بلکه صدور سبک زندگی ارائه شده در مفاتیح الحیات به دیگر نقاط جهان می‌تواند گفتمان اخلاق‌مدار اسلامی را فراگیر کند، شاید به همین دلیل است که مدیر کانال ندای اسلام قصد پخش سلسله برنامه‌های The Keys of Life (کلیدهای خوشبختی) را دارد.

 پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

اما آخرین و مهم‌ترین سؤال این است که ورود سبک زندگی دینی به معیشت روزانه مردم از چه طریق امکان‌پذیر است؟

بدون شک، نقش رسانه‌ها در این حیطه انکارناپذیر است. عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این باره می‌گوید: یکی از مؤلفه‌ها و تغییرات در سبک زندگی انسان‌ها، رسانه‌ها به خصوص سینماست. در واقع، با اختراع سینما در سال 1895 میلادی، سبک جدیدی از زندگی آغاز شد و آدم‌ها در کنار سرگرم بودن،به صورت غیر مستقیم از آن تأثیر می‌پذیرفتند.

‌مجید شاه‌حسینی با اشاره به نقش تلویزیون در القای سبک زندگی به مردم ادامه می‌دهد: اگر به صورت اتفاقی هم به برنامه‌های رسانه نگاه کنید، ناخودآگاه یکی از 4 چالش‌ «سنت و مدرنیته»، «دین و مائوئیسم»، «فاشیسم و لیبرالیسم» و «چالش مردگرایی افراطی در مقابل زن‌گرایی تفریطی» به ذهن ما شلیک می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های زندگی ما نظیر ازدواج، تحصیل و سبک زندگی تأثیر دارد.

 پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

طرح این پرسش که در واقع درون پرسش قبلی قرار دارد، خالی از لطف نیست: جدیدترین نوع رسانه‌ها یعنی «شبکه‌های اجتماعی» چه جایگاهی در تعیین سبک زندگی مشترکان خود دارند؟

نتایج آخرین پژوهش انجام شده در کشور که بخشی از آن در شماره مرداد فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات فرهنگی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده بیانگر آن است که اکثر اعضای شبکه‌های اجتماعی معتقدند میان عضویت آنان در این شبکه‌ها و سبک زندگی اعضای شبکه رابطه مستقیم وجود دارد.

بر اساس نتایج این پژوهش، بیش از 30 درصد مردان و 41 درصد زنان معتقدند شبکه‌های اجتماعی اینترنتی توانسته است به میزان بالایی در نوع ادبیات افراد جامعه مؤثر باشد.

همچنین 49,5 درصد زنان و 41,4 درصد مردان بر این باور هستند که عضویت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در مقادیر متوسط به بالا توانسته است بر سبک پوشش آنان در جامعه تأثیر بگذارد.

واضح است محدود کردن شبکه‌های اجتماعی از طریق ابزارهایی نظیر فیلترینگ، راهکاری موقتی است، بلکه راه‌اندازی نمونه‌های بومی نظیر شبکه اجتماعی تبیان و پورتال جامع مهدویت (www.10000012.com) و انتشار مطالب جذاب و باورپذیر دینی - اخلاقی در این شبکه‌ها و رسانه‌های فراگیر می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

 

   

تنها امید خلق جهان یابن فاطمه   ای منتهای آرزوی اولیاء بیا

بالا گرفته ایم برایت دو دست را  ای مرد مستجاب قنوت و دعا بیا

                                     

           برای ظهورش صلوات........ اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

 
 
یک شنبه 13 دی 1394  7:50 PM
تشکرات از این پست
ahmadfarm
ahmadfarm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1390 
تعداد پست ها : 7792
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

 

 

مدلي آزاد..... بي دغدغه و فراتر از هرچه كه به فكرمان برسد.

   

تنها امید خلق جهان یابن فاطمه   ای منتهای آرزوی اولیاء بیا

بالا گرفته ایم برایت دو دست را  ای مرد مستجاب قنوت و دعا بیا

                                     

           برای ظهورش صلوات........ اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

 
 
یک شنبه 13 دی 1394  7:52 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t darabzade
ahmadfarm
ahmadfarm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1390 
تعداد پست ها : 7792
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

  • مفهوم"مدل زندگی"چیست؟

روش  و سبكي كه ما براي زندگي انتخاب مي كنيم الگو و مدل مي گويند.

  • آیا مدل زندگی اهمیت چندانی دارد؟دلیل شما؟

به نظر من بستگي به نظر شخصي دارد.برخي معتقدند كه براي پيشبرد اهدافشان در زندگي بايد مدل و سبكي مناسب را انتخاب كنند.

  • مدل زندگی اسلامی چگونه است؟

مدل زندگي اسلامي بسيار ساده اما تميز    با نظم و شيك است طوري كه نه انسان از دين زده شود و نه اينكه بسيار غرق مسائل متفرقه گردد.

  • مدل زندگی غربی چگونه است؟

زندگي غربي هم براي خود مدلهايي دارد . برخي خانواده ها مقيد تر و برخي آزادي خواهترند بدان معني كه از همه لحاظ در زندگي آزاد باشند.

كه البته در دين ما چنين مدلهايي رد شده است و سبب كاستي هايي در جامعه مي گردد.

 

   

تنها امید خلق جهان یابن فاطمه   ای منتهای آرزوی اولیاء بیا

بالا گرفته ایم برایت دو دست را  ای مرد مستجاب قنوت و دعا بیا

                                     

           برای ظهورش صلوات........ اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

 
 
یک شنبه 13 دی 1394  8:05 PM
تشکرات از این پست
haj114 darabzade younes_t ehsan007060
haj114
haj114
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 3991

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


نقل قول asdfg_zxcvb11

با سلام،

  • مفهوم"مدل زندگی"چیست؟
  • از نظر بنده، همان چیزی است که ائمه اطهار در زندگی خود لحاظ نموده اند.
  • آیا مدل زندگی اهمیت چندانی دارد؟دلیل شما؟
  • اگر اهمیت نداشت، اصلا پیامبران و ائمه برای هدایت و جهت دادن به زندگی ما انسان ها اط جانب خداوند متعال فرستاده و مامور نمی شدند.
  • مدل زندگی اسلامی چگونه است؟
  • همان مدل زندگی پیامبر معظم اسلام و ائمه و معصومین گرامی است.
  • مدل زندگی غربی چگونه است؟
  • بر اساس نظریه های برخی محققین و متخصصین مثل مارکس و پلانک و فروید و امثال اینها می باشد که بیشتر مبتنی بر خواسته های شهوانی و جسمانی مبتنی می باشد.
  • چند نمونه از تاثیرات مثبت/منفی مدل زندگی در جامعه رو بنویسید.

خانواده های موفق همیشه از یک مدل مثبت و معتبر برای سر و سامان دادن به زندگی خود حتی در اوج مشکلات بهره برده اند که مهمترین عوامل موفقیتشان عشق و علاقه واقعی، اخلاقیات و ... می باشند.

اما خانواده های از هم گسسته و به اصطلاح راه گ کرده، اصلا مدل و الگویی برای زندگی خود ندارند. لذا سر در گم و بی هدف پیش رفته و این مشکل در تمامی جوانب زندگیشان قابل ملاحظه و مشاهده است.

 

تشکر و التماس دعا

 

 

 

 

 

 

سلام و عرض ادب

و تشکر از پاسخ خوبتون

زندگی مبتنی بر خواسته های شهوانی و جسمانی چگونه است؟میشه بیشتر توضیح بدید؟

 

  *  عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری  *
********
یک شنبه 13 دی 1394  8:19 PM
تشکرات از این پست
darabzade
darabzade
darabzade
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1394 
تعداد پست ها : 157
محل سکونت : ایلام

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

مدل زندگی های اکثریت ما دیگه بر اساس اسلام نیست.

و جای بسی تاسف داره

به خاطر لذت های شخصی مون همه چی رو زیر پا میذاریم

یک شنبه 13 دی 1394  11:04 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t ehsan007060
darabzade
darabzade
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1394 
تعداد پست ها : 157
محل سکونت : ایلام

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

امیدوارم که به زودی امام مهدی عج ظهور کنه و جامعه رو از فساد پاک کنه .آمین

یک شنبه 13 دی 1394  11:09 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t ehsan007060 farshon
ali1395
ali1395
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : فروردین 1393 
تعداد پست ها : 732

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

 

  • مفهوم"مدل زندگی"چیست؟

شیوه ی زندگی کردن انسان

  • آیا مدل زندگی اهمیت چندانی دارد؟دلیل شما؟

آری شیوه ی زندگی ما در برخوزد دیگران با ما نیز موثر است.

  • مدل زندگی اسلامی چگونه است؟

دور از تجمل گرایی و اسراف و گناه و می توان در این زمینه از اهل بیت الگو گرفت.

 


یک شنبه 13 دی 1394  11:35 PM
تشکرات از این پست
younes_t darabzade ehsan007060 haj114
8pooria
8pooria
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 5257
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

سبک زندگی که امام زمان می پسندند: احیای سلوک فاطمی رسالت خانواده های مهدوی

خانه های نورانی به نور ولایت و امامت، کانون تربیت سربازان امام زمان(ع) و عهده دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت هستند که تربیت دینی آنان براساس، قرآن و عشق پیامبر...

به گزارش غرب ایران به نقل از فارس،آگاهی کامل از جزئیات و دستاوردهای عصر ظهور برای کسی که پیش از ظهور زندگی می کند، بسیار دشوار است. تنها در پرتو روایات معصومین(ع) و براساس استنباط علمای بزرگ از احادیث و قرآن می توان تا حدودی از این شاخصه ها و واقعیت ها پرده برداشت. در سلسله گزارش های خبری اخیر پیرامون سبک زندگی اسلامی به دنبال معرفی برخی شاخص ها و رسیدن به ابعاد حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و سبک زندگی مهدوی هستیم.

از دیگر ویژگی های عصر ظهور، پدیدار گشتن رشد معرفتی و دانشی انسان است. البته این سخن به این معنا نیست که بشر پیش از ظهور، اندیشه، تعقل، تلاش و جستجو برای دست یابی به حقیقت را نداشته است، بلکه منظور این است که بندها گسیخته و دیده ها گشوده خواهد شد. امام باقر(ع) می فرمایند: “إذا قام قائمنا وضع الله یده علی رؤوس العباد،فجمع بها عقولهم و کلمت به أحلامهم” هنگامی که قائم ما قیام کند، دست خدایی اش را بر سر بندگان می نهد، از آن پس خردها و دانش های آنان به هم می پیوندد و کمال می یابد.(بحارالانوار،ج ۵۲)

یکی از رسالت های تربیتی خانواده های مهدوی تربیت نسل مستعد و مهیا از نظر علمی و عملی برای یاوری و اجرای منویات امام زمان(ع) است. خانه های نورانی به نور ولایت و امامت، کانون تربیت سربازان امام زمان(ع) و عهده دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت هستند که تربیت دینی آنان براساس، قرآن و عشق پیامبر و آل پیامبر(ص) است. پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند:

أدَّبوا أولادَکم عَلی ثلاث خِصالٍ: حُبَّ نَبِیِّکم و حُبَّ أهلِ بیتهِ و قراءَ هِ القرآن… فرزندانتان را بر سه پایه و خصلت تربیت کنید: محبت پیامبرتان، محبت اهل بیت او و قرآن ( کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۴۵۶٫) برای انجام این رسالت بزرگ ما از سه الگو و روش استفاده می کنیم:
تربیت فرزند براساس اصول تربیتی کلی شرعی و عقلی
تربیت فرزند براساس توصیه های خاص اهل بیت(ع)
تربیت فرزندان براساس الگوی صفات یاوران حضرت مهدی(ع)
تربیت نسل یاوران مهدی، براساس الگوی صفات یاران حضرت مهدی(ع) است. در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) به مجموعه ای از خصلت ها و ویژگی های شخصیتی اصحاب المهدی پرداخته شده است. شمارش این صفات در قرآن و روایات به معنای حرکت در مسیر تربیت چنین نسلی و الگو قرار دادن این شیوه است، به طور مثال قرآن ۶ صفت برای یاوران حضرت مهدی(ع) برمی شمارد:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ وَ لاَ یَخَافُونَ لَوْمَهَ لاَئِمٍ… ای کسانی که ایمان آورده اید هرکس از شما که از دین خود باز گردد، باکی نیست پس به زودی خداوند قومی را می آورد که:
.۱ خدا ایشان را دوست دارد.
.۲ آنان نیز خدا را دوست می دارند.
.۳ در مقابل مؤمنین فروتن هستند.
.۴ در مقابل کافرین سرسختند.
.۵ در راه خدا جهاد می کنند.
.۶ از ملامت هیچ ملامتگری نمی هراسند.

ازجمله مصادیق این روایت یاران حضرت مهدی(ع) هستند. با توجه به ضرورت سبک گزینی و احیای اصول زندگی که در گزارشات قبل مفصل اشاره شده است، تبین سلوک فاطمی و مهدوی(س) نیز از دیگر مباحثی است که جهت معاصرسازی اسوه های اسلامی مطرح و بیان شده است.

از یکسو دچار شدن به روزمرگی و ازسویی تقلید کورکورانه سبک زندگی غربی( که هیچ تناسبی با سبک زندگی اسلامی ندارد) لزوم برنامه ریزی و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی را دو چندان می کند. سبک زندگی ای که باید هر چه بیشتر ما را به جامعه مهدویت نزدیک نماید.

دلم به مستحبی خوش است که جوابش واجب است:

السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه

مدیر گروه زبان انگلیسی

 

دوشنبه 14 دی 1394  12:22 PM
تشکرات از این پست
darabzade ehsan007060
8pooria
8pooria
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 5257
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

  •  
  • آیا مدل زندگی اهمیت چندانی دارد؟دلیل شما؟

به نظر من مهم مدل زندگي نيست بلكه اساس و پايه زندگي مهم است اينكه ما در زندگي به كدام سمت و سو سوق پيدا مي كنيم.اينكه به درجه تعالي مي رسيم يا خير يا اينكه براي رسيدن به كمال انسانيت تلاشي كرده ايم.

  • مدل زندگی اسلامی چگونه است؟

مدل و الگوي زندگي اسلامي مدل بزرگان دين است. ساده زيستي. به فكر ديگران بودن. خودخواه نبودن. انديشه اسلامي داشتن و  .....

  • مدل زندگی غربی چگونه است؟

مدل زندگي غربي اساسا به علت نداشتن اعتقادات قوي تر از اسلام معمولا خالي از اهداف خالصانه است. البته انسانيت را شايد گاهي بتوان در انجا هم يافت اما اينكه اين انسانيت بنابر  هدف يا الگوبرداري از يك مدل باشد خير.

  • چند نمونه از تاثیرات مثبت/منفی مدل زندگی در جامعه رو بنویسید.

الگو برداري هاي غلطي كه امروزه در ميان قشري از جامعه رواج پيدا كرده متاسفانه مدل زندگي ايشان را به سمت غربي بودن كشانده كه اين امر حتي در لباس پوشيدن و طرز فكر اين افراد نيز موج مي زند. منفي شدن مدل در جامعه كم كم باعث همگروه كردن مدلهاي ديگر با خود مي شود كه كم كم جامعه را به سمت فنا و غربي انديشي سوق خواهد داد.

دلم به مستحبی خوش است که جوابش واجب است:

السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه

مدیر گروه زبان انگلیسی

 

دوشنبه 14 دی 1394  12:31 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t darabzade ehsan007060
8pooria
8pooria
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 5257
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه


نقل قول ahmadfarm

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

 

 

مدلي آزاد..... بي دغدغه و فراتر از هرچه كه به فكرمان برسد.

 

 

 

ياد روستاي پدرم افتادم. بسيار زيباست......


دلم به مستحبی خوش است که جوابش واجب است:

السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه

مدیر گروه زبان انگلیسی

 

دوشنبه 14 دی 1394  12:39 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t darabzade ehsan007060
mohammadtorres
mohammadtorres
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 21972
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

غرب فرهنگی و فلسفی با تفکری که در آن انسان می خواهد جای خدا را بگیرد و به صورت موجودی صاحب علم و اراده و قدرت و در جایگاه تشریع ظاهر شود و می بایست همه چیز را در تصرف و تملک خود درآورد، پدید آمد. غرب آن چنان که بسیاری از متفکران غربی نیز به آن اذعان کرده اند، کوشیده است تاریخی جدید با نگرش و هویتی جدید را برای انسان رقم بزند. امثال نیچه، هایدگر، هانری کربن، رنه گنون، شوان و فوکو هرکدام به نحوی به این تعارض اشاره داشته اند.

از آن جا که جامعه ایران یک جامعه دین دار، دین محور و خدامحور است و در آن پایبندی به دین و سنت تا حدود زیادی یافت می شود با ورود نگرش ها و اندیشه های غربی و جلوه های مدرنیته توسط افرادی چون میرزا ملکم خان، میرزا آقاخان کرمانی و آخوندزاده که از پیشروان آشنایی با تجدد بودند، این تضاد و چالش بین این دو فرهنگ کاملاً متفاوت، بروز پیدا کرد و هنوز این چالش ادامه یافته است.

عده ای که به جریان روشنفکری غیر دینی شهرت یافته اند با نام پیشرفت و توسعه و نفی عقب ماندگی تاریخی سعی در القای اندیشه های غربی و تجدد حاصل از رشد و گسترش بینش غربی بودند. عده ای دیگر کوشیدند راه های میانه را مطرح کنند و عده ای دیگر به نفی مدرنیته و نقد آن روی آوردند. البته هیچ کدام از ایشان به راهکار و راهبردی در خور برای این دوران گذار، دست نیافتند و به مقام پرسش و انتقاد اکتفا کردند. (در مقاله کدام غرب، کدام علم، کدام نرم افزار؟ در ویژه نامه انقلاب ناتمام 9دی به تفصیل در این باره سخن گفتیم)

تاریخ و سنت اسلامی ایرانی ما سودایی دیگر و نگاهی متفاوت و معترض نسبت به غرب دارد. مشکل این است که در عصر حاضر، تاریخ غربی تمام تاریخ بشر را پوشانده و در همه جا درباره گذشته بشر به طور کلی با موازین غربی حکم می شود. اکنون در نگاه غربزدگان عالم دو بخش دارد: یک بخش متجدد و یک بخش درگیر شده با سودای تجدد.

متأسفانه جامعه ایرانی علی رغم مقاومتهای آگاهانه روحانیت اصیل و مردم دین مدار با بسیاری از سنن خویش و امور هویتی و اشکال و قالبهای سبک زندگی دینی اش وداع کرد و عرصه را برای غرب زدگی فراهم نمود که منجر به تعریف جدیدی از هویت، زندگی، عالم، علم و دین و دینداری گشت.

باید این نظریه انتقادی رهبر شجاع انقلاب را درک کنیم که مواجهه تمدن ایرانی اسلامی با فرهنگ و تمدن غرب که امروزه بر تمام جهان سیطره یافته است، سبب تحولات بسیاری در تمام شئونات جامعه ایرانی شد و «چرا»هایی که ایشان مطرح می کنند نیاز به ریشه یابی معرفتی دارد.

ایرانیان همان طور که در برخی هویت و ارزش ها، دچار بحران شده اند، در سبک زندگی نیز در 100 ساله اخیر به ویژه از دوران روی کار آمدن رضاخان و تجدد آمرانه اش، دچار تشتت و تذبذب بسیار در نگرش ها و گرایش ها، آداب و رسوم، نظامات و سنن اجتماعی، باورها و حتی باورهای دینی خود گشته و سبک زندگی اسلامی ایرانی دچار تضادها و تناقض های بسیار شده است، به نحوی که از جامعه ما یک جامعه شبه مدرن ساخته است که نه می توان آن را سنتی و اسلامی نامید و نه می توان بر آن نام مدرن نهاد. باید از این تذبذب هویتی نگران بود. نگرانی در کلام انتقادی ولی امر مسلمین کاملاً قابل درک است.

رهبر انقلاب اسلامی می کوشند تا این فرضیه کلان را اثبات نمایند که زیستن ایرانی در زمانه کنونی، برآمده از مواجهه و نزاع دو سبک زندگی غربی و اسلامی است.

مدیر تالارهای ورزش

دوشنبه 14 دی 1394  12:57 PM
تشکرات از این پست
ehsan007060
hasanvand
hasanvand
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : شهریور 1394 
تعداد پست ها : 963
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

تجدد و مدرنیسم یک گفتمان فلسفی و تاریخی است که آغاز آن را باید در عصر رنسانس یعنی قرن های 15و 16 سراغ گرفت. این گفتمان تاریخی سبب تحول درتمام ساحت های تفکر و زیستن بشر غربی گردید و تاکنون نیز این تحول هم در جغرافیای کشورهای غربی و هم در عالم شرق، ادامه دارد. هسته و دال مرکزی این مفهوم را می توان مفاهیم در هم تنیده خودبنیادی تفکر بشر، انسان گرائی (اومانیسم و هیومنیسم)، قدسیت زدایی و تقدس زدائی ماده گرا (ماتریالیسم)، تکنیک زدگی افراطی، غیب ستیزی و شریعت ستیزی و وحی ستیزی و متن گریزی دانست.

این تفکر مرکزی سبب پدیدار شدنِ هنر و ادبیات مدرن (رمانتیسم، کلاسیسیزم، رئالیسم، ناتورالیسم، اکسپرسیونیزم، کوبیزم و دادائیسم)، علم مدرن (آمپریسم، ساینتیسم، نگرش تکنیکی و...)، دین مدرن (پوزیتیویسم و دین پراگمات و...)، نظام سیاسی و شهروندی مدرن (ماکیاولیسم و سکولاریسم و شهروندی به جای مفهوم اخوت و برادری)، نظام اقتصادی مدرن (بورژوازی و سوسیالیسم و...)، تفکر مدرن (سوبژکتیویسم، پوزیتیویسم منطقی و...)، نظام اجتماعی مدرن (طبقات اجتماعی مدرن همچون طبقه متوسط و بورژوا، بسط فردیت اجتماعی و...) گردید.
تمامی این ها سبب شدند که سبک زندگیِ بشر زیست کننده در بستر مدرنیسم دگرگون شود و با سبک زندگی پیشین خود و همچنین با سبک زندگی سنتی و دینی فاصله بگیرد. همینجا خوب است منظورمان از واژه سنت را بیان کنیم؛

سنت در ساده ترین تعریفش به امور متعلق به گذشته تعبیر شده است. آن گاه که یک فرهنگ تاریخی می شود و درون مایه ها و بن مایه های یک تمدن می گردد، تاریخی شدن آن فرهنگ و آن تمدن، سبب پدیداری سنت به شمار می آیند. سنت را باید یک کلان فرهنگ تاریخی دانست که به انسان و زمانه اش هویت می بخشد. سنت اسلامی از منظر ما از آبشخور وحی و قرآن و نهج البلاغه و روایات سیراب می شود و امریست قدسی و آسمانی و ملکوتی که مرزهای شفاف و روشنی با خرافه گرائی و تحجر دارد.

به لطف حاکمیت فرهنگ ائمه معصومین بخش عظیمی از تاریخ ما و همچنین فرهنگ جاری ما، متأثر از دین و برآمده از دین است و دین شکل دهنده و پدیدار کننده سنت خاص در جامعه ایران بوده است. ضعف آشکار بسیاری از پژوهش ها و تحلیل ها پیرامون سبک زندگی، غفلت از جایگاه دین اسلام و مکتب شیعه در سنت و تاریخ و هویت جامعه ایرانی است، به نظر می رسد به این دلیل در مانیفست و منشور ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری تمامی مؤلفه های سبک زندگی اعم از: هویت (فهم از خود، فهم از جامعه، فهم از تاریخ و...)، ارزش ها (هم صفات آرمانی و هم انسان های آرمانی)، معماری شهری و خانگی، نظام آموزش، زبان و ادبیات، هنر، خانواده (نظام و نقش)، روابط اجتماعی، ساختار اجتماعی، دین داری فردی و اجتماعی، نظام اقتصادی فردی و خانواده، نظام تغذیه و طب فردی و خانواده، رسانه، تکنولوژی، نحوه نگرش به عالم، نگرش به نظام سیاسی اجتماعی با مباحث دینی و اسلامی پیوند خورده است.

دوشنبه 14 دی 1394  12:58 PM
تشکرات از این پست
ehsan007060
payasite1
payasite1
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : دی 1394 
تعداد پست ها : 176

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

سلام

مطلب به درد بخوری بود

ممنون

تصفیه فاضلاب چربی گیر پلی اتیلن خرید فروش سپتیک در مشهد مخزن سپتیک تانک

چربی گیر پلی اتیلن

برج خنک کننده فایبرگلاس سپتیک تانک برج خنک کننده برج خنک کننده یا همان کولینگ تاور یکی از قدیمی ترین روش های خنک سازی سیالات میباشد . که در آن از وزش باد و فشار آب برای خنک سازی استفاده میگردد .برج های خنک کننده فایبرگلاس در نوع خود بی نظیر میباشند
آدرس تهران شهرک صنعتی
برج خنک کننده فایبرگلاس برج خنک کننده فایبرگلاس ساخت صنایع شها از بهترین نمونه های برج خنک کننده در ایران میباشد و برج خنک کننده مدارباز صنایع شها به دو صورت برج خنک کننده مکعبی و برج خنک کننده صنعتی ساخته می شود . برج های خک کننده توسط سیستم آب پاشی خنک سازی میگردند . سپتیک تانک پلی اتیلن سپتیک تانک پلی اتttp://shaیلن سپتیک تانک پکیج تصفیه فاضلاب شستشو ماشین و تصفیه فاضلاب ماشینچربی گیر پکیج تصفیه فاضلاب کارواش تصفیه فاضلاب کارواش سپتیک بتنی پیش ساخته چربی گیر های پیش ساخته در بیست مدل در ظرفیت های گوناگون عرضه میشوند.چربی گیر

چربی گیر آشپزخانه

ساخت این چربی گیر های به صورتی است که به راحتی در آشپزخانه و در مسیر فاضلاب قرار داده می شود. چربی گیر های ساخت ایران چربی گیر بسیار با دوام و زیبا هستند. میزان نشت باکتری در این چربی گیر ها صفر میباشد . در مسیر فاضلاب نصب میگردد و کاملا بی بو میباشد . چربی گیر یا همان تله چربی یا حوضچه چربی گیری هست . چربی گیر فایبرگلاس نحوه ساخت و اجرای چربی گیر های فایبرگلاس - نوع فایبرگلاس استفاده شده از فایبر گلاس کره ای میباشد . چربی گیر فایبرگلاس جدید ترین لینک های افزوده شده برای حال گیری از چربی گیر و بعضی مفسدین که روش های من رو کپی مکنن شما دزد هستید و من الله توفیق چربی گیر چربی گیر ها انواع مختلفی دارند که در صنعت کاربرد های زیادی دارند از چربی گیر های آشپزخانه صنعتی گرفته تا چربی گیر های لوله های فاضلاب های صنایع غذایی و دامی چربی گیر مثلا ما چربی گیر های خاصی را تولید میکنیم

فليتر شني سپتيك تانك پلي اتيلن چربيگير برج خنك كننده تصفيه آب تصفيه فاضلاب مخزن مايعات سختي گير ازن زن فيلترپرس آشغالگير هواده پكيج كلر زني مخزن تحت فشار لوله و كاروگيت فاضلابي آب شيرين كن صنعتي فيلتراسيون خانگي تصفيه آب تصفيه آب خانگي دستگاههاي اسمز زن معكوس تصفيه آب نيمه صنعتي تصفيه آب صنعتي سختي گير هيدروسيكلون فيلتر كربن فيلتر ديسكي سپتیک تانک فاضلاب

تن آدمی شریف است به جان آدمیت

نه همین لباس لباس زیباست نشان آدمیت

دوشنبه 14 دی 1394  1:04 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t ehsan007060
mhzahraee
mhzahraee
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 2617
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 113 طرح صالحین: «مدل زندگی اسلامی و غربی» + امتیاز ویژه

مدل زندگی غربی چگونه است؟

غربیها نه با خودشان و نه با دیگران تعارف ندارند. یا حرف نمی زنند یا حرفشان را می زنند.

وقتی ازشان می پرسی حالت چطوره؟ اگر مریض باشند نمی گویند خوبم بمرحمت شما!

وقتی زن و مردشان از هم خوششان می آید و می خواهند با هم زندگی کنند می روند با هم زندگی می کنند، فیلم هندی بازی نمی کنند.

وقتی هم به هر دلیلی تصمیم گرفتند دیگر با هم زندگی نکنند بخوبی و خوشی از هم جدا می شوند، جنگ احزاب راه نمی اندازند!

حتی بعد از طلاق هم مثل آدم با هم معاشرت می کنند، سایه ی هم را با تیر نمی زنند!

سر سفره هر کی هر چه بخواهد خودش می خورد، نه خجالت می کشد نه کسی بزور توی بشقاب کسی غذا می ریزد!

مردم در غرب دروغ را خیلی بد می دانند و خیلی کمتر از ما بهم دروغ می گویند، اگر هم گفتند وقتی گندش درآمد خجالت می کشند نه که سرشان را بالا بگیرند و با قیافه ی حق بجانب ده تا دروغ دیگر سر هم کنند!

در غرب عده ای اهل مناسک دینی هستند و عده ای نیستند. هیچکدام از این دو دسته هم بابت چیزی که هستند منتی سر دسته ی دیگر نمی گذارند.

غربیها صادقانه می گویند که دینداری صرفا انجام اعمالی است که برای دلخوشی خود فرد دیندار است، نه که ادعا کنند دین روش زندگی است و بعدش هم دیندار باشند هم هرجور دلشان خواست زندگی کنند!

در غرب درست و غلط را خودشان تعیین می کنند، نه خدا؛ چون فکر می کنند عقلشان خیلی بیشتر از خدای ساختگی می رسد!

در غرب درست و غلط هر روز ممکن است عوض شود چون فتیله اش دست آدمهاست. یک روز داعش خوب است چون با سوریها می جنگد، فردایش بد است چون فرانسویها را تهدید می کند!

در غرب خباثت آدمها بیشتر از اینجاست ولی جرم و تخلف کمتر یا سختتر اتفاق می افتد چون قانون محکم است و آدمهای خبیث از مجازات قانونی می ترسند!

در غرب اگر پدر یا مادری به فرزندش ظلم کند، آن پدر یا مادر را مقصر می دانند نه فرزند را.

در غرب می توانید یک میلیون آفریقایی یا آسیایی را به بدترین شکلی بکشید و آدم شریفی بحساب بیایید!

در غرب هم مثل اینجا ممکن است کسی دکترای مکانیک از یک دانشگاه خوب داشته باشد و در صنایع هسته ای کار کرده باشد و روزی از بیکاری مجبور شود برود در دهات پدری اش هندوانه و خربزه بکارد؛ ولی در این حالت به ایدئولوژی حاکم بر جامعه فحاشی نمی کند بلکه نهایتش به وزیر و رئیس جمهور انتقاد می کند و می گوید سیاستهای آنها باعث بحران بیکاری شده است.

در غرب خدا نمرده است، خدا را کشته اند؛ چون خدایشان قلابی است!

در غرب تکنولوژی را می سازند تا از آن استفاده کنند؛ وارد نمی کنند تا با آن سرگرم شوند!

در غرب ارزش کار مغز بیشتر از کار عضلات است.

در غرب آموزش مهمتر از رفاه است، مهارت و سواد معلّمها مهمتر از دستمزدشان است، آموزش در دبستان را حساستر از آموزش در دبیرستان می دانند و روش ورود به دورهء دکتری با روش ورود به پیش دبستانی و دانشگاه فرق می کند.

فعلاً همین تا بعد...!

دوشنبه 14 دی 1394  1:05 PM
تشکرات از این پست
haj114 younes_t ehsan007060 mostafamostafa
دسترسی سریع به انجمن ها