به گزارش سرویس زنان جهان؛ علی رغم تاثیر بسیار زیاد تبلیغات در ذهن افراد، زنان چادری در تبلیغاتی که بار فرهنگی، علمی و تحقیقی دارد جایگاهی ندارند.
سوال اینجاست که چرا در تبلیغات تلویزیونی ارزشمند که بار آموزشی و فرهنگی دارد از زنان چادری استفاده نمی کنند.
نمونه بارز این موضوع مربوط به تبلیغات یک بانک دولتی است که به تازگی از تلویزیون پخش می شود، این پیام بازرگانی هر بار در مورد یک گروه خاص از خانم ها پخش می شود و اقشار مختلف خانم های ایرانی از مهندس و مهماندار هواپیما گرفته تا پزشک و دانشجو و خانه دار و جوان 18ساله و ... را نشان می دهد اما نکته جالب و قابل توجه در این تبلیغات این است که با وجود این که اقشار مختلف خانم ها در این تصاویر حضور دارند ولی هیچ کدام چادر به سر ندارند.
به نظر می رسد پیام این گونه تبلیغات که در تلویزیون زیاد هم به چشم می خورد به طور غیرمستقیم این است که هیچ کدام از زنان ایرانی با هر شغل و تخصص و مهارتی چادری نیستند، اگر هم هستند بعد از این نباید باشند. اگر هم می خواهند باشند ما آنها را نمی بینیم!
هرچند در شأن چادر و بانوان چادری نیست که در تبلیغ کالاهای نازل مانند محصولات شوینده و ... دیده شوند، اما نشان دادن آنان در تبلیغات ارزشمند که بار فرهنگی دارد می تواند بار تبلیغی زیادی داشته باشد.
این در حالی است که طبق اساسنامه صدا و سیما، تلویزیون باید کمبودهای موجود در جامعه را جبران می کرد نه این که خود بر چنین معضلاتی به آهستگی دامن بزند.