0

مهمترین قوانین ثروتمند شدن - رمز و راز ثروت

 
SeminareMa
SeminareMa
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : فروردین 1394 
تعداد پست ها : 22

مهمترین قوانین ثروتمند شدن - رمز و راز ثروت

[ قوانین ثروتمند شدن | راز ثروت | پولدار شدن ]

قوانين طلايي وجود دارند كه به شما ثابت مي‌كند ثروتمند شدن حق شماست و هيچ كس نمي‌تواند اين حق را از شما بگيرد. فقط کافی است آنها را بشناسید و باور کنید، پس از اجرای باورهایتان می‌توانید از ثروتی که کسب کرده‌اید لذت ببرید.
هر وقت، هر كجا، هر كس از شما سوال كرد “ثروت بهتر است يا ….” شما بدون هيچ نوع خجالت، رودربايستي و درگيري دروني براي حفظ وجهه خودتان، سريع بگوييد ثروت. اجازه بدهيد حق آن گونه كه وجود دارد در مورد شما اجرا شود و با كلامتان مانع آن نشويد.

.:: مردی كه بر شانه غول بنشيند ديدگاهي پر دامنه تر از خود غول خواهد داشت ::.


هفت قانون ثروتمند شدن

نه کسی شانسی ثروتمند می شود و نه کسی شانسی ثروت خود را از دست می دهد. این موضوع بیانگر این مطلب است که ثروتمند شدن نیز مثل رسیدن به هر خواسته دیگری در این دنیا برای خود مراحلی دارد, و فقط کسانی که از این موضوع باخبرند می تواند به ثروتمند شدن خود امید داشته باشند. این مراحل عبارتنداز:


1- نابرده رنج گنج میسر نمی شود:

برای ثروتمند شدن باید تلاش کرد. اینکه دوست داشته باشید ثروتمند شوید با اینکه بخواهید واقعا انسان ثروتمندی شوید متفاوت است. رسیدن به استقلال مالی شانسی نیست, برای رسیدن به استقلال مالی باید نهایت تلاش خود را بکنید. فراموش نکنید که نابرده رنج گنج میسر نمی شود. اگر بخواهید که به ثروت برسید باید سختی های آن را تحمل کنید. معمولا انسانهای که هدف والایی در سر ندارند با کوچکترین سختی ها دست از تلاش خود بر می دارند ولی اگر بتوانید سختی ها را تحمل کنید به زودی به هدف خود می رسید. توجه داشته باشید که همه کسانی که در زندگی موفق می شوند, ممکن است در شروع با دشواری روبه روشده و مجبور باشند که به تلاشی نومید کننده دست بزنند. باید مشکلات و سختی ها را پشت سر بگذارید تا بتوانید به هدف خود برسید. هنگامی که توماس ادیسون تصمیم گرفت تا لامپ را اختراع کند در اولین تلاش خود موفق به ساخت آن نشد. او مصمم شد که به رویای خود جامه عمل بپوشاند و با آنکه بیش از هزار بار شکست خورد, آنقدر ایستاد تا موفق گردید.


2- ارزش پول خود را بدانید:

قدر پول خود را بدانید و آنرا بیهوده خرج نکنید. اکثر انسانها اصلا کنترلی بر نحوه پول خرج کردن خود ندارند و بدون هیچ تفکری کورکورانه پول خرج می کنند. اگر می خواهید ثروتمند شوید باید بدانید که کی و کجا پول خرج کنید. در هیچ مدرسه ای یا هیچ دانشگاهی اصول ثروتمند شدن را تدریس نمی کنند شما این اصول را فقط از طریق رفت و آمد در جامعه و مطالعه درباره زندگی ثروتمندان جهان به دست می آورید. برای اینکه بتوانید بر روی منابع مالی زندگی خود تلسط داشته باشید باید بهترین راه استفاده کردن از پولتان را بدانید. سعی کنید از تجربیات دیگران استفاده کنید و اشتباهاتی را که آنها مرتکب شدند را مرتکب نشوید.


3- ارباب پول خود باشید:

آیا تا بحال فکر کرده اید که به چه دلیلی پول خرج می کنید؟ شما به چهار طریق از پول خود استفاده می کنید. 1- آنرا خرج می کنید. 2- پس انداز می کنید. 3- سرمایه گذاری می کنید. 4- یا اینکه پول خود را می بخشید. سوالی که ممکن است شما از خودتان بپرسید این است که چطور می توانید خلاقانه پول خرج کنید, یعنی هم خوب خرج کنید و هم خو پس انداز کنید؟ برای رسیدن به جواب این سوال قبل از هرچیز باید مشخص کنید که شما چه نوع پول خرج کنی هستید؟ برای بعضی ها پول خرج کردن یه نوع تفریح است, بعضی ها هم برای پز دادن پول خرج می کنن. حتی ممکنه آدمهایی هم پیدا بشن که به پول خرج کردن معتاد شده باشند. به هر حال و به هر دلیلی که پول خرج می کنید فراموش نکنید که برای ثروتمند شدن باید ارباب پول خود باشید و به اون اجازه ندید که هر کاری دوست داره بکنه.

مهمترین قوانین ثروتمند شدن - رمز و راز ثروت
4- اهدافتان را مشخص کنید:

برای رسیدن به موفقیت باید هدف داشته باشید و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی مضایقه نکنید. اگر شما می خواهید به 100 میلیون تومان ثروت برسید باید به اندازه 100 میلیون تومان تلاش کنید. مهمترین مرحله در راه رسیدن به ثروت داشتن یک برنامه اصولی و کاربردی است. هدفی را که برای خود در نظر می گیرد باید قابل دسترسی باشد. نباید کورکورانه و بدون هیچ برنامه ریزی قبلی و سنجیدن تمام شرایط اقدام به برنامه ریزی مالی کنید. مثلا تا هنگامی که شما بدهکاریهای زیادی دارید نباید تصمیم بگیرید که پس انداز کنید. اولین برنامه شما باید برای صاف کردن قروض شما باشد.


دانلود رایگان کتاب : دانلود رایگان کتاب روانشناسی ثروت


5- صرفه جویی کنید:

آیا اشخاص ثروتمند مادرزاد ثروتمند به دنیا می آیند؟ اگر جواب شما به این سوال نه می باشد پس چرا شما ثروتمند نمی شوید؟ راز میلیونر شدن بیشتر ثروتمندان جهان صرفه جویی کردن است. اگر شما هم می خواهید به ثروت مورد نظر خود برسید باید بدانید که دیگران از چه روشهای استفاده کردند , شما هم بسته به موقعیت تان همان اصول را در زندگی شخصی خود بکار بگیرید. برای صرفه جویی کردن هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد, ضمنا صرفه جویی منحصرا محدود به پول نمی شود. شما حتی می توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و از ساعاتی که از این طریق نصیب شما می شود برای افزایش در آمد زندگی خود استفاده کنید.


6- پس انداز کنید:

پس انداز کردن یک راه میانبر برای رسیدن به ثروت است. هرچقدر که بتوانید بیشتر پس انداز کنید بهتر می توانید جلوی خروج پولتان را بگیرید. میزان پس انداز ربطی به مقدار درآمد شما ندارد. راههای زیادی برای پس انداز کردن وجود دارد, شما باید آگاهانه و نه کورکورانه پس انداز کنید. قبل از اینکه تصمیم به پس انداز بگیرید باید از مفهوم صحیح و درست آن باخبر باشید. اشخاصی وجود دارند که به دلیل نداستن مفهوم صحیح پس انداز خود و خانواده خود را از ساده ترین لذتها محروم می سازند و به این ترتیب شادی و آسایش را از کانون خانواده خود دور می کنند. اگر شما با همسر خود درباره پس انداز تفاهم نداشته باشید تلاش شما نتیجه موثری نخواهد داشت. شرط موفقیت در پس انداز رسیدن به یک تفاهم مشترک میان زوجین است.


7- از پول خود برای کمک به دیگران استفاده کنید:

سرمایه گذاری , پس انداز و صرفه جویی کردن تنها راههای درست استفاده از پول نیستند. بهترین نحوه استفاده از پول آن است که نه تنها از طریق آن به رشد اقتصاد جامعه کمک کرده بلکه از پول خود برای کمک به دیگران نیز استفاده کنید. علت اینکه بیشتر مردم ثروتمند نمی شوند این است که از آن فقط به نفع خودشان استفاده می کنند و برای کمک مالی به دیگران ارزشی قائل نیستند. پول تان را ببخشید, با دیگران قسمت کنید و از آن برای کمک به دیگران استفاده کنید. هنگامی که شما از پول تان به نحو متفاوتی استفاده کرده و از برای کمک به دیگران استفاده می کنید, فرصت های بیشتری از طریق خداوند در اختیار شما قرار می گیرد. خودخواه بودن و حریص بودن باعث پولدار شدن شما نمی شود ولی سرمایه گذاری در روابط اجتماعی تان می تواند باعث ثروتمند شدن شما بشود.

این مقاله را مطالعه نمایید: راههای ساده برای جذب پول و ثروت

 

منبع: سمینارما

 

 

دوشنبه 31 فروردین 1394  2:54 PM
تشکرات از این پست
forooghi73
forooghi73
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : خرداد 1393 
تعداد پست ها : 212

پاسخ به:مهمترین قوانین ثروتمند شدن - رمز و راز ثروت

شاخصهای زیر اغلب به عنوان شاخصهای برتر برای اندازه گیری تغییر احتمالی در اینده فروش و سهم بازار استفاده میشوند .
۱) سهم ذهنی :
زمانی که شما از مخاطب در مورد اولین نام تجاری که به ذهنش میرسد سوال میکننید ونام خاصی را در مورد کالای خاصی به شما میگوید در حقیقت در مورد سهم ذهنی یک مارک تجاری اطلاعاتی به شما میدهد .این موضوع نشان میدهد که مارک برجسته ذهنی مشتری که از آن آگاه است و بر دیگر نامها تقدم دارد چیست .سهم ذهنی حضور و یادآوری مارک تجاری کالایی خاص است .
در تحقیق بازار در مورد رقبا ، سهم ذهنی که رقیب در  تحقیقات بازاریابی دارد برسی شده و چگونی ایجاد و یا تغییر ان بررسی میشود .۲) سهم آوایی : درصد سهم فضا و مکان رسا نه ای که یک نام تجاری از کل سهم رسانه ای در یک صنعت خاص دارا است .این کار اغلب به سادگی از مبلغ ریالی که صرف تبلیغات میشود قابل اندازه گیری است .
تبلیغات قوی ، درست و به جا ابزار بسیار مناسبی برای تغییر درصد سهم ذهنی است .
۳) سهم تحقیق و توسعه :
هزینه ای که شرکت به نسبت درصد کل صنعت در زمینه تحقیق و توسعه صرف میکند . این کار پیشگویی دراز مدت در مورد توسعه و تحقیق میزان پیشترقت در کیفیت – تنزیل قیمت و تغییر سهم بازار یک کالای جدید در اینده است . بررسی سهم تحقیق و توسعه رقیب و بررسی روند فعالیت او دیدگاهی در مورد پیش بینی فعالیت اینده رقیب است.
تحقیق و توسعه برای بررسی و پیش بینی رقبای آینده ابزار بسیار مناسبی است
چرا که هر تکنولوژی و اختراع جدید رقبای جدیدی را با خود به همراه میاورد . یک بنگاه نمیتواند در تمام طول عمر فعالیت کاری خود همیشه بر همگان پیشی بگیرد ولی با آگاهی از خود و شناسایی رقبا میتواند تصمیات بهینه ای اتخاذ کند .
تئوری استراتژی های رقابتی مایکل پورتر مسیر فکری بسیاری از شرکت ها در مورد رقبا تغییر داد .
پورتر چهار فاکتور را به عنوان عاملین رقابت مطرح میکند :
رقبای جاری – رفتار تازه واردها – رفتار جانشینان – قدرت معامله توزیع کنندگان ، مشتریان سازمانی
و تولید کنندگان .این ساختار میتواند به صورت رقبای جاری – رقبای جانشین و رقبای بالقوه نیز مطرح شود . در حقیقت روشی که فروشدگان و توزیع کننده استفاده میکنند و رفتار آنها در برار محصول یا خدمتی خاص ، تعیین کننده رفتار رقبای جاری و بالقوه است . آنها به عنوان رقیب مورد بررسی قرار نمیگیرند اما عامل تایین کننده ای برای تعدیل یا تقویت رقبا هستند . در حقیقت انها برای یک کسب و کار وسیله ای برای بدست آوردن مزیت های رقابتی هستند .لازم به ذکر است که توزیع کنندگان و واسطه ها زمانی که طوری رفتار کنند که بازتابی به مانند رقبا داشته باشند و یا بخواهند به عنوان رقیب جدید یا جانشین وارد بازار شوند ، به صور مستقیم در تحقیقات بازاریابی رقبا مورد بررسی قرار میگیرند .
شرکت در برابر رقبا استراتژی های بازاریابی متفاوتی را به کار می بندد اما به طور معمول در برابر تازه واردها به صورت تدافعی عمل میکنند و در برابر دیگران با حرکت در زنجیره تامین مانور میدهد .( حرکت افقی رو به جلو و ادغام شدن با توزیع کنندگان یا حرکت افقی رو به عقب و ادغام شدن با تولیدکنندگانمواد اولیه )
رقابت در میان رقبای جاری اتفاق میافتد و معنی پیدا میکند، فروشنده ها و توزیع کنندهگان مواد اولیه میتواند مزیت رقابتی شرکت را بالا بببرند . میتوانند مشوق تازه واردها شوند و یا موجبات پیشرفت جانشینان را فراهم کنند و به ندرت از ورو تازه واردها و یا جانشینان جلوگیری میکنند . در هر صورت رقیب نیستند بلکه همکاری متقابلی که با بنگاه دارند و ارتباطات تجاری شرکت با آنها میتوانند در تضعیف یا قدرتمند کردند رقبا موثر باشند . اینها در استراتزی های بازاریابی اصلی تربن میانبرها هستند .
نمودار زیر مراحل تحقیقات بازاریابی در مورد رقبا را شرح میدهد :
▪ بررسی رقبای جاری و بالقوه :
مهارت در یافتن و دیدن رقبای جدید به پرسیدن سوال در مورداصلی ترین رقبای جاری و زمینه فعالیت آنها ارتباط تنگاتنگ دارد .
بررسی رقبا باید در یک بازار هدف مورد بررسی قرار گیرد .و با درست پاسخ دادن به پرسشهای زیر میتوان به نتایج عالی رسید
ـ تغییرات قیمتی که در تکنولوژی ها و بنگاه های دیگر برخ میدهد بر روی فروش ما تاثیر میگذارد ؟ این تغییرات به عمد انجام شده ؟
ـ چه تکنولوژی یا خدمات جدیدی به عنوان جانشین روند تولید محصولات ما از طریق مشتریان مورد توجه قرار میگرد .این تمایل در یک دوره و شرایط خاص و موقت اتفاق میافتد یا از جانب گروه خاصی از خریدارن مورد توجه قرار میگیرد؟ ایا کانالهای توزیع ما این جانشین را تشویق کرده و از ان استقبال میکنند ؟
ـ نزدیکترین و اصلی ترین رقیب به صنعت و خدمت ما چیست؟
ـ چه کسی بیشترین و تاتیر گذار ترین تغییرات را در صنعتی که ما در آن فعالیت میکنیم به وجود میاورد ؟
ـ اهداف و استراتژیهای جاری او چیست ؟
ـ چقدر از سهم بازار را دارا است و نرخ رشد سهم بازار او به چه صورت است ؟
ـ پیش بینی حرکت احتمالی او در اینده چیست و چه فرصتهایی پیش رو دارد؟
ـ نقات ضعف او چیست و با چه محدودیتهایی در حال حاضر و در اینئه روبه رو است ؟
پاسخ به سوالات بالا باید روشن ، صریح و بر مبنای واقعیت باشد .
▪ بررسی کانالهای توزیع و واسطه های تجاری
ـ در مورد کدامیک از تولید کنندها این احتمال میرود که رغیب تجاری ما باشند. دلیل این حرکت آنها چیست ؟ چه اقداماتی انجام میدهند ؟ مدرکی هم برای این اثبات این احتمال وجود دارد ؟

▪ تهدید ادغام رقبا
ـ چه ائتلاف ، ادغام ، مبادله با قراردادی بین رقبا صورت گرفته ؟ مدارکی دال بر این موضوع وجود دارد ؟
برای بسیاری از شرکتها تقریبا غیر ممکن است که تمام رقبای جاری را زیر میکروسکوب قرار دهند ودقیقا نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند .هرچند که همیشه رقبای ویژه ای هستند که لایق چنین توجهی میباشند . این رقبااز آن نظر مهم هستند که معمولا حالت حمله به خود میگیرند و با کالاها واستراتژی ها و تکنولوژی های جدید وارد بازار میشموند و یا اینکه شرکت در برنامه های خود برای حمله به آنها برنامه ریزی کرده است .دلیل بررسی و تجزیه و تحلیل رقبای تجاری پی بردن به این موضع است که در قبال کدام یک ار رقبا در صنعت خاص ودر بازار خاص احتمال اینکه تحقیقات بازاریابی را از دست بدهیم وجود دارد و یا اینکه بازار وی را بدست اورده و رقیب را از صحنه خارج کنیم .
طبق استراتزیها رقابتی مایکال پورتر مزیت رقابتی رقبا در محصول ، قیمت و کیفیت خلاصه میشود که میتواند از برتری آنها دریک یا چندین مرحله طبق نمودار زیر در زنجیره ارزش افزوده باشد
ـ وارد شدن در فرایند رقابتی به صورت منطقی و حساب شده
ـ فرایند اجرایی قوی استراتژیهای بازاریابی
ـ روند خروج از فرایند استدلالی
ـ برتری فرایند بازاریابی و فروش
ـ برتری در فرایند خدمات پس از فروش
فعالان بازار معمولا از سه استراتژی استفاده میکنند
آنها یا به صورت رهبر بازار وارد میشوند و در حقیقت کسانی هستند که توانایی خاصی در تولید محصولات با قیمت تمام شده پایین دارند
یا پیشرو هستند ، فعالیت های دیگر رقبا را بررسی کرده و با توجه به حرکات آنها قدم بعدی را بر میدارند.
یا به صورت متمرکز عمل کرده و منطقه خاصی را تحت بررسی و فعالیت خود قرار میدهند در بازار هدف خود به صورت تدافعی عمل میکنند .
کوتاه سخن انکه در بررسی رقبا ابتدا باید نقاط فوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و با داشتن دید وسیعی از فعالان بازار و عملکرد آنها بهترین استراتژی را برگزینید چرا که در بازار رقابت کامل کسانی که ضعیف عمل میکنند به خودی خود حذف میشوند .
تحقیقات بازاریابی بررسی کانالهای توزیع ، واسطه و مشتریان تجاری (B to B )
همانگونه که به تفصیل گفته شده مشتریان تجاری ، کانالهای توزیع و واسطه مادامی که به طور مستقیم وارد فرایند رقابت نشوند ( وجود آنها به عنوان رقیب جاری مستدل باشد) یه عنوان رقیب بررسی نمیشوند و با آنها مانند یک رقیب برخورد نمیشوند . ولی از آنجاکه در بازار رقابت کامل نقش اساسی و کلیدی در تقویت و تضعیف رقبای جاری دارند و خود ممکن است رقیبی را وارد بازار کنند و یا به عنوان رقیب جدید با جانشین فعلیت خود را اغاز کنند در مورد آنها باشد بسیار هوشیار عمل کرد .
در تمامی پروژه های بازاریابی در حقیقت حلقه مفقوده  تحقیقات بازاریابی و آنجایی که شاید بسیاری از استراتژیها و برنامه های بازار یابی قوی نمیتوانند موفق عمل کنند حرکات و اقدامات این گروه از فعالان بازار است
کانالهای توزیع پیش از مشتریات تجاری مورد بررسی قرار میگیرند . تغییر در تکنولوژی ، بررسی تازه واردها ، تغییر مسیری که اعضای کانال تجارت خود را انجام میدهند . اینها همه زمینه هایی است که پرسش در مورد آنها میتواند میتواند اطلاعات خوبی را به محققین بازاریابی بدهد .واضح است که بررسی تمام مشتریان تجاری و کانالهای توزیع و واسطه ها نه امکان پذیر است و نه توجیح زمانی و مکانی دارد . بررسی این گروه از فعالان بازار زمانی مفید خواهد بود که نموداری از روند فعالیت آنها و ارتباطات شرکت و تاثیر متقابل داشته باشیم .این ارزیابی و اطلاعات به طور منظم باید به روز رسانی شود .
▪ بررسی کانالهای توزیع
ـ توزیع کننده های تازه وارد را در بازار هدف و صنعت خود بشناسیم ، از مزیتهای رقابتی آنها باخبر باشیم و بدانیم کدام یک از آنها تاثیر گذارترند و بر روی فعالیت ما چه تاثیری میگذارند
ـ از ائتلافات و لابیهایی که بین این گروه از فعالان بازار صورت میگیرد خبر داشته باشیم .
ـ بدانیم چه تغییراتی اخیرا در روند و تکتولوژی مورد استفاده آنها در دادن سفارش (سفارش حضوری – از طریق E-mail - تلفنی و ...)، حمل و نقل ، انبارداری و سیستم پرداخت ( نقدی ، چکی ، مدت دار ، به صورت on line ، ...) به وجود آمده است .
تلاش برای فهمیدن دلایل تغییر رفتار یا عمل کرد اعضای کانالها و این گروه از فعالان بازار اغلب به معنی ردیابی دورادور رفتا خرید است . با توجه به اثر رقابتی که این اعضا متناسب با صنعت در بازار دارند از طرق آنها میتوان به نقاط قوت و ضعف رقبا نیز پی برد و متناسب با آن در بازار حرکت کرد .
اینها همان تواناییها و اطلاعاتی است که شما را از دیگر رقبا ممتاز کرده و به شما این امکان را میدهد که در بازار قوی و پایدار حرکت کنید .

یک شنبه 28 تیر 1394  6:15 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها