0

∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

 
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُ عِوَجًا
 
حمد مخصوص خدایی است که این کتاب (آسمانی) را بر بنده (برگزیده) اش نازل کرد، و هیچ گونه کژی در آن قرار نداد...
 
 
 
 
 
 

سوره کهف آیه ۱  
تقدیم به  امام محمد باقر  شکافنده  علوم  

به نیت  نابودی دشمنان  اسلام  و قرآن 
 
جمعه 19 تیر 1394  5:49 AM
تشکرات از این پست
namebaran shirdel2 nargesza saeedakh salma57
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

(همه‌ی ستایش‌ها ویژه‌ی خداست که این کتاب را بر بنده‌اش نازل کرد و برای آن هیچ گونه انحراف و کژی راه نداد.) خداوند وحی را بر قلب پیغمبر نازل می‌کند. الحمدلِلّه، آدم‌ها می‌دانید که همه‌ی خوبی‌ها به خدا بر می‌گردد، خدا می‌گوید منطقی فکر کن و بـدان‌که همه‌ی خوبـی‌ها به حق بر‌می‌گردد. شما زمانی عاقل هستید که مطالب را به اصل برگردانید. حال این الله، خدایی است که اَنزَل علی عبدهِ الکتب، برای بنده‌اش کتاب نازل کرده است، مقام قلب پیامبر، مقام انسانی است که حقایق به صورت معنوی و لفظی به او می‌رسد. مقام پیامبر مقام نور کل است که حقایق غیبی را از حق و الفاظ غیبی را از جبرئیل می‌گیرد. و لَم یجعل لَهُ عِوَجا. هیچ عِوَج و انحرافی در آن قرار داده نشده. برای قرآن خصوصیاتی در اینجا ذکر شده است.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

جمعه 19 تیر 1394  1:22 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza saeedakh salma57 kuoroshss tahmores
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

بنام خدا

 «سوره کهف آیه 1» الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی أَنزَلَ عَلَی عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ یَجْعَل لَّهُ عِوَجاً
ستایش مخصوص خدایی است كه كتاب (آسمانی قرآن را) بر بنده ی خود نازل كرد و برای آن هیچ گونه انحرافی قرار نداد.
نكته ها:
«اِعوجاج» یعنی انحراف و كجی. «عَوَج» در مورد محسوسات و «عِوَج» در غیر محسوسات به كار می رود. [1] و «قیّم» به معنای برپادارنده وسامان بخش است.
كلمه ی «عبده» در قرآن هرجا به طور مطلق آمده، مراد پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله است، مثل «انزل الفُرقان علی عبده» [2]، «فاَوحی الی عبده» [3]، «ینزّل علی عبده» [4]، «ألیس اللّه بكاف عبده» [5]
 
پیام ها:
1- نعمت كتاب وقانون، به قدری مهم است كه خداوند، خود را به خاطر آن ستوده است. «الحمدلِلّه الّذی انزل. . . »
2- بندگی خدا، زمینه ساز دریافت كمالات معنوی است. «انزل علی عبده» چون پیامبر اكرم بنده خالص خدا بود، قرآن بر او نازل شد.
3- نه در كتاب خدا اعوجاج است، نه در رسول او، نه از حقّ به باطل می گراید، نه از مفید به غیر مفید و نه از صحیح به فاسد. «لم یجعل له عوجاً»


پی نوشت ها :
 [1] عوج برای انسانها و عوج برای غیر انسانها تفسیر تبیان
[2] فرقان 1
[3] نجم 10
[4] حدید 9
[5] زمر 36

منبع : تفسیر سوره كهف . ج1، ص: 10


 

                  

جمعه 19 تیر 1394  4:42 PM
تشکرات از این پست
saeedakh nargesza salma57 kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

كلمه (عوج ) - به فتح عين و به كسر آن - به معناى انحراف است. در مجمع البيان مى گويد: (عوج - به فتحه عين - در كجى چيزهايى كه محسوس و قابل ديدن هس تند - چون نيزه و چوب - استعمال مى شود، و با كسره عين در امور ناديدنى چون اعتقادات و سخن گفتن.

و شايد منظور از چيزهاى مرئى آنهايى باشند كه به سهولت ديده مى شوند و مقصود از چيزهاى نامرئى آنهايى باشند كه به آسانى مشهود نيستند كما اينكه راغب در مفردات چنين گفته است: (عوج ) به فتحه عين كجى هايى را گويند كه با چشم به آسانى ديده مى شوند، مانند كجى چوبى كه در زمين نصب شده باشد، ولى (عوج ) به كسره عين در كجى هائى است كه با فكر و بصيرت تشخيص داده مى شوند، مانند انحراف و انحنايى كه در زمين مسطح است كه تنها متخصصين مى توانند آن را تشخيص دهند، و نيز مانند انحراف در دين و زندگى.

جمعه 19 تیر 1394  4:46 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza salma57 kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

خداى تعالى در اين سوره كلامش را با ذكر ثناى خود افتتاح فرموده، و به اين نحو خود را ستوده كه: قرآنى بر بنده اش نازل كرده كه هيچ انحرافى از حق در آن نيست، و آن كتاب قيم مصالح بندگانش در زندگى دنيا و آخرت است، و از عهده اين كار به خوبى برمى آيد، پس همه حمدها كه در ترتب خيرات و بركات آن از روز نزولش تا روز قيامت هست، همه براى خدا است.

پس سزاوار نيست كه هيچ دانشمند اهل بحثى ترديد كند در اينكه: آنچه از صلاح و سداد در جوامع بشرى به چشم مى خورد همه از بركات انبياى كرام است كه در بشر منتشر كرده اند، و تخمى است كه آنان با دعوت خود به سوى حق و حسن خلق و عمل صالح افشانده اند، و اينكه قرآن كريم در چهارده قرنى كه از نزولش مى گذرد تمدنى به بشر داده و ارتقائى بخشيده و علم نافع و عمل صالحى در بشر به وجود آورده كه مخصوص خود آن است و به همين جهت دعوت نبوى منتهائى بزرگ بر بشر دارد، پس همه حمدها براى خدا است.

جمعه 19 تیر 1394  4:46 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

(و لم يجعل له عوجا) - ضمير در (له ) به كتاب بر مى گردد، و جمله مورد بحث جمله حاليه است از كتاب. و كلمه (قيما) آن گونه كه از كتاب فهميده مى شود حال بعد از حال است، زيرا خداى تعالى در مقام ستايش خويش است از اين جهت كه كتابى نازل كرده و به صفت نداشتن اعوجاج متصف است، و از اين جهت كه آن كتاب بر تاءمين مصالح جامعه بشرى قيم است. پس به هر دو صفت بذل عنايت شده، آن هم بطورى مساوى، و همين اقتضاء مى كند كه جمله مزبور حاليه باشد، و (قيم ) نيز حال دوم باشد.

جمعه 19 تیر 1394  4:47 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

بنام خدا

آغاز با نام خدا و قرآن
سوره کهف همچون بعضى دیگر از سوره هاى قرآن با حمد و ستایش خداوند آغاز شده است ، و از آنجا که حمد و ستایش بخاطر کار یا صفت مهم و شایسته اى است در اینجا ستایش را در برابر نزول قرآن که خالى از هر گونه اعوجاج و کژى است بیان مى کند، و مى گوید:
((حمد خدائی را که این کتاب آسمانى را بر بنده اش نازل کرد، و هیچگونه اعوجاج و کژى در آن قرار نداد))

(الحمد لله الذى انزل على عبده الکتاب و لم یجعل له عوجا).
  نکته ها:

1 - آغاز سوره با حمد خدا.
پنج سوره از سوره هاى قرآن با الحمد لله شروع شده ، و در این پنج سوره پس از ستایش خداوند مسئله آفرینش آسمانها و زمین (یا مالکیت آسمانها و زمین ) و یا تربیت جهانیان آمده است ، جز در سوره مورد بحث که نزول قرآن بر پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) در دنبال این ستایش قرار گرفته است .
در حقیقت در آن چهار سوره (سوره انعام - سبا - فاطر - حمد) سخن از کتاب تکوین به میان آمده ولى در سوره کهف که مورد بحث است سخن از کتاب تدوین است ، و مى دانیم هر یک از این دو کتاب یعنى قرآن و جهان آفرینش مکمل دیگرى است ، و این تعبیر نیز بیانگر آن است که قرآن وزنى دارد همچون وزن مجموعه آفرینش و نعمتى است همسان نعمت جهان هستى ! و اصولا مساله تربیت جهانیان که در جمله الحمد لله رب العالمین آمده است بدون بهره گیرى از این کتاب بزرگ آسمانى ممکن نیست .
منبع :تفسیر نمونه جلد 12 صفحه 343

                  

جمعه 19 تیر 1394  4:48 PM
تشکرات از این پست
saeedakh nargesza kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

بعضى از مفسرين گفته اند: جمله (و لم يجعل له عوجا) عطف است بر صله، و كلمه (قيما) حال از ضمير در (له ) است، و معنايش اين است كه (و حمد آن خداى را كه براى كتاب در حالى كه قيم است اعوجاج قرار نداده ) و يا (قيما) منصوب به مقدرى است و معنايش اين است كه و حمد آن خدايى را كه براى كتاب اعوجاج قرار نداده و آن را قيم قرار داده و لازمه اين دو وجه اين است كه عنايت ميان اصل نزول و قيم بودن و بى اعوجاج بودن كتاب تقسيم شود، و بر شما خواننده عزيز روشن شد كه اين خلاف عنايتى است كه مستفاد از سياق است.

جمعه 19 تیر 1394  4:48 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

بعضى ديگر از مفسرين گفته اند: در آيه شريفه تقديم و تاءخير به كار رفته و تقدير آن (نزل الكتاب قيما و لم يجعل له عوجا) است و اين بدترين نظريه اى است كه درباره آيه ابراز شده، وجه رد نظريه فوق اين است كه نفى اعوجاج در قرآن، مقدم بر اثبات قيموميت است. زيرا عدم اعوجاج كمالى است كه قرآن فى نفسه دارد، و قيموميت كمالى است كه قرآن به ديگران مى دهد و معلوم است كمال بر تكميل تقدم دارد.

و اينكه كلمه (عوج ) كه نكرده است و در سياق نفى قرار گرفته خود افاده عموميت مى كند، پس قرآن كريم در تمامى احوال و از همه جهات مستقيم و بدون اعوجاج است. و در لفظش فصيح و در معنايش بليغ و در هدايت نمودنش موفق و حتى در حجت ها و براهينش قاطع و در امر و نهيش خيرخواه، و در قصص و اخبارش صادق و بدون اغراق و در قضاوتش فاصل ميان حق و باطل است. و همچنين از دستبرد شيطانها محفوظ و از اختلاف در مضامينش به دور است. نه در عصر نزولش دستخوش باطل شده و نه بعد از آن.

جمعه 19 تیر 1394  4:49 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

كلمه (قيم ) به معناى كسى است كه مصلحت چيزى را تاءمين نموده، امور آن را تدبير نمايد، مانند قيم خانه كه قائم به مصالح خانه است، و اهل خانّه در امور خانه به او مراجعه مى كنند. و كتاب قيم، آن كتابى است كه مشتمل بر معانى قيمى باشد، و آنچه كه قرآن كريم متضمن آن است اعتقاد حق و عمل صالح است، همچنانكه خداى تعالى درباره قرآن مى فرمايد: (يهدى الى الحق و الى طريق مستقيم ) و دين صحيح اسلام هم همين است، چنانچه خداى سبحان در مواضعى از كتابش دين خود را به قيم بودن توصيف كرده، از آن جمله فرموده: (فاقم وجهك للدين القيم ).

بنابراين، پس توصيف كتاب به وصف قيمومت به خاطر اين است كه متضمن دين قيم مى باشد دينى كه قائم به مصالح عالم بشرى است، چه مصالح دنيايى، و چه آخرتى.

جمعه 19 تیر 1394  4:49 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

و چه بسا از مفسرين كه قضيه را برعكس معنا كرده و گفته اند: قيمومت، اول وصف كتاب است و سپس وصف دين. (به عبارت ديگر ما گفتيم كتاب به خاطر اينكه متضمن دين قيم است خودش هم قيم شده، ولى بعضى گفته اند كتاب قيم است و دين به خاطر قيم بودن كتاب، قيم شده است ) و درباره اش گفته شده: (و ذلك دين القيمه ) كه ظاهر معنايش: دين كتابهاى قيم است. ولى اين قسم تفسير نوعى مجاز گويى است.

بعضى گفته اند: مقصود از قيم، مستقيم است يعنى معتدل كه نه افراط در آن باشد و نه تفريط. بعضى ديگر گفته اند: قيم، به معناى مدبر ساير كتابهاى آسمانى است، يعنى ساير كتابها را تصديق و حفظ نموده، شرايعش را نسخ مى كند. و اينكه به دنبال كلمه قيم فرموده: (لينذر باسا شديدا من لدنه و يبشر المؤمنين...) مؤيد معنايى است كه ما ذكر كرديم.

جمعه 19 تیر 1394  4:50 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 nargesza kuoroshss tahmores
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

 

متن آیه:
 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلى عَبْدِهِ الْکِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً
 

ترجمه آیه:
 

حمد مخصوص خدايي است که اين کتاب (آسماني) را بر بنده (برگزيده)اش نازل کرد، و هيچ گونه کژي در آن قرار نداد؛
 

تفسیر آیه:
 

1- حمد مخصوص خدائي است که اين کتاب (آسماني) را بر بنده (برگزيده‏اش) نازل کرد و هيچگونه کژي در آن قرار ندارد.
تفسير:
آغاز با نام خدا و قرآن
سوره کهف همچون بعضي ديگر از سوره‏هاي قرآن با حمد و ستايش خداوند آغاز شده است، و از آنجا که حمد و ستايش بخاطر کار يا صفت مهم و شايسته‏اي است در اينجا ستايش را در برابر نزول قرآن که خالي از هر گونه اعوجاج و کژي است بيان مي‏کند، و مي‏گويد:
«حمد خدائيرا که اين کتاب آسماني را بر بنده‏اش نازل کرد، و هيچگونه اعوجاج و کژي در آن قرار نداد» (الحمد لله الذي انزل علي عبده الکتاب و لم يجعل له عوجا).
نکته‏ها:
1- آغاز سوره با «حمد» خدا.
پنج سوره از سوره‏هاي قرآن با «الحمدلله» شروع شده، و در اين پنج سوره پس از ستايش خداوند مسئله‏ي آفرينش آسمانها و زمين (يا مالکيت آسمانها و زمين) و يا تربيت جهانيان آمده است، جز در سوره‏ي مورد بحث که نزول قرآن بر پيامبر صلي الله عليه و آله در دنبال اين ستايش قرار گرفته است.
در حقيقت در آن چهار سوره (سوره‏ي انعام- سبا- فاطر- حمد) سخن از کتاب «تکوين» به ميان آمده، ولي در سوره کهف که مورد بحث است سخن از کتاب «تدوين» است، و مي‏دانيم هر يک از اين دو کتاب يعني «قرآن» و «جهان آفرينش» مکمل ديگري است، و اين تعبير نيز بيانگر آن است که قرآن وزني دارد همچون وزن مجموعه آفرينش و نعمتي است همسان نعمت جهان هستي! و اصولا مسأله تربيت جهانيان که در جمله «الحمدلله رب العالمين» آمده است بدون بهره‏گيري از اين کتاب بزرگ آسماني ممکن نيست.
6- آخرين سخن در اينجا اينکه قرآن در آيات فوق وقتي مي‏خواهد نزول اين کتاب آسماني را بيان کند مي‏گويد «شکر خدائي را که اين کتاب را بر بنده‏اش نازل کرد» و اين دليل بر آن است که تعبير به بنده پرافتخارترين و باشکوه‏ترين توصيفي است که ممکن است از يک انسان شود، انساني که راستي بنده خدا باشد، همه چيز خود را متعلق به او بداند، چشم بر امر و گوش بر فرمانش دارد، به غير او نينديشد و جز راه او را نرود، و افتخارش اين باشد که بنده‏ي پاکباز او است.

 

بحث و گفتگو پیرامون آیه
 

خداوند خالق یکتا، کسی که همه موجودات و کائنات را بی عیب و نقص آفریده کتابی بر بنده برگزیده اش، بر فرستاده اش نازل کرده که آن هم کامل و بی عیب و نقص است. اصلاً خداوند خود بی عیب است و تمام کارهایش هم بی عیب است.
 

تطبیق مفاهیم آیه با روحیات و منش و رفتار خودمان
 

خدا که انقدر بزرگ و بلند مرتبه است و این همه کار به تنهایی و بدون هیچ مشکلی انجام می دهد و این همه نعمت بی عیب و نقص بر بندگانش فرو فرستاده مگر ممکن است کتابی که برای هدایت بندگان می فرستد عیبی و کژی ای داشته باشد. اگر هم به ظاهر به نظر ما داشته باشد از ناآگاهی ماست و نادانی ما.
 

به کار بستن آیه در زندگی شخصیمان
 

باید ایمان به خدا داشته باشیم که هرچه می کند حکمتی دارد. خدایی که انقدر بزرگ است اصلاً دور از ذهن است که بزرگترین معجزه اش را با عیب نازل کند. او بزرگترین معجزه اش را، کتابش آسمانی اش را که بر بنده برگزیده اش به عنوان راهنمای راه مستقیم فرستاده حتماً بی عیب و نقص است. چون دور از عقل است که راهنما خود نقص داشته باشد. باید این را باور داشته باشیم.

 

جمعه 19 تیر 1394  5:42 PM
تشکرات از این پست
kuoroshss tahmores
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

هوالله لا اله الا هو ، نیست خدایی مگر او له الحمد .ستایش مال اوست هم در دنیا و هم در آخرت . غیر از خدا ستایش ندارد و حاکمیت مال خداست

شنبه 20 تیر 1394  12:19 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

اطلاعات، 16 بهمن 15 1352. «وَللَّهِ يَسْجُدُ مَنْ فِى السَّمَواتِ وَ الأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ ظِلالُهُمْ بِالْغُدُوِّ وَالاْصَالِ؛(4)

 
آن چه در آسمان‏ها و زمين است و هم‏چنين سايه‏هاى آنها، صبح و شام از روى ميل يا اجبار، براى خدا سجده مى‏كنند».
 
با مراجعه به آيات قرآن، روشن مى‏گردد كه همه موجودات جهان، سه وظيفه خطير خود را در برابر خداوند بزرگ انجام مى‏دهند كه عبارتند از:
 
1. همه موجودات جهان، خدا را «تسبيح» مى‏گويند؛
 
2. سراسر هستى خدا را «حمد و ثنا» مى‏گويد؛
 
3. تمام موجودات جهان براى خدا «سجده» مى‏كنند.
شنبه 20 تیر 1394  12:21 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:∞ آیه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ∞

ستایش مخصوص خداست

 
    خداوند اصلا به عبادات ما نیازی ندارد این ما هستیم که با رفتن به درگاه خدا از الطاف خاص خدا بهرهمند می‌شویم.
    نه تنها خدا بلکه خیلی از مخلوقات خدا هم به انسان نیازی ندارند مثل:اکسیژن، دریا، جنگل،باد و باران وخیلی چیزای دیگه ولی این انسان است
    که از همه محتاج‌تر است واز همه متکبر‌تر.
 
 
 
 
    بنابراین اگه ما میگیم حمد و ستایش مخصوص خداست بخاطر اینه که وجود ما ورشد ما و ادامه زندگیمون و حل مشکلاتمون فقط بدست خدا حل میشه خدایی که رحمت رو بر خودش واجب کرده كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلىَ‏ نَفْسِهِ الرَّحْمَة 1
 
    عبادت ما و حمد و ستایشمون به پاس رحمت گسترده خداست وَ رَحْمَتىِ وَسِعَتْ كلُ‏َّ شىَ‏ْء 2 وبه نوعی انجام وطیفه است
 
    خداوند در قرآن می‌فرماید:
 
    إِن تَكْفُرُواْ أَنتُمْ وَ مَن فىِ الْأَرْضِ جَمِیعًا فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنىِ‏ٌّ حَمِید3
 
    اگه همه مردم کافر بشوند ذره‌ای در خدا اثر ندارد بخاطر اینکه خدا از همه انسانها بی‌نیاز است
شنبه 20 تیر 1394  12:23 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss
دسترسی سریع به انجمن ها