0

300 عنوان پژوهشی در آموزش و پرورش طراحی شد

 
bardia_m
bardia_m
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 6374

300 عنوان پژوهشی در آموزش و پرورش طراحی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر و طرح‌های پژوهشی برگزیده وزارت آموزش و پرورش کهروز یکشنبهدر سالن حجاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه گام نخست توسعه پژوهش در آموزش و پرورش، ارزیابی علمی از وضعیت موجود این دستگاه است، افزود: مشکل بسیاری از پژوهش‌هااین است که مبتنی بر نیازهای واقعی نیست و امکان استفاده از یافته‌های آنها در عرصه عمل وجود ندارد.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورشبا تاکید براینکه در جریان یک کار پژوهشی باید از خودسانسوری و کتمان حقایق پرهیز کرد، گفت: موضوع پژوهش در آموزش و پرورش "انسان " است و متغییرهای مختلفی از قبیل معلم، فضای آموزشی و رسانه‌ها برآن مؤثراست.

 

وی ادامه داد:‌ ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت یکی از کارکردهای مهم پژوهش در آموزش و پرورش است؛ علاوه بر آن پیشگیری از بروز بحران‌ها نیز باید در پژوهش‌ها مدنظر قرار گیرد.

 

قدمیبا بیان اینکه آمارها بیانگر این استکه 10 درصد از دانش‌آموزان ورودی دبستان‌ها با دیگران تفاوت دارند،گفت: از مهمترین این تفاوت‌ها می‌توان به اختلالات کروموزوم خاص، اختلالات شنوایی و بینایی اشاره کرد که اگر با پژوهش، شناسایی و درمان نشود، در سنین بالاتر به همکلاسی‌های خود آسیب می‌زنند.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: همچنینبرای مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، یک کد مشخص با هدف دسترسی به کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و استفاده از 16 هزار متن پژوهشی تعریف شده است.

 

قدمی تاکید کرد:به دنبال آن هستیم که پژوهش به مدرسه برسد چرا که در غیر این ‌صورت به اهداف خود نخواهیم رسید.

 

وی افزود:برای تحکیم فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش بایدنظام آموزشی و کتاب‌های درسی را اصلاح کرد ودانش‌آموزان را پژوهنده تربیت وعلاوه بر آن باید با اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی، زمینه تشریک مساعی معلمان با یکدیگر را برای طراحی بهترین روش‌های تدریس فراهم کرد.


یک شنبه 5 دی 1389  3:38 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها