0

پروژه ی X-Wing (پهپاد اختصاصی برای نیروی دریایی امریکا)

 
alirezaHmzezadh
alirezaHmzezadh
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : بهمن 1392 
تعداد پست ها : 2471
محل سکونت : اصفهان

پروژه ی X-Wing (پهپاد اختصاصی برای نیروی دریایی امریکا)

نیروی دریایی ایالات متحده به تازگی طرح یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) "XFC" که بوسیله ی سوخت سلولی و الکتریکی "UAS"که از یک زیر دریایی جدا شده و به عملیات می پردازد را به نام پروژه ی "X-Wing" رونمایی و آزمایش کرد. در این آزمون، هواپیمای بدون سرنشین مذکور "XFC" با نیروی تماما الکتریکی، از طریق لوله ای شبیه به لوله شلیک اژدر زیر دریایی به نام "Sea Robin" با موفقیت آزمایش شد. سیستم "Sea Robin" برای شلیک موشکهای تاماهاوک از طریق زیر دریایی ها طراحی شده است که اکثر ملوانان زیردریایی های دارای این سیستم ،آشنا به هدایت و استفاده از آن هستند. نام اصلی این سیستم"Tomahawk Launching Canister" و یا به اختصار"TLC" می باشد.

سیستم "TLC" در سطح دریا به شکل یک جسم شناور مانند تیرآهن یا الوار به نظر می رسد. پهپاد "XFC" از درون لوله ی شلیک و از سطح اقیانوس به صورت عمودی پرتاب می شود که به محض پرتاب، تحت فرمان افسر فرمانده قرار می گیرد و قادر به انجام عملیاتهای چند ساعته با قابلیت های فراوانی مانند ارسال تصاویر زنده ویدیویی به ایستگاه کنترل کننده و پشتیبانی سطحی و اخطار می باشد . تست سیستم ها و سامانه های ارسال و دریافت این پهپاد در مرکز فرماندهی نیروی دریایی در پایگاه "Norfolk" زیر آب و بعدها در مرکز ارزیابی "AUTEC" واقع در آندروس، باهاما انجام گرفت. طرح بال ایکس براحتی قبل از پرتاب جمع شده و درلوله ی شلیک قرار می گیرد.

"کریگ هیوز، جانشین مدیر نوآوری در "ONR" (دفتر تحقیقات نیروی دریایی) و همچنین یکی از سرپرستان شرکت "SwampWorks" گفت: در حال حاضر، توسعه فن آوری های قابل نصب بروی این پرنده و کنترل و هدایت آسان به دست ملوانان همان چیزی است که ما در پی آن هستیم . این پهپاد توانایی پاسخگویی به اولویت های ناوگان زیردریایی ها و ارائه ی اطلاعات دقیق از راه دور، که بعضا این اطلاعات حیاتی محسوب می شود و پتانسیل زیادی از جهت نظارت و شناسایی" ISR" برای زیردریایی های نیروی دریایی ایالات متحده را بهمراه دارد.

طرح "XFC" یک طرح تجربی کاملا مستقل با سیستم سلولی سوختی / الکتریکی "UAS" می باشد و بصورت بال تاشو و با مداومت پروازی بیش از شش ساعت است .سیستم پیشرانشی جدید این پهپاد با هزینه نسبتا کم و مداومت پرواز زیاد نیروی دریایی را قادر می سازد در ارتفاع کم و تا کیلومترها آنطرف تر به انجام ماموریتهایی جهت کشف رد پای بسیار کوچکی از کشتی ها و قایق های سطحی کوچک و یا حتی یک کامیون در خشکی بپردازد و آنها را ردیابی کند. این ایده در زمان کمتر از شش سال با کمک مالی شرکت "SwampWorks" در دفتر تحقیقات نیروی دریایی" ONR" و تیم واکنش سریع وزارت دفاع و دفتر فناوری این وزارتخانه به تولید انبوه رسید . نتایج این طرح نشان دهنده ی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها بود که معمولا در برنامه های سنتی این چنین نبوده است .

سخنگوی دفتر تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده " NRL" با اشاره به تلاش شش ساله در زمینه ساخت این پهپاد ،آن را بهترین نشان دهنده همکاری آزمایشگاه نیروی دریایی و صنعت خصوصی این کشور برای تولید یک تکنولوژی که پاسخگوی نیازهای ویژه و جامع عملیاتی نیروی دریایی ایالات متحده دانسته است .همچنین دکتر وارن شولتز مدیر و توسعه دهنده این برنامه در "NRL" گفت: "خلاقیت و ابتکار توسط یک تیم منحصر به فرد از دانشمندان و مهندسان در این پروژه، نشان دهنده یک تغییر پارادایم بی سابقه در نیروی محرکه "UAV" ها و سیستم های راه اندازی این گونه پرنده ها به حساب می آید. "

گروه های طرف همکاری در این طرح :
تیم XFC و شرکت NRL شیمی و شرکت تاکتیک های الکترونیکی جنگی در کنار تیم واکنش سریع و دفتر فناوری وزارت دفاع

گروه های طراحی شرکت کننده در این طرح :
شرکت بین المللی "Sea Robin, Oceaneering International Inc" و شرکت "Hanover, Md"

گروه های طراحی سیستم سوخت رسانی :
شرکت فناوری" Protonex Technology Corp" و شرکت "Southborough, Mass" و شرکت "NUWC-NPT" و گروه سیستم های دفاعی" TEMPALT"


گروه های تست و آزمون عملکرد پهپاد:
زیر دریایی کلاس لس آنجلس "(USS Providence (SSN 719" و بخش "(Center-Newport (NUWC-NPT "

 

منبع:ارتشی

 

دوشنبه 19 مرداد 1394  10:23 AM
تشکرات از این پست
lovermohamad
دسترسی سریع به انجمن ها