0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
omiddeymi1368
omiddeymi1368
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 6610
محل سکونت : خراسان جنوبی / بیرجند

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

الف: توزیع بروشورهایی که از طریق بسته های پستی راسخون به دستمون میرسه. شاید بگید خب اونا که هر دفعه یکی بیشتر نیس! ولی من میگم همون یک دونه هم مؤثره. توی سالنهای مطالعه ی کتابخونه های عمومی و دانشگاه ها جای خوبی برای گذاشتن همون یک دونست(بر روی میزها). چندین نفر در طول روز میان و میرن، میتونن بخوننش(البته اگه کسی برنداره و نبره برا خودش!!!!!). من خودم از همون بروشورها دو مورد رو سر کلاسا به بچه ها دادم. الآن هم چند تا دارم، که سر فرصت إن شاء الله میبرم کتابخونه(بذارید این سری جوایز راسخون برسه!!!!!).

ب: فرستادن لینکهای مهم تاپیکها یا اخبار یا هر مطلب مهم و جالب دیگه به ایمیل یا مثلاً وایبرِ دوستان.

ج: تبلیغ لسانی: توی جمعهای دوستانه میتونیم یه سری اطلاعات به بقیه بدیم تا ترغیب بشن!

واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشه‌اش كجاست ...

پنج شنبه 21 اسفند 1393  4:23 PM
تشکرات از این پست
nargesza liasam 09130670628 ria1365
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول shirdel2

بنام خدا

مزایای تبلیغ برای جامعه

درمورد تبلیغات ، آراء و عقاید متفاوتی بیان شده است . عده ای که فاقد بینش لازم و دقیق هستند تبلیغات را دروغ نیرنگ ، نا لازم ، نا مفید و حتی مضر به حال جامعه و صنعت می دانند . اما کسانی که با مبانی علمی تبلیغ آشنا هستند و آن را به طور درست درک کرده اند آثار و مزایای زیر را برای تبلیغ بر می شمارند .

 

1-تبلیغات به اشاعه اطلاعات و تعالی فرهنگ عمومی کمک می کند .

2-تبلیغات باعث افزایش فروش ، سود ، سهم بازار ، سرعت گردش سرمایه ، اعتبار و حیثیت کالا می شود .

3-تبلیغات حجم داد وستد را افزایش داده باعث رونق بازار می شود .

4-تبلیغات باعث تنوع محصول و نوآوری می شود .

5-تبلیغات برخورد کاسب کارانه را به برخورد علمی و اقتصادی مبدل می کند .

6-تبلیغات هزینه های حمل و نقل و توزیع را کاهش می دهد .

7-تبلیغات محدوده ی جغرافیایی بازار را گسترش می دهد .

8-تبلیغات تقاضای جدید خلق میکند .

9-تبلیغات رسانه ها را سازمان می دهد و تقویت می کند .

10- تبلیغات باعث عادت در مشتریان می شود .

11- تبلیغات در مصرف کننده اعتماد ایجاد میکند .

12- تبلیغات باعث شفاف شدن بازار می شود .

 

 

مثلاً اینطور میگن که اگه کالا یا خدماتشون خوب بود انقدر نمی گفتن. لازم نبود انقدر تبلیغ کنن مردم می رفتن کالاشونو می خریدن. پس یه مشکلی داره.


 

پنج شنبه 21 اسفند 1393  4:36 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 liasam
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

× سوال ویژه ×

سری سوم

 

نتیجه گیری:

به طور کلی تبلیغات مفید است یا خیر؟ در هر مورد توضیح دهید و مثالی ذکر کنید.

پنج شنبه 21 اسفند 1393  4:39 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 amin5530 liasam rasekhoon_m ria1365
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول omiddeymi1368

نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

الف: توزیع بروشورهایی که از طریق بسته های پستی راسخون به دستمون میرسه. شاید بگید خب اونا که هر دفعه یکی بیشتر نیس! ولی من میگم همون یک دونه هم مؤثره. توی سالنهای مطالعه ی کتابخونه های عمومی و دانشگاه ها جای خوبی برای گذاشتن همون یک دونست(بر روی میزها). چندین نفر در طول روز میان و میرن، میتونن بخوننش(البته اگه کسی برنداره و نبره برا خودش!!!!!). من خودم از همون بروشورها دو مورد رو سر کلاسا به بچه ها دادم. الآن هم چند تا دارم، که سر فرصت إن شاء الله میبرم کتابخونه(بذارید این سری جوایز راسخون برسه!!!!!).

ب: فرستادن لینکهای مهم تاپیکها یا اخبار یا هر مطلب مهم و جالب دیگه به ایمیل یا مثلاً وایبرِ دوستان.

ج: تبلیغ لسانی: توی جمعهای دوستانه میتونیم یه سری اطلاعات به بقیه بدیم تا ترغیب بشن!


 

 

شما سعی می کنید کدام قسمت سایت رو بیشتر تبلیغ کنید تا جلب توجه کنید و دیگران رو مجاب برای سر زدن به سایت.

پنج شنبه 21 اسفند 1393  4:46 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m ria1365
amin5530
amin5530
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 1258
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

اول از همه باید تعریفی از تبلیغات داشته باشیم:

تبلیغات رو میشه به نوعی جذب مخاطب از انواع مختلف نام برد.

البته باید گفته بشه که تبلیغات باید به این سمت برده بشه . چون ما روزانه با تبلیغاتی سر و کار داریم که نه تنها جذب نمیکنه بلکه دفع هم میکنه

در گذشته تبلیغات فقط به معرفی کالا ختم میشد ولی با گذشت زمان علاوه بر اینکه کالا رو معرفی می کنن حتی مزایا و در گاهی اوقات با بزرگنمایی روبرو میشیم . که میتونید تو تبلیغات تلویزیون خودمون اون رو ببینید.

تبلیغات در قدیم بیشتر به صورت سینه به سینه نقل میشد و بیشتر با استفاده از تجربیات شخصی بود که میشه گفت عیب این کار نبودن مخاطب زیاد هستش و مزیت اون تواینه که با تجربه شخص نقل کننده مواجه میشیم.

امروزه بیشتر تبلیغات به صورت بیلبورد و یا تبلیغات اینترنتی هست . که اینترنتی  به صورت چشمگیری رو به افزایش هستش .

با توجه به این که ما بیشتر وقت خود رو در فضای مجازی سپری میکنیم بهتر هستش به تبلیغات اینترنتی بیشتر بحث بشه

این نوع تبلیغات بیشتر اوقات نادیده گرفته میشه ولی اگه در مورد تبلیغ ،محتوا، محل تبلیغ و ... کار بشه میشه روی اون حساب ویژه ای باز کرد.

YEMEN

تالار قرآن کریم

۩۩ ¤ هر روز آشنایی با یکی از سوره های قرآن کریم ¤ ۩۩

amin.bidar@gmail.com

من در پی تو هستم و مردم پی بهشت .... ایمان شهر ، کفر مرا در می آورد

پنج شنبه 21 اسفند 1393  5:12 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
amin5530
amin5530
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 1258
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری سوم

 

نتیجه گیری:

به طور کلی تبلیغات مفید است یا خیر؟ در هر مورد توضیح دهید و مثالی ذکر کنید.


تبلیغات اگر با فکر انجام بشه قطعا مفید خواهد بود.

برای مثال میشه به این نکته اشاره کرد که با توجه به مخاطبی که نیاز هست و همچنین منطقه جغرافیایی و ... میشه سلایق افراد رو شناسایی کرد و روی اون مانور داد

 

YEMEN

تالار قرآن کریم

۩۩ ¤ هر روز آشنایی با یکی از سوره های قرآن کریم ¤ ۩۩

amin.bidar@gmail.com

من در پی تو هستم و مردم پی بهشت .... ایمان شهر ، کفر مرا در می آورد

پنج شنبه 21 اسفند 1393  5:16 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza
amin5530
amin5530
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 1258
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)


با توجه به اینکه بزرگترین مخاطب رو تلویزیون داره بهترین مکان برای تبلیغات هست . البته این کار بیشتر به عهده خود دارندگان سایت هستش نه کاربران.

ولی اگه از نظر کاربران باشه ، اولین کار تبلیغاتی رو میشه در جمع دوستانه انجام داد و همچنین نیازی به اضافه گویی در این مورد نیست و به صورت خلاصه تجربیات خود رو با دیگران به اشتراک گذاشتن

YEMEN

تالار قرآن کریم

۩۩ ¤ هر روز آشنایی با یکی از سوره های قرآن کریم ¤ ۩۩

amin.bidar@gmail.com

من در پی تو هستم و مردم پی بهشت .... ایمان شهر ، کفر مرا در می آورد

پنج شنبه 21 اسفند 1393  5:22 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

یه نوع تبلیغ هم اثر قابل توجهی روی همه داره !!!! مخصوصا الان که موقع خرید هست واون______>>>> اجناس تخفیف خورده هست که اگه واقعا کیفیت داشته باشن مشتری ها را جذب میکنه....

**بسم الله القاصم الجبارین**

پنج شنبه 21 اسفند 1393  7:40 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری سوم

 

نتیجه گیری:

به طور کلی تبلیغات مفید است یا خیر؟ در هر مورد توضیح دهید و مثالی ذکر کنید.


تبلیغات توی زندگی روزمره ما به دلیل پیشرفت تکنولوژی خیلی مهمه!!! اگه تبلیغات نباشه ما از کجا بفهمیم به طور مثال تلویزیون یا گوشی یا ماشین یا هر وسیله دیگه ای چه پیشرفتی کردن و چه امکانات جدیدی دارند!!!!؟؟؟؟ یا برای خرید هرجنسی چه شرکت های سازنده یا پخش کننده وجود داره!!!!......

**بسم الله القاصم الجبارین**

پنج شنبه 21 اسفند 1393  8:10 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

بسياري از صاحبان و ارائه دهندگان کالاها و خدمات، بخش قابل توجهي از سرمايه خود را صرف تبليغات و به ويژه آگهي هاي تلويزيوني مي کنند و انتظار دارند در ازاي مبلغي که صرف تبليغ محصول يا خدمت خود مي کنند، بر ميزان مشتريان آنها افزوده شود. اما در اين ميان عوامل متعددي بر چگونگي و ميزان تاثيرگذاري تبليغات تجاري نقش دارد.

به اعتقاد عليرضا حسيني پاکدهي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي، اين اثرگذاري به صورت مطلق قابل اندازه گيري نيست و به عواملي چون شرايط اجتماعي، زمان ارائه آگهي، سطح سواد و اطلاعات مخاطبان و قدرت پردازش آنان بستگي دارد و آگهي نمي تواند هر تاثيري را که خواست روي مخاطب بگذارد. وي همچنين تاکيد مي کند زماني که نيازهاي اوليه مخاطب تامين نشده باشد و او از قدرت خريد کافي برخوردار نباشد، از تاثير آگهي بر او به صورت نسبي کاسته مي شود.

از سوي ديگر مخاطبان را مي توان براساس عوامل گوناگون به دسته هاي مختلف تقسيم کرد که يکي از اين عوامل سن است. ميزان اثرگذاري پيام هاي ارتباطي از جمله آگهي هاي تجاري بر هر يک از گروه هاي سني متفاوت است. پاکدهي نسبت به شدت تاثير اين پيام ها روي کودکان ابراز نگراني مي کند و مي گويد؛ اين گروه سني از يک سو نسبت به مسائل کلان اجتماعي و شرايط اقتصادي خانواده خود اطلاعات کمتري دارند و از سوي ديگر از توانايي لازم براي پردازش آگهي و انطباق آن با واقعيت برخوردار نيستند در نتيجه مي توان گفت اين عوامل تاثيرپذيري کودکان را در برابر تبليغات افزايش مي دهد
او در مورد پيامدهاي اجتماعي اين امر اشاره مي کند؛ در صورتي که خانواده يي قدرت خريد کالاي تبليغ شده را نداشته باشد، کودکان و حتي بزرگسالان، تفاوت وضعيت خود با آنچه در آگهي ها نشان داده مي شود را درک مي کنند و اينجا است که شکاف هاي اجتماعي برملا مي شود و احساساتي چون سرخوردگي، ناکامي، نداشتن تعلق به محيط اجتماعي و انتقام گيري در افراد جامعه شکل مي گيرد. اين مدرس ارتباطات مي افزايد؛ در اين ميان قوانين و مقررات حمايت از حقوق مصرف کنندگان کودک يا وجود ندارند يا به درستي اجرا نمي شوند و اين امر آسيب پذيري آنان را در برابر آگهي ها افزايش مي دهد.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 21 اسفند 1393  8:16 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

همواره یکی از مهمترین نگرانی های صاحبان کالا و خدمات،رساندن صدایشان به مشتریان خاص خود بوده است.از طرفی یکی از مهمترین نگرانی های مشتریان این  است که چگونه می توانند از میان تعداد زیاد محصولات به بهترین انتخاب دست یابند.از این رو امروزه اکثر افراد موفق، یافته اند که بهترین راه برای معرفی خدمات و کالای خود تبلیغات  است.این مهم را می توان از جمله معروف (تبلیغات هزینه نیست،سرمایه گذاری است)پی برد.در این میان همواره این عقیده بین مشتریان  خدمات و کالاها وجود داشته است که تبلیغ بیشتر یک کالا نشانگر صاحبان دلسوز تر نسبت به فراگیر شدن محصولاتشان دارد و هر چه صاحب یک محصول در پی این هدف باشد،قطعا در کیفیت محصولات خود تلاش بیشتری را انجام می هد.

امروزه روش های گوناگونی جهت تبلیغات و معرفی خدمات وجود دارد،ولی همواره افراد در پی یافتن پر بازده ترین روش و کاهش هزینه  تبلیغات در عین افزایش بیشتر فروش بوده اند.

یکی از پر بازده ترین روش تبلیغات که امروزه بسیار فراگیر شده است،ارسال پیامک های تبلیغاتی است.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 21 اسفند 1393  8:18 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

به طور کلی چهار تقسیم بندی کلی در مورد تبلیغات وجود دارد که در ذیل به هریک از آنها اشاره می شود :
الف – تبلیغات از نظر روش ارائه :
1 – تبلیغات مستقیم :
در این نوع تبلیغات پیام مستقیما وبدون واسطه به مخاطب ارائه می شود .
مثلا هنگامی که یک شرکت به نام اشی مشی پفک خود را در بخش آگهی های میان برنامه ای صدا و سیما با واژه "پفک اشی مشی" به تماشاگران و یا شنوندگان در رادیو و یا حتی با نمایش تصویر آن در مطبوعات عرضه می کند تبلیغات مستقیم است البته بایستی گفت بعلت آنکه این نوع تبلیغات تاثیر کمی یا حتی تاثیر منفی برمخاطب دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد وتنها مورد استفاده آن هنگامی است که هدف فرستنده پیام آگاهی مخاطبان از محصول جدید باشد.
2- تبلیغات غیر مستقیم :
در تبلیغات غیر مستقیم پیام مستقیما به مخاطب عرضه نمی شود بلکه در لابه لای یک فیلم یا سریال در تلویزیون یا مثلا در لابه لای یک مصاحبه و در غالب عکس در مطبوعات و بدون آنکه مستقیما اسمی از کالا ویا محصول تولید ببرد آن رابرای یک لحظه نمایش می دهند مثلا تصور کنید شما یک فیلمی راتماشا می کنید که در قسمتی از آن سوژه اصلی فیلم در یک بیابان لم یزرع و پس از طی مسافت طولانی به کافه ای بین راهی می رسد و درحالی که در اوج گرسنگی و تشنگی قرار دارد برای یک لحظه دوربین زوم می کند به سمت میزی که عده ای در جلوی این کافه دور آن نشستن و دارن غذا و نوشابه میل می کنند به طوری که دراین زوم شما فقط عبارت قرار گرفته بر روی شیشه" کوکاکولا " را برروی میز برای لحظه ای می بینید بدون آنکه گوینده ای دائم عبارت"کوکا کولا" بنوشید را تکرار کند که این روش تبلغات را غیر مستقیم می نامند.
این روش تبلغیات یکی از موثر ترین و اثر گذارترین نوع تبلیغات به شمار می رود بطوری که در تبلیغات سیاسی هم وارد شده و در حد بسیارزیادی از آن استفاده می شود علت این مسئله هم آن ست که در روش غیر مستقیم مارک تجاری کالا با محصول تولیدی در قسمت ناخودآگاه ذهن به لحاظ روان شناسی باقی می ماند درحالی که درروش غیر مستقیم به علت تکرار بیجا و عدم انفعال مخاطب انگیزه ای برای پذیرش پیام باقی نمی ماند و گاهی اوقات بویژه اگر پیام در حین پخش "شات اوج" فیلم یا سریال باشد مخاطب را در روش مستقیم به سمت انزجار از کالا یا محصول می کشاند

ب – تبلیغات از نظر موضوع :
1- تبلیغات سیاسی:
عبارت از است نفوذ در افکار عمومی و بسیج مردم در جهت رسیدن به اهداف از پیش تایین شده سیاسی که در این روش معمولا از هر وسیله ای برای اعمال نفوذ در توده های افکار عمومی استفاده می شود و معمولادرتبلغات انتخاباتی و مبارزات ناشی از آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در تحکیم نظامها و مسائل حکومتی و در ابعاد داخلی و روابط بین الدولی نیز مورداستفاده قرار می گیرد
2- تبلیغات تجاری یا بازرگانی:
عبارت است از بکارگیری وسایل ارتباط جمعی وسایر رسانه ها برای بدست آوردن مشتری و خریدار بیشتر و درنتیجه فروش افزون تر کالا ویا خدمات .در این نوع تبلیغات هدف اصلی تغییر نگرش مصرف کننده به سمت مصرف کالاهای جدید است که باید توسط مخاطب به عنوان مصرف کننده خریداری گردد علاوه بر آن در این نوع تبلیغات هدف اصلی دیگر فروش کالا و خدمات و کسب درآمد است که بحث آموزش را به دنبال دارد ولی بایستی توجه داشته باشیم که هدف تبلیغات تجاری زیاد مصرف کردن است نه درست مصرف کردن .
3- تبلیغات فرهنگی :
کلیه تبلیغاتی که در حوزه علم وفرهنگ انجام می گیرد از نوع تبلیغات فرهنگی است اعم از نشر، چاپ ، موسیقی ، هنر های تجسمی ، مقاله ، شعر ، تاتر ، فیلم و سریال، پژوهش، علوم ، فنآوری، توریسم وآثار تاریخی و... .

ج – تبلیغات از نظر هدف
1- تبلیغات معرفی کننده :
این نوع تبلیغات بیشتر به دنبال معرفی کالاست تافروش آن مثل تبلیغات " رزماکاران " در تلویزیون که فقط معرفی می کند.
2- تبلیغات انگیزشی :
این نوع تبلیغ به دنبال تاثر گذاری آنی پیام برروی مخاطب است تا آنهارا تشویق به خرید کالا یا خدمات نماید مانند " آگهی فروش پوشاک هاکوپیان با 20 % تخفیف " یا " پفک اشی مشی ، ترد و خوشمزه "

د – تبلیغات از نظر منبع:
1- تبلیغات سفید :
آن نوع تبلیغ است که منبع آن مشخص است و اطلاعات آن هم کاملا درست است مثل خبر .« بهترین نوع تبلیغ است»
2- تبلیغات خاکستری :
آن نوع تبلیغات است که حتی الامکان اطلاعات آن درست است ولی منبع آن نامشخص است مثل برخی شبنامه ها .
3- تبلیغات سیاه :
آن نوع تبلیغی است که نه اطلاعات آن درست است ونه منبع آن مشخص است مثل شایعه .«بدترین نوع تبلیغ است»

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 21 اسفند 1393  8:20 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

روش های مختلف تبلیغ


1-تبلیغات کاغذی: تبلیغات کاغذی شامل روزنامه ها، مجلات، خبرنامه ها، کتابچه ها و تراکت های تبلیغاتی هستند که روی کاغذ چاپ میشوند و به دست مصرف کنندگان میرسند البته بنرهای تبلیغاتی هم تا حدودی تبلیغات کاغذی محسوب میشوند.

2-بازاریابی: این نوع از تبلیغات تقریبا چند سالی است که مورد استفاده قرار میگیرد در اصل در این نوع از تبلیغات مصرف کننده را با محصول آشنا میکنیم و محصول را به او معرفی کنیم. زمان و مکانی که برای معرفی محصول به مصرف کنندگان مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مهم است. خلاقیت و نوآوری در بازاریابی به تبلیغات کمک میکند تا اثر بخشی بیشتری روی مصرف کننده داشته باشد.

3-تبلیغات رسانه ای: حجم عظیمی از تبلیغات از طریق رسانه ها انجام میگیرد مخصوصا رادیو و تلویزیون سهم زیادی را برای تبلیغات به خود اختصاص داده اند و بیشتر مصرف کنندگان دائما با رسانه های اجتماعی در ارتباط هستند بنابراین این رسانه ها بیشتر میتوانند پیام تولید کنندگان را به مصرف کنندگان برسانند.

4-تبلیغات بیرونی: این دسته از تبلیغات زمانی انجام میگیرد که افراد بیرون از منزل هستند مثلا تبلیغاتی که مصرف کنددگان در مطب پزشکان، فروشگاه ها، بیل بردها، وسایل حمل و نقل عمومی و...  مشاهده میکنند و با محصولات مختلفی آشنا میشوند.

5-تبلیغات خدمات عمومی: این نوع از تبلیغات با تبلیغات سنتی متفاوت است در این نوع از تبلیغات علاوه بر اینکه محصولی به مشتری معرفی میشود مطالب آموزشی و پیام های آموزشی هم به مصرف کنندگان منتقل میشود در اصل این نوع از تبلیغات نوعی اطلاع رسانی هستند تا تبلیغ جهت فروش یک محصول یا ارائه خدمات.

6-تبلیغات در محل فروش کالا: مثلا فرض کنید در یک مغازه ی آجیل فروشی هستید در این فروشگاه انواع و اقسامی از کالاهای مختلف هستند که کارخانه جات گوناگون آنها را تولید نمودند و مشتریان در آنجا میتوانند با انواع زیادی از این محصولات آشنا بشوند.

7-تبلیغات پیامکی و تلفنی: این دو نوع از تبلیغات روش های جدیدتری هستند. پیامک های تبلیغات یا فروش تلفنی محصولات و تبلیغات برای آنها مورد استفاده ی خیلی از تجارت های مختلف است .

8-تبلیغات آنلاین: تبلیغاتی که از طریق اینترنت انجام میشود تبلیغات آنلاین هستند ممکن است در طول روز با حجم وسیعی از تبلیغات در وب سایت های مختلف آشنا شوید که همگی جزء تبلیغات آنلاین هستند دلیل این حجم زیاد از تبلیغات در اینترنت استفاده ی متداول افراد از آن است.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 21 اسفند 1393  8:22 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 rasekhoon_m nargesza ria1365
omiddeymi1368
omiddeymi1368
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 6610
محل سکونت : خراسان جنوبی / بیرجند

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

نقل قول omiddeymi1368

نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

الف: توزیع بروشورهایی که از طریق بسته های پستی راسخون به دستمون میرسه. شاید بگید خب اونا که هر دفعه یکی بیشتر نیس! ولی من میگم همون یک دونه هم مؤثره. توی سالنهای مطالعه ی کتابخونه های عمومی و دانشگاه ها جای خوبی برای گذاشتن همون یک دونست(بر روی میزها). چندین نفر در طول روز میان و میرن، میتونن بخوننش(البته اگه کسی برنداره و نبره برا خودش!!!!!). من خودم از همون بروشورها دو مورد رو سر کلاسا به بچه ها دادم. الآن هم چند تا دارم، که سر فرصت إن شاء الله میبرم کتابخونه(بذارید این سری جوایز راسخون برسه!!!!!).

ب: فرستادن لینکهای مهم تاپیکها یا اخبار یا هر مطلب مهم و جالب دیگه به ایمیل یا مثلاً وایبرِ دوستان.

ج: تبلیغ لسانی: توی جمعهای دوستانه میتونیم یه سری اطلاعات به بقیه بدیم تا ترغیب بشن!


 

شما سعی می کنید کدام قسمت سایت رو بیشتر تبلیغ کنید تا جلب توجه کنید و دیگران رو مجاب برای سر زدن به سایت.

برای من فرقی نمیکنه. البته بستگی به روحیات طرف مقابلم هم داره. باید ببینم از چی خوشش میاد، تا از همون راه وارد بشم.

ولی مطمئناً بخش ورزشی نخواهد بود. چون به شدت بدم میاد و اطلاعاتی هم بِحَمدِ الله در موردش ندارم و با کسی هم در این زمینه بحث نمیکنم.

واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشه‌اش كجاست ...

پنج شنبه 21 اسفند 1393  10:47 PM
تشکرات از این پست
09130670628 liasam nargesza ria1365
omiddeymi1368
omiddeymi1368
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 6610
محل سکونت : خراسان جنوبی / بیرجند

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»


نقل قول nargesza

× سوال ویژه ×

سری سوم

 

نتیجه گیری:

به طور کلی تبلیغات مفید است یا خیر؟ در هر مورد توضیح دهید و مثالی ذکر کنید.

بستگی داره، چی تبلیغ میشه و با چه هدفی. مثلاً با تقریب خیلی خوبی به جرئت میتونم بگم، بیشتر چیزایی که توی تلویزیون تبلیغ میشه آشغاله و دارن مردم رو گول میزنن. مثالش همون تن تاک و اون چایی که تبلیغ میکردن. جالبه که قیمتایی هم که میذارن همه به هشت ختم میشه!!! بنابراین از دید من، مزخرف ترین و بی کیفیت ترین و گول زننده ترین اجناس، توی تلویزیون تبلیغ میشه. چرا؟ چون روی دستشون باد میکنه و به این وسیله میخوان بفروشن جنسشون رو. باز برای اینکه مردم ترغیب بشن، یه هدیه یا قرعه کشی کنارش میذارن. این دقیقاً فریب دادنِ مردمه. تبلیغات اینترنتی که باز بدتر از همه هست و در این مورد بهتره هیچی نگم!!!! 

به طور خلاصه، تبلیغ زمانی مفید خواهد بود که فرد احتمال مناسب بودنش رو بده و بره تحقیق کنه توی فروشگاه ببینه خوبه یا نه. اگه خوب بود بگیره. در این صورت اون تبلیغ ارزش داشته و هدفمند بوده. و الّا تبلیغ رو قبول ندارم. چون حکم سوء استفاده از مردم رو داشته.

البته این حرفای من، در مورد اجناس و وسایله.

ممکنه یه نوع تبلیغ، تبلیغ دین و دستورات و احکام اسلام باشه. این به طور قطع و بدون کوچکترین شک، جزو بهترین تبلیغاته. که توی هر جا باشه میتونه اطلاعات آدم رو توی یه موضوعی بالا ببره. تبلیغ دین توی تلویزیون که توسط روحانیون و افراد خبره میتونه انجام بشه، دارای ایراد و اشتباه نیس. اما جاهای دیگه به خصوص توی اینترنت باید حواسمون باشه که یه دفه چیزای اشتباهی(مثل خرافات) به اسم دین، به خوردمون ندن.

پس در برابر هر تبلیغی باید کاملاً به هوش و آگاه بود.

واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشه‌اش كجاست ...

پنج شنبه 21 اسفند 1393  10:48 PM
تشکرات از این پست
09130670628 liasam nargesza ria1365
دسترسی سریع به انجمن ها