0

چطور از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت شکایت کنیم؟

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

چطور از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت شکایت کنیم؟

برای شما هم پیش آمده که از سرویس‌دهنده‌ی اینترنت و موبایل خود ناراضی بوده و از ارائه‌ی خدمات و پشتیبانی این شرکت‌ها گلایه داشته باشید. در این مواقع بهترین کار این است که از شرکت‌های مذکور به مراجع ذی‌صلاح شکایت کنید.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرجع اصلی رسیدگی به شکایات شما از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی مانند موبایل و اینترنت است؛ زیرا شرکت‌های مذکور پروانه‌ی فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که زیر مجموعه این وزارت است دریافت می‌کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ی ۱۹۵ را برای شکایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات ثابت، ارتباطات سیار، رادیویی و پست راه‌اندازی کرده است که از دو طریق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ سامانه‌ی اینترنتی و تلفنی دو راهکار اصلی برای این کار است.

سامانه اینترنتی ۱۹۵

برای شکایت در سامانه‌ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت ۱۹۵ یا به صورت مستقیم از این آدرس وارد صفحه ثبت شکایات شوید.

سایت 195.ir

صفحه ثبت

همانطور که در بالا می‌بینید ابتدا باید مشخصات جغرافیایی خود را مشخص کنید و بعد از آن نوع خدماتی که از آن شکایت دارید. اگر شکایت شما از اینترنت ADSL و وایمکس است باید بخش ارتباطات ثابت و اگر از خدمات اپراتور موبایل شکایت دارید باید بخش ارتباطات سیار را در فیلد سرویس انتخاب کنید.

فرم اول

بعد از مشخص کردن نوع سیستم باید نوع شکایت و نام اپراتور را مشخص کرده و با ورود کد امنیتی نمایش داده شده به مرحله‌ی بعد بروید.

فرم شکایت

در این مرحله ابتدا باید مشخصات هویتی خود از جمله کد ملی را وارد کرده و پس از انتخاب نوع شکایت و نوشتن متن شکایت مستندات خود را پیوست کنید.

در نهایت دکمه ارسال را بزنید تا شکایتتان ثبت شده و به شما شماره پیگیری دهد.

جواب به شکایت

سامانه تلفنی ۱۹۵

برای شکایت به سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کافی است با شماره ۱۹۵ تماس برقرار کرده و شکایت خود را به یکی از اپراتورها گفته تا ثبت شده و پیگیری شود.

توجه داشته باشید که قبل از انجام شکایت اینترنتی یا تماس با مرکز تلفن ۱۹۵، حتما مواردی چون کدملی، کدپستی و شماره پرونده خود را آماده کنید.
سه شنبه 8 دی 1394  9:21 PM
تشکرات از این پست
siryahya ravabet_rasekhoon amayen
mhzahraee
mhzahraee
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 2617
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:چطور از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت شکایت کنیم؟

خیلی خوبه که سامانه ی ثبت شکایت درست شده؛ ولی بعدش چی می شه؟ آیا کسی رسیدگی هم می کنه؟!!

سه شنبه 8 دی 1394  9:54 PM
تشکرات از این پست
samsam amayen
asdfg_zxcvb11
asdfg_zxcvb11
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1394 
تعداد پست ها : 2460
محل سکونت : کرمان

پاسخ به:چطور از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت شکایت کنیم؟

با سلام، واقعا ممنون از اطلاع رسانیتان. به شدت دنبال همچین امکانی بودم تا پیگیری کنم و ان شاءالله به نتیجه هم برسم. به امید خدا و التماس دعا،

جمعه 11 دی 1394  3:23 PM
تشکرات از این پست
amayen samsam
دسترسی سریع به انجمن ها