بالههای ذوزنقهای این هواپیما بر روی لبه انتهایی هر بال قرار دارند و این موضوع مرکز فشار هواپیما را تغییر میدهد.
این هواپیما در یک پرواز معمولی با استفاده از موتورهای توربوجت معمولی مانند یک هواپیمای معمولی اوج میگیرد اما زمانی که در هوا قرار میگیرد، یک موتور موشکی آن به کار میافتد. زمانی که این موتور روشن میشود، هواپیما را وارد مسیر تقریبا عمودی میکند و آن را به سرعتهای فراصوت میرساند.
زمانی که هواپیما به سرعت یک ماخ میرسد، توربوجتها خاموش میشوند و در بدنه شکل جمع میشوند. با تکمیلشدن شتاببخشی، هواپیما میتواند در ارتفاع 30 هزار تا 35 هزار متری از سرعت چهار به 4.5 ماخ برسد. در اینجا موتور موشکی خاموش میشود و با سرخوردن یک در برای کاهشدادن کشش آن، موتور مخفی میشود.
سپس یک رمجت روشن میشود و هواپیما در طول مسیر پروازش حرکت میکند و میتواند مسیر 9 هزار کیلومتری را ظرف سه ساعت طی کند؛ این مسافت معادل مسیر توکیو تا لسآنجلس است.
ایرباس اعلام کرده این هواپیمای مسافربری فراصوت میتواند از فرودگاههای معمولی عمل کند، در تمامی انواع آبوهوا فعالیت کند و فقط موتور موشکی آن نیازمند نگهداری ویژه است.
این هواپیما قادر خواهد بود دو یا سه تن محموله را حمل کند و این میزان معادل حمل 24 مسافر و چمدانهایشان است. این هواپیما میتواند دارای کاربردهای نظامی آسیبناپذیر در مقابل تسلیحات ضدهوایی معمول باشد.
گفته میشود بعید است جت فراصوت ایرباس ساخته شود و در صورت ساخت نیز بلیت آن ارزان نخواهد بود.