آیا شده تا به حال مطلبی رو منتشر کرده باشین که هیچ بازخوردی نداشته باشه؟ مثلا یک یا دوبار توییت شده یا نظر داده باشن یا اصلا هیچ کسی نظری نداده باشه؟
بهترین راه برای جلوگیری از اتفاق افتادن این حادثه اینه که قبل از ارسال هر مطلبی، چند تا سوال از خودتون بپرسین. عادت کنین که قبل از ارسال هر مطلب این سوال ها رو از خودتون بپرسین و مطمئن باشین که نتیجه اون رو هم به زودی میبینین. بهترین زمان برای پرسیدن این سوالات زمانیه که درباره مطلب بعدی تون فکر میکنین.
سوال اول : آیا این مطلب یک موضوع کلیدی داره ؟
مطالب شما باید دارای یک موضوع خاص باشه نه چندین موضوع پراکنده. البته شما میتونین زیر شاخه هایی برای موضوعات سایتتون داشته باشین ولی همه اونها باید زیر مجموعه یک موضوع خاص باشن. تو این مطلب، نکته کلیدی “ ارتقا سطح کیفیت مطالب وبلاگ” هست .
سوال دوم: این مطلب از چه راهی به بازدید کنندگان من کمک میکنه؟
علاوه بر فکر کردن به این که چه چیزی تو ذهنتون هست به این هم فکرکنین که بازدیدکنندگان شما چه چیزی نیاز دارن؟ این میتونه شامل یک آموزش درباره یک موضوع خاص باشه یا فقط لیستی از نکات یا هرچیز دیگه ای، حتی اگر شما درحال تبلیغ یک کالا یا یک خدمت جدید هستین، میتونین از طریق پیش دستی کردن تو جواب دادن به سوالات بازدیدکنندهاتون، ارزش کار خودتون رو بالا ببرین، یا حتی یک مقاله با موضوع مرتبط بنویسین که تو اون کالای خودتون رو معرفی میکنین و تو اون لینک هایی به صفحه فروش بدین.
سوال سوم: این مطلب از چه راهی به من سود میرسونه؟
اگرچه بازدیدکنندگان شما مهم هستن ، ولی شما باید برای وبلاگ خودتون هدف هایی هم داشته باشید- در غیر اینصورت، پیش رفت کردن کار بسیار سختیه. یک راه عالی برای پی بردن به این که این مطلب، به شما سود میرسونه یا نه اینه که آخر پست هاتون دعوت نامه ای برای عضویت تو خبرنامه وبلاگتون بذارید تا اگر از مطالب شما خوششون اومد تو خبرنامه وبلاگتون هم عضو بشن و مطالب و هدایای دیگه ای رو هم دریافت کنن.
سوال های بعدی برای مطرح کردن در بین مرحله ویرایش مناسب هستن:
سوال چهارم: آیا مطلب من به خوبی ویرایش شده؟
مطالب شما باید در صفحه نمایش جذاب به نظر برسن. این به معنی استفاده از عنوان های اصلی و فرعی، متن های برجسته شده، نشانه گذاری شده و یا نقل قول شده برای افزایش جذابیت بصری مطلب هست.
ویرایش و طرح بندی متن باعث ایجاد یک تغییر اساسی تو مطالب وبلاگ شما میشه، خواه بازدیدکننده اون رو بخونه خواه نخونه این کار ارزش صرف کردن چند دقیقه وقت رو داره.
سوال پنجم: آیا عنوان این مطلب نظر خواننده رو به خودش جلب میکنه؟
اگر بازدیدکننده ای در جایی مثلا یک شبکه اجتماعی ( مثل فیس بوک یا تویتتر) با پست شما مواجه بشه، قبل از اینکه بخواد تصمیم بگیره که اون رو بخونه یا نه عنوان مطلب رو میبینه، پس باید عنوانی برای مطلب خودتون انتخاب بکنین که بتونه بازدیدکننده ها رو به خودش جذب کنه.