اول از همه باید تعریفی از تبلیغات داشته باشیم:
تبلیغات رو میشه به نوعی جذب مخاطب از انواع مختلف نام برد.
البته باید گفته بشه که تبلیغات باید به این سمت برده بشه . چون ما روزانه با تبلیغاتی سر و کار داریم که نه تنها جذب نمیکنه بلکه دفع هم میکنه
در گذشته تبلیغات فقط به معرفی کالا ختم میشد ولی با گذشت زمان علاوه بر اینکه کالا رو معرفی می کنن حتی مزایا و در گاهی اوقات با بزرگنمایی روبرو میشیم . که میتونید تو تبلیغات تلویزیون خودمون اون رو ببینید.
تبلیغات در قدیم بیشتر به صورت سینه به سینه نقل میشد و بیشتر با استفاده از تجربیات شخصی بود که میشه گفت عیب این کار نبودن مخاطب زیاد هستش و مزیت اون تواینه که با تجربه شخص نقل کننده مواجه میشیم.
امروزه بیشتر تبلیغات به صورت بیلبورد و یا تبلیغات اینترنتی هست . که اینترنتی به صورت چشمگیری رو به افزایش هستش .
با توجه به این که ما بیشتر وقت خود رو در فضای مجازی سپری میکنیم بهتر هستش به تبلیغات اینترنتی بیشتر بحث بشه
این نوع تبلیغات بیشتر اوقات نادیده گرفته میشه ولی اگه در مورد تبلیغ ،محتوا، محل تبلیغ و ... کار بشه میشه روی اون حساب ویژه ای باز کرد.