موفقیت شغلی بی شک یکی از چالش هایی است که همه افراد با آن روبرو می شوند. گاهی اوقات افراد به دلایل نامشخص، واضح نبودن وظیفه و کمبود اطلاعات نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. بدون در نظر گرفتن شرایط شما می توانید با استفاده از این نکات موقعیت شغلی خود را بهبود بدهید.
رازهای موفقیت شغلی:
1. همکارانتان را در کارشان تشویق کنید. انرژی مثبت ایجاد شده روی شما هم اثر خوبی می گذارد.
-
2. به همه کارهایی که در محیط کار به عهده می گیرید اهمیت بدهید و به بهترین شکل انجام دهید.
-
-
3. روی کارهایتان تمرکز کنید تا به بهترین نحو انجام شوند.
-
4. یک بخش از کارتان را که به آن علاقه دارید پیدا کرده و در آن خبره شوید.
-
5. اخلاق را فدای موفقیت در محیط کار نکنید.
-
6. اگر مشکلی در محیط کار می بینید برای برطرف کردن آن دست به کار شوید.
-
7. سعی کنید بخشی از راه حل باشید و برای حل مشکلات منتظر دیگران نباشید.
-
8. در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید تا آن ها بدانند شما به توانایی هایشان باور دارید.
-
9. از دروغ بپرهیزید چون بی نتیجه است و دید همکارانتان را نسبت به شما خراب می کند.
-
10. پشت سر همکارانتان غیبت و شایعه پراکنی نکنید.
-
11. سعی کنید فردی باشید که دیگران برای کمک و همدردی نزد آن ها می روند.
-
12. از ایراد گرفتن و نق زدن در محیط کار بپرهیزید چون به راحتی پخش شده و دیگران را به کار بی میل می کند.
-
13. تا جایی که می توانید به دیگران کمک کنید.
-
14. برای رسیدن به موفقیت شغلی ناراحتی های شخصی را با خود سر کار نبرید.
-
15. احساسات خود را کنترل کنید و با اشتیاق یا عصبانیت صحبت نکنید.
-
16. از نتیجه کار رضایت کامل نداشته باشید و همیشه به دنبال بهبود و ارتقای کار باشید.
-
17. نگذارید تردید و عدم اعتماد به نفس مانع موفقیت شما شود. خودتان را باور داشته باشید.
-
18. در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید از سوال پرسیدن و یاد گرفتن چیزهای جدید نترسید.
-
19. با رفتار خوب و کار دقیق الگوی دیگران در محل کار باشید.
-
20. از روی خیرخواهی و بدون چشمداشت به دیگران کمک کنید.
منبع: http://blog.esam.ir