محتوای استفاده شده در طراحی سایت باید اصلهایی را درباره بهینه سازی سایت رعایت کند.
زمانی که صحبت از اصطلاح بهینه سازی سایت on-page به میان میآید روشهای متاتگهای استفاده شده در طراحی سایت به ذهن خطور میکند. ولی اینجا ما درصدد هستیم تا بر روی بهینه سازی سایت و بهینه کردن محتوا و مطالب سایت متمرکز شویم. محتوا در بهینه سازی سایت دارای اهمیت است و میتواند باعث رتبه بندی بهتر سایت شما شود. اما این امر نیازمند رعایت نکتههایی است که باید در طراحی سایت آنها را مدنظر داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را متمایل کنید به سایت شما سر بزنند.
آدرس URL را طوری انتخاب کنید که در جهت بهینه سازی سایت باشد
در عنوان نویسی آدرسهای URL استفاده شده در طراحی سایت خود دقت کنید. آدرسهای URL خود را هر چه میتوانید کوتاه و گویا و در عین حال مرتبط با موضوع بنویسید. گوگل برای ۳-۵ کلمه نخست آدرس URL ارزش زیادی را در جهت رتبه بندی سایت در نظر میگیرد.
شروع عنوان مطلب با واژه کلیدی
عنوان مطلب شما اصلیترین عامل در بهینه سازی سایت شما است، پس در گزینش عنوان آغازین مطالب خود و همچنین در نوشتن واژههای کلیدی در آن دقت کنید. توجه داشته باشید که هر چه در گزینش عنوان مطلب واژه کلیدی درستی در ابتدا نوشته شود آن مطلب و محتوا ارزش زیادی در جستجو خواهد داشت.
به کارگیری مولتی مدیاها فقط در صورت نیاز
دقت کنید که استفاده بیش از اندازه عکسها و ویدئوها و نمودارها باعث سنگین شده صفحه سایت شما میشود و منجر به بارگذاری کند صفحه شما خواهد شد و سرعت بارگذاری تحت الشعاع آنها قرار خواهد گرفت پس این ریسک را نکنید. سرعت برای صفحههای شما عامل اصلی و مهمی است که باید در طراحی سایت رعایت کنید.
لینک دادن واژههای کلیدی در صفحه سایت
لینک دادن واژههای کلیدی باعث مرتبط شدن صفحههای سایت شما به یکدیگر میشوند و همچنین به گوگل هم یاری میکنند تا عنوان و موضوع صفحه سایت شما را به خوبی شناسایی کند و آن را در بالاترین جستجوها قرار دهد.
نوشتن واژههای کلیدی در بین ۱۰۰ واژه اول
واژههای کلیدی موجود در طراحی سایت شما باید در ۱۰۰-۱۵۰ واژه نخست مطلب شما نوشته شود.
قرار دادن عنوان در تگ H۱
تگ H۱ به منزله تگ عنوان در طراحی سایت است. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس عنوان به کار خودکار در تگ H۱ قرار دارد.
بالا بردن سرعت بارگذاری صفحه سایت
گوگل سرعت بارگذاری صفحه را به منزله عامل اصلی در بهینه سازی سایت ارزیابی میکند. سرعت بارگداری صفحههایی که بیش از چهار ثانیه باشد کاربران تمایلی برای ورود به آن صفحه نشان نخواهند داد و آنجا را ترک خواهند کرد. میتوانید سرعت بارگذاری صفحههای سایتتان را از سایت http: //gtmetrix. com/ بسنجید.
به کارگیری واژههای توصیف کننده در عنوان
نوشتن واژههای توصیف کننده مثل بهترین، مهمترین، کمک کننده و نظایر آنها میتواند باعث توجه ویژه کاربر به محتوا و مطلب شما شود و در رتبه بندی محتوای سایت نیز تاثیر مثبتی دارد.
به کارگیری دکمه شبکههای اجتماعی
به کارگیری از شبکههای اجتماعی و همچنین تعبیه دکمههای اشتراک گذاری مطالب در شبکههای اجتماعی باعث بالا رفتن اعتبار محتوای شما خواهد شد.
آماده سازی محتوای طولانیتر
مطابق با آنالیزهای صورت گرفته در بهینه سازی سایت، مقدار و تعداد واژههای مطلب و محتوای شما در رتبه بندی تاثیرگذار است و هر چه محتوا طولانیتر باشد رتبه بندی بالایی را در پی خواهد داشت.