0

کتاب وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای

 
hossein201273
hossein201273
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1392 
تعداد پست ها : 26938
محل سکونت : سپاهان ایران

کتاب وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای

 کمک کتاب وبلاگ نویسی حرفه ای و صرف روزی دو ساعت از وبلاگ خود درآمد خوبی کسب کنید.

کتاب وبلاگ نویسی حرفه ای تالیف دارن رز و کریس گارت می باشد که توسط آقای علیرضا جلیلی ترجمه شده است.

  • این کتاب به شما کمک می کندتا با صرف روزی دو ساعت از وبلاگ خود درآمد خوبی کسب کنید.
  • بسته به پتانسیل موضوع اصلی وبلاگ تان شما می توانید در کمتر از دو ماه ،  وبلاگ خودتان را به درآمدزایی برسانید و در عرض یک سال آن را به یک درآمد ثابت تبدیل کنید.
  • این کتاب توسط دارن رز نوشته شده است که خودش از وبلاگ نویسی تمام وقت درآمد شش رقمی دلاری دارد. و اخیرا ویرایش سوم کتاب منتشر شده است.
  • این کتاب از پروفرشترین های آمازون در زمینه وبلاگ نویسی است.
  • بیش از ۹۰ درصد مطالب موجود در این کتاب در هیچ کتاب فارسی آورده نشده است.همه کتابهای فارسی موجود فقط به آموزش وبلاگ نویسی می پردازند نه کسب درآمد از آن.
  • این کتاب ۲۷۰ صفحه است.
  • در فصل آخر این کتاب به همران دارن رز راه اندازی و به درآمد رساندن یک وبلاگ مرحله به مرحله آموزش داده شده است.این وبلاگ همان وبلاگ آموزش عکاسی دیجیتال خود دارن رز است که در حال حاضر سالانه درآمدی بیش از ۳ میلیون دلار دارد.
  • همین الان این کتاب را بخرید و بعد از پرداخت آن را دانلود کنید.(حدود ۵ مگابایت)

نکاتی از کتاب

  1. مولف در قسمت مقدمه اظهار می دارد که وبلاگ نویسی حرفه ای روشی برای یک شبه پولدار شدن نیست ولی با رعایت اصول و بعد از طی شدن زمان مشخصی می توان به درآمد آن اطمینان داشت.
  2. مولف در سرگذشت خودش می نویسد که از حدود سال ۲۰۰۲ شروع کرده و بعد از صرف نوزده ماه توانسته به ۱۰۰۰ دلار درآمد در ماه برسد.ولی با برگزاری دوره های وبلاگ نویسی حرفه ای و انجام یک سری کارهای دیگر در سال ۲۰۰۵ توانسته است درآمد سالانه خود را به بیش از ۱۰۰ هزار دلار برساند. و در سال ۲۰۱۰ به درآمد شش رقمی سالانه دست یافته است.
  3. در فصل اول به تعریف وبلاگ نویسی حرفه ای ، روشهای کسب در آمد و تعدادی از اصول کلی و تعاریف پرداخته شده است.
  4. هدف از فصل دوم انتخاب موضوع برای وبلاگتان است.آیا ما می توانیم هر موضوعی را انخاب کنیم؟آیا هر موضوعی می تواند پتانسیل درآمد زایی داشته یاشد؟از کجا بفهمیم که موضوع انتخابی ما این پتانسیل را دارد؟بعلاوه اگر ما زمینه ای را انتخاب کردیم آیا می توانیم محتوای کافی برای آن فراهم کنیم؟بطور خلاصه می توان گفت : آنچه شما در مورد آن خواهید نوشت عامل بسیار مهم در موفقیت وبلاگ شما است
  5. در فصل سوم روشهای راه اندازی وبلاگ بررسی شده است.آیا ما باید وبلاگ خودمان را داشته باشیم یا میتوانیم از سرویسهای رایگان نظیر بلاگفا و … استفاده کنیم؟بعلاوه در بین سرویسهای پولی یا سیستمهای تولید و مدیریت محتوا کدام یک مناسب ما است؟وردپرس ، مویبل تایپ و … شما بسته به هدف ، بودجه و تخصصتان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
  6. در فصل چهارم به محتوای وبلاگ پرداخته شده است.در یک کلام محتوا پادشاه است.محتوا عنصر کلیدی موفقیت یک وبلاگ است.در این فصل به انواع محتوا و اینکه محتوای خوب چیست و روشهای تولید آن پرداخته شده است.عنوان یک پست نقش یک بنر تبلیغاتی را برای آن پست ایفا می کند.در این فصل علاوه بر سوالات فوق به این سوال نیز جواب داده شده است که عناوین مان را چگونه انتخاب کنیم؟عناوین کوتاه مناسبتر هستند و به علاوه فقط چهل کاراکتر اول عنوان توسط موتورهای جستجو نشان داده می شود نکته ای که اکثر وبلاگ های فارسی رعایت نمی کنند.بعلاوه اینکه طول پست مان چقدر باشد یک عامل مهم است.مطابق تحقیقاتی که انجام شده است هر کاربر ففط ۹۶ ثانیه در یک وبلاگ توقف می کند ما باید بتوانیم در این ۹۶ ثانیه او را به وبلاگ خودمان جلب کنیم.در نتیجه طول معقول هر پست بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است.

تعداد پستها ، فاصله زمانی ارسال پستها ، پستهای گرانولار، انواع مختلف پستها ، پستهای سری و … از جمله مطالبی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. در فصل پنجم به استراتژیهای درآمدزایی پرداخته شده است و به این سوالات پاسخ داده ایم: چه وقت و چگونه به درآمد برسیم؟ ما در این فصل آماری را به تبلیغات کنند گان بالقوه که می توانند در وبلاگ ما تبلیغات کنند ارائه می دهیم و بعدا به کمک روشهایی که در این فصل آورده شده است آنها را مجاب می کنیم تا اینکار را انجام دهند.بعد از آن به بررسی این مطلب می پردازیم که اندازه بنرهای ما باید چقدر باشد؟اندازه استاندارد بنر چیست؟آیا ما ملزم هستیم از اندازه های استاندارد استفاده کنیم؟آیا باید از همان زمان راه اندازی وبلاگ تبلیغات را شروع کنیم یا بعد از گذشتن زمان مشخصی؟چه تعداد تبلیغات در سایت باید نشان داده شود؟آیا از برنامه های بازاریابی اشتراکی در سایتمان استفاده کنیم؟چه محصولاتی را در سایتمان بازار یابی کنیم؟شما می توانید از تعدادی از روشهای مستقیم یا غیر مستقیم و یا ازهمه آنها در وبلاگ خودتان استفاده کنید.
  2. بطور کلی روش کسب پول از وبلاگ به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود. نمونه روشهای مستقیم شامل تبلیغات ، حمایتهای مالی ، حق کمیسیون حاصل از برنامه‌های بازاریابی اشتراکی ، مبالغ پرداخت شده توسط سایتهایی مثل گوگل برای قراردادن لینک فروش در سایت روشهای غیرمستقیم قراردادهای کاری ، فروش کتاب و کتاب الکترونیکی ، انجام مشاوره ، ارایه خدمات، برگزاری دوره‌ها، کلاسها و کارگاههای آموزشی ، حق عضویت و اشتراک و … می باشد.
  3. در فصل ششم به خرید و فروش وبلاگها پرداخته شده است.بعضی از وبلاگ نویسان با ایجاد وبلاگ ها و به درآمد رساندن و سپس فروش آنها درآمد کسب می کنند.در ضمن در این فصل به این نکته پرداخته شده است که آیا ما یک وبلاگ را خودمان ایجاد کنیم و یا وبلاگ موجودی را خریداری کنیم؟ کدام یک بهتر است؟بعلاوه مبانی خرید یا فروش یک وبلاگ چیست؟نحوه قیمت گذاری یک وبلاگ چگونه است؟
  4. فصل هفتم به توسعه و بازاریابی یک وبلاگ اختصاص دارد.منظور از بازاریابی یک وبلاگ جذب و نگهداری مخاطبان است.هیچ یک از وبلاگ های ایرانی اصلا روی جذب مخاطب کار نمی کنند.بیشتر آنها به این فرمول اعتقاد دارند که”وبلاگ را بساز آنها خودشان خواهند آمد” ولی دارن رز به این فرمول اصلا اعتقادی ندارد و هدف از این فصل نیز بررسی روشهای جذب مخاطب است.به عنوان مثال تبلیغات دهان به دهان یا مستقیم برای یک وبلاگ تخصصی می تواند خیلی حیاتی باشد.شما بعد از نوشتن ۵ یا ۱۰ مقاله باید روی وبلاگهای مرتبط تان نظر بدهید و در هر نظر آدرس وبلاگ خودتان را بیاورید. و اصول دیگر که می توانید آنها را در این فصل بصورت کامل مطالعه کنید.
  5. در فصل هشتم به شبکه های اجتماعی و ارتباط آنها با وبلاگ شما پرداخته شده است.همه ما می دانیم که شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر و … در حال حاضر دنیای مجازی را تسخیر کرده اند ما چگونه می توانیم از پتانسیلهای این شبکه ها در پیشبرد اهداف وبلاگ خودمان استفاده کنیم.پاسخ این سوال در این فصل داده شده است.
  6. در فصل نهم به رموز وبلاگ های موفق پرداخته شده است.متوسط سن وبلاگهای موفق ۸/۳۳ ماه است.وبلاگهای موفق تعداد پستهای بیشتری را در طول روز ارسال می کنند ولی این پستها کوتاه هستند.وبلاگهای موفق سیستم تبلیغاتی خودشان را دارند.۸۰ درصد وبلاگهای دنیا به زبان انگلیسی هستند. و در پایان این فصل نیز درسهایی از وبلاگهای موفق با ذکر نام آنها آورده شده است.
  7. عنوان فصل ده ایجاد چیزهای باارزش است.یک وبلاگ زمانی می تواند موفق باشد که بتواند چیزهای باارزشی را به مخاطبان خود ارائه کند.اما این که چیزهای باارزش چه چیز هایی هستند از وبلاگی به وبلاگ دیگر تغییر می کند.البته ما باید قبل از هرکاری شناخت دقیقی از مخاطبان خود داشته باشیم.وبلاگهای سرگرمی ، آموزشی ، اخبار و .. معمولا چیزهای مفیدی به مخاطبانشان ارائه می کنند.البته یک عادت بسیار بد مرسوم بین وبلاگهای ایرانی عدم رعایت قانون کپی رایت است. ولی خوشبختانه گوگل هنگام ایندکس کردن صفحات عامل زمان را هم در نظر می گیرد یعنی اگر مطلبی در چند وبلاگ باشد آنکه زودتر از همه درج شده است در صدر جستجوها قرار می گیرد.
  8. در فصل پایانی یعنی فصل یازدهم یک مطالعه موردی روی وبلاگ DSP که مربوط به خود دارن رز است انجام شده است.دی اس پی به معنای Digital Photography School یعنی مدرسه عکاسی دیجیتال است.این وبلاگ در حال حاضر دارای ۳ میلیون نفر بازدید کننده در ماه و درآمدی شش رقمی است.دارن رز در این فصل بطور کامل نحوه و زمان رسیدن به این ارقام را ارئه می کند.

اما خبر خوبی که باید خدمت شما کاربران فهیم فارسی مچ عرض کنم آن است که هم اکنون می توانید این کتاب را به صورت آنلاین و با ۱۰% تخفیف ویژه اعضای فارسی مچ دانلود نمایید.

برای خرید این کتاب می توانید به سایت آقای جلیلی به نشانی www.prob.ir مراجعه نمایید؛ برای دریافت تخفیف ۱۰% ویژه اعضای فارسی مچ هم در بخش کد تخفیف کد «۲۴۰۲» را وارد نمایید.


برگرفته شده از فارسی مچ farsimatch.ir

 

مهربان همیشگی من... خودت گفتی:ادعونی استجب لکم... بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا...
گوش کن... این منم که اینروزها بیش از همیشه میخوانمت... اجابت کن مرا...

 

پنج شنبه 21 خرداد 1394  1:07 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها