1- لزوم و چرایی(دلیل) تبلیغات:
در واقع تبلیغات موثرترین و شاید مهم ترین اصل در بحث بازاریابی و ایجاد بازار برای یک محصول و برند خاص می باشد.در صورتی که تبلیغات صحیح و راهکارههای مناسب برای تبلیغات عرضه شود تقاضا برای محصول مورد نظر بالاتر میره .یعنی تبلیغات موثر و مناسب و کار آمد=فروش و عرضه و استفاده بیشتر=سود بیشتر=اشتغال زایی
2- انواع تبلیغات:
تبلیغات بسیار متنوع هستن که مهم ترین آنها میشه به تبلیغات سمعی و بصری که خودش شامل وسایل ارتباط جمعی و رسانه و .... می باشد.
3- راه های مختلف تبلیغ:
تلوزیون-رادیو-روزنامه که اینو اعلام کنم که نوع و راه تبلیغات رو باید بر اساس معیارهای خاصی مشخص کرد که عبارتند از جنسیت،سن،فرهنگ و...
4- حد و مرز تبلیغ:
مرز و حد تبلیغات به نظر من باید به گونه ای انتخاب و مرزبندی شود که از ارکان فرهنگی ،اقتصادی و معنوی و دینی و اجتماعی مناسب با اون جامعه عدول نکند.
5- تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی:
در حال حاضر و با پیشرفت روز افزون علم و اینترنت و رسانه و اینترنت نقش بسزایی در تبلیغات و کارایی محصولات دارند.در واقع الان کمتر خانه ای رو میشه پیدا کرد که به اینترنت دسترسی و استفاده نشود که این خود دلیلی محکم بر استفاده از تبلیغات اینترنتی می باشد.
6- تأثیر تبلیغات بر اقتصاد، خانواده ها، کودکان و ...
تبلیغات تاثیراتی مهم در اقتصاد دارد که مهم ترین آنها می توان به بازار فروش کالاها و محصولات اشاره کرد و اصلا خود تبلیغات یک تولید کننده و خرج کننده اقتصاد می باشد
و همچنین می تواند بر خانواده و فرهنگ و عوامل محبتی و زندگی درون خانوادگی تاثیرات منفی و مثبتی بگذارد به عنوان مثال تبلیغات نا مناسب می تواند بر فرهنگ چشم و هم چشمی کمک کند یا تبلیغات موثر می تواند بر میزان مهریه تاثیرات مثبت بگذارد.