0

مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

 
ghasem8224
ghasem8224
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1393 
تعداد پست ها : 1025
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

بررسی تاثير مدگرایی در تغييرات فرهنگي جوامع؛

 غوطه ور در نیازهای کاذب، سرگردان در دنیای مد

مدگرایی به عنوان حقیقتی اجتناب ناپذیر و جزئی لاینفک از جامعه مصرفی و ماشینی است و جوامعي از این پدیده نو ظهور آسیب جدی می بینند که تقلید کننده محض باشند

 

هر چند سومریان در استفاده از پوشش تجملی و زینت آلات، تابع مد بوده اند و به اعتقاد ویل دورانت، زنان مصر چیزی از زنان معاصر کم نداشتند، اما این پدیده با مدرن شدن جوامع فراگیر شده است. با این حال ریشه مد و مدگرايي به قدمت تاريخ بشر است. همان زمان نیز نوع پوشش آريایی ها، رومي ها و يوناني ها در مقايسه با اقوام ديگر متفاوت بوده است و شايد مردم آن زمان نيز کارکرد مد و مدل ها را مي دانستند.

اما بعد از عصر رنسانس در اروپا و بوجود آمدن انقلاب صنعتی و با تحول در نوع و شیوه زندگی مردم، به مرور این پدیده در زندگی انسان های شهری پدیدار شد و به آهستگی خود را به عنوان نوعی خرده فرهنگ در تفکر و زندگی شهرنشینان رسوخ داد. این پدیده نو ظهور که هنوز در حال تطور و تکامل است تا جایی پیشرفت کرده که در برخی جوامع مقلد نبودن از آن به منزله عقب ماندن از زندگی محسوب می شود. امروز مدگرایی اکنون همپای نیازهای اولیه بشر نظیر خوراک، پوشاک و مسکن به عنوان دغدغه مطرح است.

حتی لوی اشتروس، انسان شناس بر این باور است که بعد از مرتفع شدن نیازهای اولیه در میان انسانها يک نياز اساسي ديگر برجسته شده است و آن این که انسان ها نیاز دارند تا به روش های مختلف مورد توجه واقع شوند. مد یکی از روشهاست. به گفته گئورگ زیمل جامعه شناس آلمانی مد و مد سازی فرایندی است که بر اثر کشمکش میان طبقات متضاد بر سر دستیابی به منابع بیشتر با تکیه بر فراگرد تمایز حاصل می شود. میل به متمایز بودن همیشه با انسان ها همراه بوده است.

دکتر فرامرز رفیع پور معتقد است مد سازی ریشه در نابرابری های اجتماعی دارد و از آنجا که منابع اقتصادی و منزلتی محدود و پایان یافتنی هستند، افراد همواره به دنبال به حداکثر رساندن سود واتخاذ رفتاری مناسب برای جذب این منابع می باشند. پس می توان مد و پیروی کردن از آن را یکی از راه های رسیدن به این منابع دانست. چرا که مدها همیشه برای ذائقه و سلیقه طبقات بالای جامعه طراحی می گردد و اولین کسانی که از مدها برای متمایز شدن استفاده می کنند طبقات مرفه هستند. طبقات پایین تر جامعه فقط در جهت همرنگی با آنها حرکت کرده و با پیروی کردن از نوع زندگی آنها سعی در از بین بردن این فاصله ها دارند. مد در کوتاه مدت فراگیر شده و جذابیت و منحصر به فرد بودن خود را از دست می دهد.

مارکوزه یکی از متفکرین مکتب انتقادی معتقد است نظام سرمایه داری با استفاده از شیوه های نادرست به دنبال ایجاد کردن همبستگی اجتماعی و پیوند میان افراد است؛ از جمله به خلق نیازهای کاذب و طفره رفتن از ارضای نیازهای واقعی آنها مبادرت می کنند. نیازهای حقیقی، نیازهایی هستند که ارضای آنها به رشد و شکوفایی استعدادهای فردی منجر شده و موجب تقویت استعدادهای انسانی درخور می گردد. مدگرایی،چنین نیازهایی را دنبال نمی کند و انسان هایی می پروراند که کمتر به چرایی علت اعمال خود می اندیشند و حتی افکار خارج از عرف و ارزشهای جامعه در آن ها نهادینه می شود.

در این چرخه، لطمه های زیادی نیز بر فرهنگ وارد می شود. همانطور که طبقات پایین تر جامعه از نوع و شیوه زندگی طبقات بالاتر پیروی می کنند در بعدی وسیع تر، کشورهای در حال توسعه نیز از کشورهای پیشرفته تر تبعیت می کنند و فرهنگ ملتها لطمات جبران ناپذیری را متحمل می شوند. پیروی از این مدها جوامع را به سوی مصرف گرایی سوق میدهد که ریشه در فرهنگ همان کشورهای مبدا دارد و بتدریج باعث ایجاد تغییرات اساسی فرهنگی در سبک و شیوه زندگی کشورهای مقصد مي گردد. به عبارتی این چرخه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و خلق نوآوری در کشورهای تابع مد می شود.

مارکوزه، جامعه شناس آلمانی معتقد است که در گذشته زمینه های بیشتری برای خلق انسان های قوی و استوار فراهم بود. افرادی که برای خود تصمیم گرفته و سبک زندگی مورد علاقه خود را انتخاب می کردند. آنها درون دارتر از انسانهای امروزین بوده و توان بیشتری برای مقابله با جبرهای اجتماعی و تحرکات بیرونی داشتند. او می گوید امروزه فرهنگ توده ای، عوام گونه،مصرف گرا، غیر خلاق و منفعل در جامعه رشد می يابد و بدین ترتیب فرد مبدل به ابزاری برای برآوردن اهداف نظامهای مدگرا می گردد.

نمونه این نیازهای کاذب را میتوان در مصرف و بهره گیری از اجناس و کالاهای لوکس خانگی مشاهده کرد. افراد با داشتن وسایل لازم جهت رفع نیازهای ضروری به تلاش بیشتری برای به دست آوردن کالاهای لوکس مشابه مبادرت می ورزند و پس از به دست آوردن آن کالاها به سرعت به فکر داشتن نوع بهتر آن بر می آیند در حالی که تفاوت این اجناس ممکن است بسیار ناچیز و به لحاظ کارکردی هم بسیار نزدیک باشند. همین موضوع باعث به وجود آمدن نوعی چشم و هم چشمی در جامعه شده و پیامد آن اختلال در آرامش روحی افراد است، آنها نمی توانند برای زندگی خود تصمیم بگیرند و این جامعه مصرفی و مد گرا است که برای آنها تصمیم گیری می کند که چه بخرند و چه کاری انجام بدهند. شرایط، آنها را تبدیل به انسان های منفعلی می کند که ناآگاهانه در تصمیمات صحنه گردانان مدگرایی غوطه ور می شوند.

نظام مد گرایی سعی دارد با ایجاد محصولاتی مشابه در عرصه های گوناگون یک زمینه مشابه و واحد را پایه ریزی نمایند به طوری که شالوده و بنیان اشیا از یک جوهر بوده اما در ظاهر تفاوتهای مشخصی میان آنها وجود داشته باشد. این نظام، هر چند گزینه های متفاوتی را پیش رو می گذارد تا حس آزادی و توانایی انتخاب را القا کند اما در این که گزینه ها مشابهند و تنها احساس آرامش دروغین به همراه دارند، هیچ شکی نیست و دستاوردی جز بی هویتی و از خود بیگانگی جوانان با فرهنگ اصیل خودی را ندارد.

از دیدگاه بوردیو جامعه شناس معاصر، جامعه به منزله «فضای اجتماعی» بازنمایی می شود. وی فضای اجتماعی را جایگاه رقابتی شدید و بی پایان می داند که در جریان این رقابتها تفاوت هایی ظهور می کند که ماده و چهارچوب لازم برای هستی اجتماعی را فراهم می آورند. همچنین بوردیو معتقد است که سلیقه یک عملکرد است که یکی از کارکردهایش این است که به افراد ادراکی از جایگاهشان در نظام اجتماعی می دهد و به حیثیت اجتماعی و جایگاه افراد در جامعه بستگی دارد.

تخریب فرهنگی، پیامد تسلیم محض در برابر مد

مد و مد گرایی به عنوان حقیقتی اجتناب ناپذیر و جزئی لاینفک از جامعه مصرفی و ماشینی است و جوامعي از این پدیده نو ظهور آسیب جدی می بینند که تقلید کننده محض باشند، چرا که مدها جزئی از فرهنگ همان جوامع شده و می توانند باعث تخریب هویتی و فرهنگی شوند. لذا جوامع باید با شناسایی دقیق و صحیح ارزشهای فرهنگی و اجتماعی جامعه خود و شناسايي کالاها و مدلهایی که باعث آسیب جدی و تخریب فرهنگی خواهند شد، در مواردی مانع رواج این پدیده شوند.

یکی دیگر از شیوه هایی که مانع تاثیر مخرب مدگرایی بر فرهنگ خودی می شود، تقویت ارزشهای دینی و ملی است. جامعه ای که هویت فرهنگی و ریشه های خود را فراموش کند یا برای آنها ارزش قائل نباشد به راحتی متاثر از جامعه مصرف گرایی و مد گرایی شده و این فرایند، در تعيين سرنوشت فرهنگي نسلهاي بعدي آن جامعه اثر نامطلوبي بجای خواهد گذاشت.

http://www.axgig.com/images/46102340277214272922.jpg

جمعه 15 خرداد 1394  12:13 PM
تشکرات از این پست
nargesza shirdel2 omiddeymi1368
ghasem8224
ghasem8224
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1393 
تعداد پست ها : 1025
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

تأثیر تغییرات فرهنگی بر کنش‌های اجتماعی مردم

%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%da%a9%e2%80%8c%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d9%86%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85

گروه هنر: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: حرکتی که در مراسم تشییع مرتضی پاشایی رخ داد، صرفاً اجتماعی بوده و به دنبال انتقال پیام زندگی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ظهر امروز، سه‌شنبه 4 آذرماه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها که در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، به ریشه‌یابی دلایل تشییع کم‌نظیر مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ پرداخت و گفت: جامعه ایرانی پیش‌بینی‌ناپذیر است به همین دلیل افراد بسیاری از طیف‌های مختلف در تشییع وی به خیابان‌ها آمدند و هیچ جامعه‌شناسی آن را تحلیل نکرد.

وی افزود: این موضوع پیامد دومی نیز داشت که ضعف تحلیل جامعه‌شناسان بود و این نشان می‌دهد که با وجود اینکه جامعه‌شناسی ایران بسیار پردامنه و طولانی است و فرهیختگان بسیاری در این حوزه زیست می‌کنند، اما کسی در این زمینه تحلیلی نداشت که تأخیر تحلیلی روشنفکران و جامعه‌شناسان در جامعه ایران کاملاً محسوس است.

سرعت تحولات در ایران بسیار بالاست

صالحی‌امیری با بیان اینکه ما باید این ضعف را بپذیریم، در ادامه گفت: سرعت تحولات در ایران آنچنان بالاست و عمق زیادی دارد که پیش‌بینی‌پذیری را کاملاً سخت کرده است. همچنین بحث نیاز جامعه و نسل جوان به حرکت‌های تخلیه در جامعه است که این موضوع باید در جامعه رخ دهد. به عنوان مثال یکی از این موارد ورزش است که ظرفیت این تخلیه اجتماعی را به شکل کامل ندارد و بخشی از آن به هنر مربوط می‌شود که اخیراً شاهد آن بودیم.

پژوهشگر مسائل فرهنگی ادامه داد: جامعه ایران مناسکی است، روز عاشورا را ببینید، چه قدر زیباست و مردم با وجود عزاداری احساس آرامش می‌کنند و رضایت درونی در آنها وجود دارد؛ چرا که یک تخلیه روحی در آنها اتفاق افتاده است، از این رو این تخلیه باید در جامعه ایران وجود داشته باشد که بخشی از آن در جامعه ورزشی، بخشی در هنر، بخشی در مناسک دینی و ...رخ می‌دهد. بنابراین باید اجتماعات در جامعه ایران تقویت شود و نباید برای تشکیل آن نگران بود.

ذائقه فرهنگی تغییر یافته است/ فرهنگ غیررسمی به رسمت بشناسیم

صالحی‌امیری با بیان اینکه مراسم تشییع مرتضی پاشایی یک پیام داشت، گفت: جامعه یک دوالیسم فرهنگی را به طور رسمی یا غیر رسمی با خود به همراه دارد و این حرکت برای جامعه تعجب‌آور نبود و در حقیقت فرهنگ غیررسمی در جامعه ایران نیازهای جدید فرهنگی و تغییر الگوهای سبک زندگی را مطرح می‌کند و در زمینه الگوهای مصرف نیز تغییر کرده‌اند، مصرف موسیقی به عنوان یک نیاز جامعه جوان بسیار مطرح بوده و جدی است و در این راستا ذائقه فرهنگی تغییر یافته است که از این جهت جایگزینی نیاز فرهنگی را باید در فرهنگ غیررسمی به رسمت بشناسیم و آن را تحلیل کنیم.

وی تصریح کرد: ما هنوز قدرت نوظهور شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت نشناخته‌ایم و آنچه در شهرهای کشور به طور همزمان رخ داد، چیزی جز ظهور و حضور قدرت شبکه‌های اجتماعی نیست که باید به آن اذعان کنیم که در جامعه شکل گرفته است و یکی از نمایش‌های این قدرت هم در تشییع مرحوم پاشایی بود؛ از این رو نباید نقش شبکه‌های اجتماعی را انکار کنیم و باید آن را به رسمیت شناخت و هدایت کرد.

این مراسم به دنبال مناقشه با نظام نبود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه بیان کرد: یکی از نکات کلیدی در رابطه با شبکه‌های اجتماعی این است که کارکرد شبکه‌های اجتماعی تبدیل جامعه اتمیزه به یک جامعه سامان یافته است. چرا که شبکه‌های اجتماعی زمان و مکان نمی‌شناسد و از این روست که 26 شهر به طور همزمان اجتماع می‌کنند و پیام دیگرش این بود که جامعه ایران از حوزه سیاسی به حوزه اجتماعی منتقل شده است و مجموعه رفتارها در این مراسم نشان داد که جامعه به دنبال ایجاد تعارض سیاسی نیست و در اینجا شعارها و رفتارهای تند و عکس‌العمل‌های اعتراضی شکل نگرفت و به دنبال ایجاد فضایی بود با عنوان اینکه «من می‌خواهم زندگی کنم» و به دنبال مناقشه با نظام اسلامی نبود.

صالحی‌امیری یادآور شد: این مراسم یک حرکتی صرفاً اجتماعی بود که به دنبال انتقال پیام زندگی بود. در نتیجه آزادی اجتماعی شاید مهمترین مطالبه این نسل باشد و از سوی دیگر تغییرات فرهنگی در جامعه ایران وجود دارد و امروز طبقه هنرمند در این فرایند تحولات  اجتماعی به عنوان یک گروه مرجع مطرح شده و جای خود را پیدا کرده است.

ایجاد همنوایی اجتماعی و فرهنگی میان پاشایی و نسل جدید

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه گفت: یک سؤال در رابطه با این زمینه مطرح است و آن اینکه، چرا قبل و بعد از این ماجرا اتفاقی رخ نمی‌دهد؟ اساساً جمله نخستی که گفتم پاسخ این سؤال است، یعنی جامعه پیش‌بینی‌ناپذیر. چرا که پس از آن درگذشت بهرامی و مظلومی را نیز داشتیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و این گونه نیست که هر اتفاقی یک حرکت اجتماعی باشد. یک دلیل آن درباره مرتضی پاشایی جوان‌مرگ بودن است و جامعه ایران نسبت به این موضوع حساسیت دارد و زمانی که در یک شهری جوانی فوت می‌کند شهر عزادار می‌شود، اما مسئله مهمتر سبک پاپ موسیقی بود که این هنرمند به کار می‌برد و با ذائقه مخاطب همخوانی داشت به ویژه در تیتراژ برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان. یک نوع همنوائی اجتماعی و فرهنگی میان پاشایی و نسل جدید در گفتمان شعری وی ایجاد شده بود و شاید بسیاری از هنرمندان نتوانند این همنوایی را ایجاد کنند.

تک‌خوانی‌هایی که در این مراسم وجود داشت، نشان از سازگاری‌های فرهنگی بود و این برداشت من است و نمی‌گویم حتماً همین گونه است شاید تحلیل‌های دیگری هم وجود داشته باشد.

 

http://www.axgig.com/images/46102340277214272922.jpg

جمعه 15 خرداد 1394  12:14 PM
تشکرات از این پست
nargesza shirdel2 omiddeymi1368
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

سلام

 

تغییرات فرهنگی به چه معناست ؟


تغییرات فرهنگی تغییراتی است که در فرهنگ و راه و روش زندگی مردم بوجود می آید. در طرز راه رفتن، لباس پوشیدن، حرف زدن و .... .

 

تغییرات فرهنگی چه ارتباطی با تغییرات اجتماعی دارد؟


به نظرم ارتباطی مستقیم داره. فرهنگ و جامعه یعنی فرهنگ تو جامعه جواب میده یه نفر که به خودی خودش فرهنگی نداره حالا داشته باشه هم نمایان نیست. تو جامعه که میره نمایان میشه. یه فرهنگ خاص وقتی تو جامعه ای وارد میشه اولش همه نسبت به اون جبهه میگیرن و باهاش مقابله می کنن ولی کم کم قبولش می کنن. مصداق این مثل که یه دست صدا نداره. فرهنگ هم تو جامعه معنی پیدا می کنه. و مسلماً تغییرات تو هرکدومش تو اون یکی تأثیر میزاره.

جمعه 15 خرداد 1394  9:21 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 omiddeymi1368
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

راهکارهائی که میتوان اثرات منفی تغییرات فرهنگی را کم کرد کدامند؟
 

باید خویشتن داری کرد. هرچیزی را نباید الگو قرار داد. نه اینکه همیشه سنتی و خشک باشیم. و نه اینکه هر روز و بدتر از آن هر ساعت یک رنگ باشیم. درسته با پیشرفت تکنولوژی باید پیشرفت کرد.

مثلاً قدیم خانم ها با چادر سفید به مهمانی می رفتند و.... ولی الآن عرف جامعه این اجازه را نمی دهد و کاری سبک می داند. می توان طبق عرف جامعه شیک و زیبا رفتار کرد. نه به بهانه آن شلخته بازی درآورد.

بهتر میشه اگه چشم و هم چشمی ها رو کنار بزاریم و بنا به مصلحت اول خودمون بعد اطرافیانمون تغییرات را بپذیریم.

 

نقش تغییرات فرهنگی در زندگی ما چقدر بوده است ؟(نمونه ذکر کنید)


مطمئناً بی تأثیر نبوده. ولی فعلاً حضور ذهن ندارم که مثال بزنم. ما هم وقتی تو جامعه ای زندگی می کنیم خواه ناخواه تغییرات اون رو می پذیریم. حتی ممکنه خودمون تغییرات ایجاد کنیم که دیگران ناگزیر به پذیرفتن اون باشن.

جمعه 15 خرداد 1394  9:23 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 omiddeymi1368
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

یه سری از مردم میرن دنبال این مثل که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش. یعنی تو یه جمعی هرکاری بقیه کردن شما هم بکنی. تو جامعه هرجوری بقیه رفتار کردن هرچی پوشیدن و ... شما هم همون کار رو بکن تا انگشت نما نشی. البته این دوره زمونه آدم هرکاری بکنه بعدش مد میشه و خودش میشه یه تغییر فرهنگی.

آدم باید ببینه کدوم از این رفتارها مناسبه، کدومش خوبه تا همون کار رو بکنه. نه اینکه چشم و گوش بسته فقط اجرا کنه.

جمعه 15 خرداد 1394  9:24 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 omiddeymi1368
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

راهکارهائی که میتوان اثرات منفی تغییرات فرهنگی را کم کرد کدامند؟

 

در مورد این سوال راهکرهای زیر توصیه میشود:

 

ایجاد این باور که ناتوی فرهنگی و عملیات روانی وجود دارد.

˜ شناخت و تبیین کارکردهای ناتوی فرهنگی و عملیات روانی دشمن در حوزه فرهنگ.

˜ پرهیز از برخورد انفعالی و اتخاذ مواضع راهبردی.

˜ شناخت مبانی نظری ناتوی فرهنگی به منظور اتخاذ هر چه بهتر راهکارهای مقابله.

˜ خودباوری فرهنگی و شناخت هویت ملّی و اسلامی.

˜ بصیرت و درک درست از مقتضیات زمان.

˜  التزام عملی به احکام دینی و تعهّد نسبت به بایدها و نبایدهای حکومت دینی

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

جمعه 15 خرداد 1394  10:00 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 omiddeymi1368
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

در مورد نقش تاثیرات فرهنکی در زندگی شخصی باید دقت کرد این مورد در افراد مختلف بنا بر خلق و خو و بعضی معیارها تفاوت خواهد داشت مدل سادش میتونه در تغییر نوع پوشش خانم ها در این سالهاست این نشانه یک نوع تغییر فرهنگی و برتری فرهنگ و تاثیرات تبلیغات غربیهاست که بوضوح در جامعه کنونی دیده میشه میتوان به نوع روتبط اجتماعی که کمرنگ تر شده اشاره کرد 

و هزاران مثال دیگر

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

جمعه 15 خرداد 1394  10:04 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 omiddeymi1368
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:امتیازات مبحث 102 طرح صالحین:

بنام خدا

با عرض تشکر و قدردانی از عزیزانی که در این مبحث شرکت کردند بعرض برسانم متاسفانه بدلایل مختلف از جمله تعطیلات چند روز متوالی در هفته گذشته و.....تعداد زیادی از دوستان فرصت و امکان شرکت در مبحث را نداشتند و لذا امتیازات اهدائی به شرکت کنندگان بشرح ذیل اعلام میگردد که مدیر محترم تالار تقدیم خواهند نمود.

 

ردیف

 کاربری

امتیاز

1

ria1365

90

2

nargesza

80

3

namebaran

60

4

ehsan007060

50

5

ahmadfarm

40

6

ghasem8224

30

 

                  

یک شنبه 17 خرداد 1394  5:48 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ahmadfarm ria1365 namebaran ehsan007060
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

اساساتغییردرجهت مثبت امرخوبیه امامتاسفانه تغییرات خصوصاازنظرفرهنگی نقش بسزایی درتغییرعرف جامعه داردبرخی ازتغییرات جهشی هستندیعنی ناگهانی اندبرخی تدریجی وبه مرورزمان ،اصولاچه بخواهیم وچه نخواهیم تغییرصورت می گیردوماباچرخ زمان دستخوش تغییرمی شویم حال چه بهترکه این تغییرات درجهت بهترشدن باشدنه بدی وبدتری.تغییرات وارتقافرهنگی هرکشوری به فرهنگ وعرف جامعه اون کشوربستگی داره بنظرمن وهمچنین میزان پذیرش واجرای فرهنگ موردنظر.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

سه شنبه 19 خرداد 1394  7:07 PM
تشکرات از این پست
kare_natamam ria1365 omiddeymi1368
ehsan007060
ehsan007060
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1393 
تعداد پست ها : 10952
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 102 طرح صالحین: «تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیرات آن»

با عرض سلام و ادب خدمت شما دوستان عزیز؛

 

از اینکه مطابق هفته‌های گذشته، این مبحثِ طرح صالحین را نیز پیگیری و همراهی نمودید، بسیار ممنون و سپاسگزاریم. 

 

جا دارد از مدیر و دوست عزیز جناب shirdel2 که مبحثی خوب و ارزشمند را برای مبحث 102 ایجاد و مدیریت کردند، تشکّری ویژه داشته باشیم. مطابق قوانین تالار صالحین، به ایشان در خصوص ایجاد و مدیریت این مبحث، 200 امتیاز تعلّق خواهد گرفت.

 

سلامتی و بهروزی شما عزیزان را از درگاه ایزد منّان خواستاریم.

 

شاد و پیروز باشید...

یک شنبه 18 مرداد 1394  6:14 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365
دسترسی سریع به انجمن ها