ساخت دوچرخههای برقی با باتری متفاوت

شرکت مهندسی «ویلیامز» خبر از عرضه دوچرخه متفاوتی با باتری سدیم- یون را منتشر کرده که می تواند تحولی در این عرصه باشد.
به نقل از مهر، اتومبیل و دوچرخههای برقی بسیاری تولید و روانه بازار فناوری شدهاند اما اکنون شرکت مهندسی «ویلیامز» خبر از عرضه دوچرخه متفاوتی با باتری سدیم- یون را منتشر کرده که می تواند تحولی در این عرصه باشد.
گرچه عملکرد باتری های لیتیوم- یون از باتری های آلکالین و قلیایی بهتر است اما هزینه ساخت آنها بسیار بالاست. از سوی دیگر، نمک لیتیومی استفاده شده در این باتری ها چندان موجود نیست و قابلیت اشتعال زایی این باتری ها نیز بالاست. اکنون مخترعان باتری های سدیم- یون را پیشنهاد داده اند تا جایگزین باتری های لیتیوم- یون شوند.
شرکت مهندسی «ویلیامز» از باتری متفاوتی برای تامین برق دوچرخه های الکتریکی خبر داده که نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه از قدرت خوبی نیز برخوردار است. باتری جدید دوچرخه های برقی محصول همکاری شرکت بریتانیایی Faradion ، مجموعه مهندسی Williams و دانشگاه آکسفورد است.
باتری سدیم- یون از نمک های سدیم که همان نمک های معمولی هستند و چهار ماژول داوزده سلولی تشکیل شده است. این بسته برقی در اندازه نسبتا بزرگی طراحی و ساخته شده تا نه تنها هزینه های مضاعف جبران شوند بلکه امنیت این بسته برقی نیز افزایش یابد. اما این شرکت اعلام کرده که اندازه نهایی این بسته های برقی به شکل بسته های برقی لیتیوم- یونی و با همان ظرفیت خواهد بود.
جیمز فرانسیس، یکی از مسئولان شرکت ویلیامز در این رابطه می گوید :« دوچرخه های برقی با استفاده از باتری های جدید و بدون هیچ مشکلی آزمایش شده و می توانند به فعالیت بپردازند. در حالی که بسیاری از کمپانی ها از باتری های لیتیوم- یونی برای ساخت دوچرخه های برقی استفاده می کنند اما باتری های سدیم- یونی می توانند جایگزین فوق العاده ای برای این باتری ها باشند.»
