بهدرستی که دشمنترین انسانها نسبتبه مؤمنان، یهودیانند. (مائده 82)
بخش سیاسی_هر روز اخبار جدیدی از گوشه و کنار به گوشمان می رسد. اخباری که گاه ما را تا عمق وجودمان متاثر می کند. اخباری از رفتارهای ددمنشانه به همنوعان ما، اخباری از رفتارهای حیوان منشانه رژیم اشغال گر قدس. نژادپرستی نه سیاست صهیونیستها كه ریشه در این رژیم دارد و بر اساس این اصل رژیم صهیونیستی بنا شده است. در ماه اخیر باز هم سخنانی افراطی از خاخام های صهیونیست موید نژادپرستی آنها به گوش ما رسید و همه را منقلب کرد.
«عوادیا یوسف» یکی از خاخام های ارشد رژیمصهیونیستی و رهبر معنوی حزب شاس طی مراسم مذهبی گفت که گوئیم ها (غیر یهودیان) جایگاهی در جهان ندارند، فقط شایسته خدمت به مردم اسرائیل هستند و خلقت آن ها فقط برای خدمت کردن به ما [یهودیان] بوده است. آنها باید کار کنند، شخم بزنند، درو کنند و ما همانند یک «آقا» بنشینیم و بخوریم. بر اساس گفتههای او مرگ هیچ سیطرهای بر غیر یهودیان در اسرائیل ندارد. وی در تفسیر این سخن خود گفت: غیر یهودیان نیز همانند هر شخص دیگری باید بمیرند اما خداوند به آن ها عمری طولانی میدهد، چرا؟ تصور کنید خر یک انسان بمیرد، در این صورت این فرد پول خود را [که بابت خرید خر پرداخته بود] از دست میدهد، این دلیل عمر طولانی غیر یهودیان است تا برای یهودیان به خوبی کار کنند.
البته این تنها سخن افراطی این خاخام ارشد صهیونیستها نبوده است و وی چند ماه پیش در بحبوحه مذاکرات سازش مقامات رژیمصهیونیستی با مقامات تشکیلات خودگردان نیز مردم فلسطین را شیطان و دشمنی زهرآگین برای اسرائیل توصیف کرد و برای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز آرزوی مرگ کرده بود.
«شموئل ایلیاهو» خاخام شهر صفد [در شمال سرزمینهای اشغالی] نیز با صدور فتوایی اعلام كرده است که یهودیان این شهر نباید خانهای را به دانشجویان عرب دانشكده صفد بفروشند یا اجاره دهند. در این فتوا یهودیان ملزم شدند به عربها خانه نفروشند یا اجاره ندهند تا فلسطینیان ساكن سرزمینهای اشغالی در دیگر شهرها به ویژه قدس اشغالی مستقر نشوند. پنجاه تن از خاخامهای صهیونیستی نیز با امضای این فتوا ادعا كردند كه اجاره دادن آپارتمان و فروش اماكن مسكونی به اعراب بر اساس تورات حرام است. که در پی آن سازمان عفو بینالملل فتوای نژادپرستانه خاخامهای صهیونیست را محکوم کرد.
نژادپرستی توراتی از حد معمول فراتر می رود. در واقع، این نوع نژادپرستی از مفاهیمی نشأت می گیرد كه به نظر می رسد خیالی اند و شنونده تصور می كند كه بدعت هستند، ولی جزو مقیدات و اعتقادات ثابت دینی قوم یهود می باشد.
در همین زمینه كنفرانسی تحت عنوان «نژادپرستی در اسرائیل- واقعیتها و چالشها» در چارچوب بررسی فعالیتهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و نحوه مقابله با آن توسط «تجمع ملی-دمكراتیك در اراضی اشغالی 48» در 17 آذرماه در رام الله تشکیل شد. «جمال زحالقه» نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی در این کنفرانس گفت: از همان ابتدا شكل گیری رژیم صهیونیستی با بیچارگی و آوارگی ملت فلسطینی و با هدف استیلا بر اراضی و املاك آنها از طریق وضع قوانینینژاد پرستانه همراه بود و هنگامی كه صهیونیستها نتوانستند از این قوانین راه به جایی ببرند به استفاده از سلاح و زور رو آوردند. وی هم چنین افزود: خطر نهفته در پس نژاد پرستی به دلیل ارتباط آن با زور و قدرت است و بر این اساس ملاحظه میكنیم، رژیم نژادپرست صهیونیستی هرگاه كه بخواهد به اهدافش دست یابد لحظهای از استفاده از زور و قدرت، شك و تردید به خود راه نمیدهد. رژیم صهیونیستی بدترین و شدیدترین شیوهها و سیاستهای نژاد پرستانه را در سرزمینهای اشغالی به اجرا میگذارد و با این حال تلاش میكند، چهرهای بشر دوستانه از خود در سطح بین المللی ارائه دهد به همین دلیل به نظر میرسد به هر طریق ممكن باید این ترفند رژیم صهیونیستی مقابله كرد.
در ادامه با توجه به مطالب بیان شده به ارائه اسنادی از نژادپرستی یهود می پردازیم.
قسمتهایی از متن تورات تحریف شده
1. اقوام غیر اسرائیل به جماعت خدا راه نخواهند یافت و هیچکدام از آنها به میان جامعه خداوندی وارد نخواهند شد.
2. دختران خود را به آنها ندهید و دختران آنها را به جهت پسران خود و به جهت خویشتن نگیرید.
3. حدود تو را از بحر فلسطین و از صحرا تا نهر فرات قرار میدهیم، زیرا ساکنان آن سرزمین را بهدست شما خواهیم سپرد و ایشان را از پیش خود خواهید راند، با ایشان و خدایان ایشان عهد مبند.
4. به سرزمین کنعانیان تا نهرفرات داخل شوید، اینک این زمین را پیش روی شما گذاشتم، پس داخل شده، زمینی را که خداوند برای پدران شما، ابراهیم و اسحاق و یعقوب، قسمخورده که به ایشان و بعد از آنها به ذریت ایشان بدهد، بهتصرف درآورید.
5. امتها را به میراث تو خواهم داد و اقصای زمین را ملک تو خواهمگردانید، ایشان را به عصای آهنین خواهیکشت، مثل کوزهگر آنها را خورد خواهینمود.
6. ایشان را مانند گوسفندان برای ذبح بیرونکش و ایشان را بهجهت روز قتل تعییننما.
7. خداوند بر یعقوب ترحم فرموده، اسرائیل را بار دیگر برخواهدگزید و ایشان را در زمینهایشان آرامی خواهدداد و غربا به ایشان ملحق شده، با خاندان یعقوب ملحق خواهندگردید، و قومها (غیریهودیان)، ایشان را به مکان خودشان خواهندآورد و خاندان اسرائیل ایشان (غیریهودیان) را در زمین خداوند، بنده و کنیز خود خواهندساخت و بنیاسرائیل، اسیرکنندگان خود را اسیر و بر ستمکاران خویش حکمرانی خواهندنمود.
قسمت هایی از تلمود
1. ارواح یهود، از ارواح دیگران افضل است، زیرا ارواح یهود جزء خداوند است! همچنان که فرزندجزء پدرش میباشد، روحهای یهود نزد خدا عزیزتر است زیرا ارواح دیگران شیطانی و مانند ارواح حیوانات است.
2. نطفه غیر یهودی، مثل نطفه بقیه حیوانات است.
3. بهشت مخصوص یهود است و هیچ کس بهجز آنها داخل آن نمیشوند، ولی جهنم جایگاه مسیحیان و مسلمانان است و جز گریه و زاری چیزی عاید آنها نمیگردد، زیرا زمینش از گل و بسیار تاریک و بدبو است.
4. بر یهود لازم است که املاک دیگران را خریداری کند تا آنها صاحب ملک نباشند و همیشه سلطه اقتصادی برای یهود باشد. و چنانچه غیر از یهودی بر یهود تسلط پیداکند، یهود باید بر خود گریه کند و بگوید: وای بر ما، این چه ننگی است که ما زیر دست و جیرهخوار دیگران شدهایم.
5. اسراییلی در نزد خداوند بیش از ملائکه محبوب و معتبر است. اگر غیریهودی، یک یهودی را بزند چنان است که به عزت الهیه جسارت کرده است و جزای چنین شخصی جز مرگ چیز دیگری نیست و باید او را کشت.
6. اگر یهود نبود، برکت از روی زمین برداشته میشد و آفتاب ظاهر نشده و باران نمیبارید.
7. خانههای غیریهودی به منزلهی طویله است.
8. اجانب دشمن خدا و مثل خنزیر قتلشان مباحاست. اجانب برای خدمت کردن یهود، بهصورت انسان خلق شدهاند.
9. چون یهود با عزت الهیه مساوی هستند، بنابراین تمام دنیا و هر چه در اوست ملک آنها میباشد و حق دارند که بر آن تسلط کاملیابند، دزدی از یهودی حرام است و از غیریهودی جایز میباشد، چون اموال دیگران مانند رملهای دریا است و هر کس زودتر بر آن دست گذاشت او مالک است.
10. یهود مانند زنشوهردار است و همچنان که زن در منزل به استراحت میپردازد و شوهر، خرجی او را میدهد، بی آنکه در کارهای خارج از منزل با او شرکتکند، یهود هم به استراحت پرداخته و دیگران باید آنها را روزی بدهند.
11. هرگاه یهودی و اجنبی شکایت داشته باشند، باید حق را به جانب یهودی داد اگر چه بر باطل باشد.
12. ربودن اموال دیگران به وسیلهی ربا مانعی ندارد، زیرا خداوند شما را به ربا گرفتن از غیریهودی امر میفرماید.
13. به کسانی که یهودی نیستند قرض ندهید، مگر آن که نزول بگیرید، در غیر اینصورت، قرضدادن به غیریهودی جایز نیست و ما مأموریم که به آنها ضرر برسانیم.
14. حیات و زندگانی دیگران ملک یهود است، چه رسد به اموال آنها! هرگاه غیریهودی احتیاج به پول داشتهباشد، آنقدر باید از او ربا و نزولگرفت که تمام دارائی خود را از دست بدهد.
15. اگر یکی از اجانب را بکشیم، مثل این است که در راه خدا قربانی کردهایم.
16. کسانی که مرتد شوند (یهودیانی که از آئین یهود سرباز زنند)، اجنبی و اعدامشان لازم است، مگر آن که برای خدعهی به دیگران مرتد شدهباشند.
17. تعدیکردن به ناموس غیریهودی مانعیندارد. زیرا کفار مثل حیوانات هستند و حیوانات را زناشویی نیست.
18. ملت برگزیدهی خداوند ماییم و لذا برای ما، حیوانات انساننمایی خلق کردهاست،. زیرا خدا میدانست که ما احتیاج به دو قسم حیوان داریم، یکی حیوانات بیشعور و غیرناطقه مانند بهائم و دیگری حیوانات ناطقه و باشعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بودائیان و برای آنکه بتوانیم از همهی آنها به اصطلاح سواری بگیریم، خداوند ما را در جهان متفرق ساختهاست و لذا ما باید دختران زیبا و خوشگل خود را برای پادشاهان و وزرا و شخصیتهای برجستهی غیریهود، به تزویج درآوریم، تا به وسیلهی آنها بر حکومتهای جهان تسلط داشتهباشیم!
نژادپرستی توراتی از حد معمول فراتر می رود. در واقع، این نوع نژادپرستی از مفاهیمی نشأت می گیرد كه به نظر می رسد خیالی اند و شنونده تصور می كند كه بدعت هستند، ولی جزو مقیدات و اعتقادات ثابت دینی قوم یهود می باشد.
نوع دیگری از تبعیض نژادی وجود دارد كه خاص یهود بوده و هیچ نظریه پردازی آن را ابداع نكرده است و هیچ حزب و قومی از آن را پی روی نمی كند؛ این نوع عبارت است از تبعیض روحی، روانی و دینی. همچنان که در جایی آورده اند: یهود برگزیده خداست و خوی و سرشت برگزیده نیز این است كه ممتاز و نسبه اقوام دیگر بالاتر باشد و ملت های دیگر صرفاً برای این آفریده شده اند كه آب و هیزم برای معبدهای آنان تهیه كنند.
در پایان، باید گفت شیوه های نژادپرستی یهود گوناگون است و آنچه ذكر كردیم، تنها قطره ای از دریا بود و با این وجود، خاستگاه تفكرات سیاسی نژادپرستی یهود در عصر حاضر ظهور یافته است. این چند سطر معدود برای تحقیق دقیق، مستمر، مستدل و تحلیلی درباره تفكر نژادپرستی یهود كافی نیست.