0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

4- حد و مرز تبلیغ

 اندازه و حد تبلیغات رو باید به عوامل دیگری ربط دهیم :

عواملی مانند:

زمان تبلیغات *هزینه* تاثیر گذاری

طبق  قانون هر تبلیغی باید بر اساس یک اصول و قانونی انجام بگیره شاید شما هم در میان یک فیلم که  تبلیغات میاد برخوردید تبلیغاتی که بعضا بمدت 10 الی 15 دقیقه بطول میکشه و ادم از نگاه کردن به تلویزیون پشیمون میشه این دیگه یک حد بالای تبلیغ است که بنظ من بجای اینکه تاثیر مفیدی از اون تبلیغات بزاره تبلیغات منفی میزاره

در کل تبلیغات  نه باید زیاد باشند که باعث ناراحتی مخاطب شود و نه کم که نشه برای انتخاب یک محصول یا خرید از بین چند گزینه نتوان انتخاب خوبی انجام داد

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

دوشنبه 18 اسفند 1393  1:01 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 liasam shirdel2 ali_kamali nargesza zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

1- لزوم  و چرایی(دلیل) تبلیغات

 

 یکی ازمهمترین نگرانی های صاحبان کالا و خدمات، رساندن صدایشان به مشتریان خاص خود بوده است.

از طرفی یکی از مهمترین نگرانی های مشتریان این  است که چگونه می توانند از میان تعداد زیاد محصولات به بهترین انتخاب دست یابند.

از این رو امروزه اکثر افراد موفق، یافته اند که بهترین راه برای معرفی خدمات و کالای خود تبلیغات  است>>>>>

این را می توان از جمله معروف (تبلیغات هزینه نیست،سرمایه گذاری است)پی برد....

همواره این عقیده بین مشتریان خدمات و کالاها وجود داشته است که تبلیغ بیشتر یک کالا نشانگر صاحبان دلسوز تر نسبت به فراگیر شدن

محصولاتشان دارد وهرچه صاحب یک محصول در پی این هدف باشد،قطعا در کیفیت محصولات خود تلاش بیشتری را انجام می هد.

 

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:08 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

2- انواع تبلیغات

دسته بندی اصلی تبلیغات را جناب ria1365 به طور کامل   قرار دادند

و maryam joon هم کاملترش کردند..

 

..

تبلیغات براساس هدف آن به 3 دسته تقسیم میشوند

1_تبلیغات آگاه کننده واطلاع دهنده...

2_تبلیغات ترغیب کننده

3_تبلیغات یادآوری کننده

 

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:19 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

3- راه های مختلف تبلیغ

تبلیغ از طریق رسانه ها: مثل تلویزیون..رادیو...اینترنت در سایتها ویا از طریق ایمیل ...اس ام اس و حتی از طریق یرنامه هایی مثل وایبر که خطرناک هم هستند واحتمال کلاهبرداری از این طریق وجودداره

راه دیگه تبلیغ از طریق تکثیر تبلیغات کاغذی هست که میتونه توی روزنامه ها یا مجلات باشه یا اینکه توی شهر پخش یا نصب شوند

از طریق بنر

 

 

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:26 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

برترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان صرف هزینه در تبلیغات در سراسر جهان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۲ نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۱ ، ۲٫۷ درصد افزایش یافته است و طبق معمول تبلیغات آنلاین بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده است.
 
در این مطلب به بررسی میزان رشد انواع تبلیغات در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ پرداخته می شود.
میزان رشد تبلیغات آنلاین جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۱ ، ۷٫۲% افزایش داشته است که به صورت اختصاصی این میزان رشد در کشورهای خاور میانه و آفریقا ۳۰٫۳% و کشورهای آمریکای لاتین ۲۰٫۶% بوده است.
 
این میزان رشد در تبلیغات آنلاین فقط مربوط به تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات بنرها در اینترنت می باشد و انواع دیگر تبلیغات آنلاین از قبیل تبلیغات در موتورهای جستجو در این بررسی لحاظ نشده اند.
 
میزان رشد تبلیغات آنلاین در کشورهای اروپایی نیز به رغم مواجهه با بحران اقتصادی ۱۱٫۲% افزایش داشته است این در حالی است که میزان صرف هزینه در انجام تبلیغات نسبت به سال گذشته در این منطقه کاهش قابل توجهی داشته است.
 
در کشور آمریکا میزان صرف هزینه در تبلیغات آنلاین در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ ، ۱۴% نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است که این رقم ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
 
 

میزان رشد تبلیغات در رادیو ، سینما و تبلیغات محیطی

تبلیغ دهندگان در سراسر جهان تنها میزان صرف هزینه در تبلیغات آنلاین را افزایش نداده اند و انواع دیگر تبلیغات نیز مانند تبلیغات رادیویی نیز افزایش داشته است. تبلیغات در رادیو با رشد ۶٫۶% در رتبه دوم بیشترین میزان رشد واقع شده است. این نوع از تبلیغات در کشورهای خاور میانه و آفریقا ۲۴٫۸% و در کشورهای آمریکای لاتین ۱۲٫۷% رشد داشته است.

تبلیغات در سینما در رتبه سوم میزان رشد قرار دارد. اما نکته ای که در این بررسی بدان اشاره شده است این است که این نوع از تبلیغات در کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۱۹٫۱% و در کشورهای آمریکای لاتین ۲۱٫۱%کاهش داشته است ولی در کشورهای آسیا و اقیانوسیه سرمایه گذاری بر روی این نوع از تبلیغات ۴۰٫۲% افزایش از خود نشان می دهد.

میزان رشد تبلیغات در تلویزیون

تبلیغات در تلویزیون نیز به عنوان رسانه با بیشترین میزان صرف هزینه تبلیغات که سهم ۶۱ درصدی از کل هزینه تبلیغات جهانی را به خود اختصاص می دهد ۳٫۱% افزایش داشته است.

میزان رشد تبلیغات چاپی

تبلیغات در روزنامه نیز دارای رشد ۱٫۶ درصدی در این بررسی است که این میزان رشد در کشورهای آمریکای لاتین ۵٫۳% ، کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۴٫۷% ، در کشورهای آسیا-اقیانوسیه ۲٫۹% و کشورهای آمریکای شمالی تنها ۰٫۸% است ولی در کشورهای اروپایی ۵٫۲% کاهش داشته است.

نتایج

نتیجه ای که می توان از این بررسی گرفت این است که تبلیغات آنلاین در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات دارای آینده روشن تری است. برای معرفی محصولات و خدمات به تبلیغات نیاز است ولی از این بررسی می توان به این نتیجه رسید که در شرایطی که بحران و رکود اقتصادی در کشورها رخ می دهد شرکت های مختلف به تبلیغات آنلاین رو می آورند و انواع تبلیغات پر هزینه در اولویت های بعدی قرار می گیرند. دقیقا به همین دلیل روزنامه خراسان اقدام به راه اندازی سایت تبلیغات اینترنتی ۷۰۱۰ برای ارائه خدمات به کاربران نموده است.

 

 

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:29 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

4- حد و مرز تبلیغ

در هر چیزی باید حدوحدود رعایت بشه تا بازدهی بیشتری داشته باشه..

که این مورد در مورد تبلیغات تلویزیونی و تبلیغاتی که از طریق شبکه های تلفن همراه ارسال میشه رعایت نمیشه....

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:38 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

بازده تبلیغات پیامکی چگونه است؟

طبق آمار های موجود،بیش از 95 درصد پیامک های تبلیغاتی ارسالی توسط مشترکین خوانده می شود  این نشانگر شرایط مناسب این روش تبلیغات می باشد.

در رابطه با هزینه این تبلیغ این روش را با سایر راه های تبلیغاتی مانند  نصب تابلوهای تبلیغاتی در خیابان ها،ارسال ایمیل های تبلیغاتی که این روز ها به دلیل اسپم شدنشان کم بازده شده اند،تبلیغ در رسانه ها و... مقایسه نمایید شاهد هزینه بسیار کم تبلیغات پیامکی نسبت به هزینه سایر روش های تبلیغات خواهید بود.این در حالی است که این روش بیشترین سود راخواهد داشت.

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:42 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

" عمر شش هزار ساله آگهي "

نقاشي روي ديوار يا صخره يکي از روش هاي رايج تبليغاتي در زمان قديم بوده است. سنت نقاشي روي ديوار در هند به چهار هزار سال قبل از ميلاد مسيح بازمي گردد. آن زمان که شهرها در دوران قرون وسطي بزرگ شدند، توده بزرگي از مردم قادر به خواندن نبودند در نتيجه علائم و عکس ها به کمک اقلام فروشي آمدند و به عنوان منبع تبليغاتي به کار گرفته شدند.اما همزمان با رايج شدن تحصيلات در بعضي جوامع ميزان چاپ هم گسترش پيدا کرد و به همان ميزان تبليغات در حد آگهي دستي گسترده شد.

تبليغات در قرن 17 شکل تازه يي به خود گرفت و در هفته نامه هاي انگليسي رايج شد. اين تبليغات بيشتر در ارتباط با علم پزشکي و ارائه اطلاعات کافي به مردم براي پيشگيري از بيماري ها بود.

در اين بحبوحه زماني تبليغ هاي غلط که به تبليغات ساختگي معروف شدند يکي از مشکلات مهم آن زمان به شمار مي آمدند که منجر به تنظيم آيين نامه ها شد.رشد چشمگير اقتصاد در امريکا در قرن 19 ميلادي منجر به رشد تبليغات آگهي به صورت تبليغات نامه يي شد.

1- در ژوئن 1836 روزنامه فرانسوي La Presse اولين روزنامه يي در دنيا بود که نظريه دريافت پول در ازاي چاپ آگهي را ارائه کرد. شعار تبليغاتي آنها اين بود؛ ارزان تر در قيمت، افزايش خواننده و سود و منفعت بيشتر.

اين نوع فرمول تبليغاتي خيلي زود سرمشق جديدي براي ديگران شد.از آغاز تا به پايان قرن 19 ميلادي مشاغل بسيار کمي براي زن ها در تجارت وجود داشت از جمله تبليغات. با تغيير نقش زن در خانه و خانواده و عهده دار شدن او در امور اقتصادي خانه آژانس هاي تبليغاتي به فکر استفاده از زنان در امور تجاري خود افتادند.در اوايل 1920 ميلادي اولين دستگاه راديويي به وسيله يک مرکز تجهيزات راديويي به راه افتاد که هدف آن اين بود که فروش دستگاه هاي خود را از طريق شنيداري به گوش مردم برساند.

در اثر گذر زمان بسياري از سازمان هاي غيرانتفاعي اقدام به داير کردن ايستگاه هاي راديويي خود کردند مانند مدرسه ها، کلوپ ها و گروه هاي مختلف شهري. هنگامي که روش حمايت از برنامه ها رايج شد هر برنامه راديويي اسپانسر يک آگهي بازرگاني شد به اين شرط که در آغاز و پايان هر برنامه مختصري درباره محصول توضيح داده شود. اگرچه بعدها گردانندگان برنامه هاي راديويي متوجه شدند خود با فروش به اسپانسرشيپ هاي مختلف مي توانند پول بيشتري به دست بياورند به جاي آنکه منحصر به يک آگهي باشند.همين روش تبليغاتي در سال هاي 1950- 1940 ميلادي در تلويزيون به کار گرفته شد. در همين بحبوحه زماني بود که بحث استفاده از راديو به عنوان تنها منبع تبليغاتي به چالش کشيده شد که با مخالفت شديد مردم مبني بر غيرتبليغاتي و مردمي بودن روبه رو شد. بر همين اساس کشورهاي در حال توسعه تصميم به سرمايه گذاري در بخش هاي خصوصي گرفتند. مانند نمونه بي بي سي.در سال 1960 تبليغات تغييرات زيادي پيدا کرد. خلاقيت انساني در زمينه تبليغات به رشد و شکوفايي رسيد. 

يکي از نظرات معروف آن زمان مربوط به استفاده از نظريه «موقعيت» و «موضوع» بود که سعي بر تشويق خواننده از طريق بيان ايده به خصوص ارتباط با فکر بيننده داشت. يکي از مثال هاي معروف مربوط به آگهي فولکس واگن بود که در آن به اين صورت تبليغ شده بود؛ «فکر کن کوچک» و «ليمو». بازاريابي از طريق اينترنت در سال 1990 موج جديدي را به ارمغان آورد. در آن زمان تمامي شرکت ها به تنهايي به وسيله درآمد حاصل از تبليغات اداره مي شدند. از آغاز قرن 21 وب سايت هاي جست وجوگر شروع به تغييراتي در سيستم آنلاين خود کردند به صورتي که تاکيد بيشتر آنها بر معنا و مفهوم تبليغ بود.يکي از روش هاي جديد تبليغات در شهرها استفاده از بازاريابي بدون هزينه زياد و نيازمند وقت زياد است. اين نوع تبليغات بيشتر روي ماشين ها، فرستادن تبليغات به تلفن هاي همراه و بعضي وب سايت ها انجام مي شود
.

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:46 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

6- تأثیر تبلیغات بر اقتصاد، خانواده ها، کودکان و ...

کودکان و نوجوانان نسبت به آگهی ها آسیب پذیرتر هستند. در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای محدود کردن تبلیغات به کار گرفته می شود که تعداد، نوع، محتوا و زمان پخش آگهی ها را در برمی گیرد برای مثال در یونان پخش تبلیغات برای اسباب بازی بچه ها به ساعات آخر شب محدود  می شود و در استرالیا و بلژیک پخش آگهی در زمان پخش برنامه های کودکان چند دقیقه قبل و بعد از آن ممنوع است، در سوئد پخش تبلیغات برای بچه های زیر 12 سال ممنوع است. بعضی محققین عقیده دارند که به جای محدود ساختن بیش از حد تبلیغات بهتر است والدین سطح آگاهی بچه ها را نسبت به محصولات بالا ببرند و در مود کالا و تبلیغات با آنها تبادل نظر کنند این محققین می گویند محدود کردن بیش از حد تبلیغات رشد قدرت فهم و تصمیم گیری بچه ها را به تاخیر می اندازد .  

روش های محافظت از کودکان در مقابل تبلیغات نیاز به بازنگری و به روز شدن دارد. با توجه به جایگزینی تلویزیونهای دیجیتالی بچه ها در آینده ای نزدیک به راحتی می توانند در حین تماشای تلویزیون با فشار دادن یک کلید روی صفحه نمایش وارد دنیای اینترنت شوند در دنیای تلویزیونهای دیجیتالی که جایگزین تلویزیونهای معمولی می شود دیگر حد و مرزی برای بچه ها وجود نخواهد داشت و بچه ها آزادانه به هر نوع تبلیغاتی دسترسی خواهند داشت. تکنولوژی های جدید همچنین به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا اطلاعات گسترده ای از عادات بچه ها در تماشای رسانه ها را به دست آورند و به این ترتیب آنها را بیش از پیش مورد هدف قرار دهند .

 

بنابراین والدین و مربیان بایستی با افزایش قدرت اراده و عزت نفس در بچه ها، بچه ها را طوری بار بیاورند که بچه ها تبلیغات را جزئی از اقتصاد جامعه ببینند تصور درستی از معنی و هدف تبلیغات داشته باشند. به بچه ها بایستی تکنیک ها و روشهای تبلیغاتی را آموزش داد و قدرت قضاوت و انتقاد در آنها را پرورش داد. تبلیغ کننده نمی تواند با تبلیغ، جنس خود را بفروش برسانند یا مشتری را جذب خود کند. بلکه تنها می تواند با جلب توجه مشتری، وی را ترغیب به خرید کند. در صورتی که خریدار اطلاعات کافی داشته باشد ابتدا آگهی و تبلیغ را مورد ارزیابی قرار می دهد .  

 

در بزرگسالان مشاهده تبلیغات سوالاتی را در ذهن و درک آنها ایجاد می کند مثلا :

آیا منبع این آگهی ها چشم اندازها و خواسته های دیگری ورای آنچه در ظاهر نشان می دهد را دنبال می کند.

هدف آگهی تشویق وترغیب است.

آگهی و پیام عرضه شده غرض ورزانه است.

تبلیغات غرض ورزانه اهداف دیگری را نسبت به تبلیغات بی غرض دنبال می کنند  

 

 

اگر کودکی بتواند این نکات و سوالات را با دیدن آگهی های تجاری در ذهن خود حلاجی کند آنگاه می توان گفت که این بچه ها قدرت درک بالغانه آگهی ها را پیدا کرده و در نتیجه از آن آسیب نخواهد دید. اما بایستی دانست بچه های زیر 7 تا8 سال قدرت ادراکی تکامل نیافته ای دارند و دارای چنین قدرتی نیستند .

تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات در بچه های 8 الی 12 سال، درخواست خرید آنها و احساس مادیگرایی را در آنها بالا می برد. همچنین تحقیق دیگری نشان می دهد که تبلیغات بطور غیر مستقیم سبب بحران های خانوادگی، احساس عدم رضایت از زندگی و عدم رضایت از خانواده می گردد.

با این حال بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که فرایند تعامل خرید در خانواده با توضیح دادن در مورد کالا، محتوای آگهی یا تبلیغ، والدین قادر هستند تا دفاع فرزندان را در مقابل تبلیغات بالا ببرند و از مادی گرایی و تقاضای خرید غیر منطقی آنها جلوگیری نمایند. ارتباط والد با بچه در امر خرید (همکاری با هم)  و واسطه شدن والدین در برخورد تبلیغات با بچه ها دو راهکار مهم در کاهش اثرات مخرب تبلیغات بر روی کودکان و نوجوانان می باشند .

فرهنگ نقد و انتقاد و به چالش کشیدن هر مطلبی از جمله تبلیغات بایستی در بینندگان رسانه ها آموزش داده شود. یعنی هیچ چیزی را بی دلیل نپذیریم و هر چیزی را مورد بررسی و نقد قرار دهیم. آموزش در مورد رسانه ها تاثیرات مخرب رسانه ها و تبلیغات را به شدت کاهش می دهد .

 

 

 

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:48 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

تبلیـغات تصویـری فرهنـگی در متـروی پاریـس

امضای همه تبلیغات فرهنگی اخیری که در متروی پاریس انجام می شود این است (نزدیک به این مضمون): در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید!
 
بنظر می رسد سیستم حمل و نقل پاریس، سیستم تقریبا کاملی است که به تمام نقاط شهر خدمات رسانی می کند اما این سیستم گرچه شاید ایرادات کمی داشته باشد اما نگرانی ها درباره فرهنگ استفاده از این سیستم ها مشاهده می شود. بنابراین شهرداری پاریس با استفاده از تبلیغات فرهنگی دنبال فرهنگ سازی است.
 
اخیرا وقتی تبلیغات شهری مخصوصا در فضای مترو را مشاهده می کنیم این تبلیغات معنا دار دیده می شوند. شاید افرادی که در استفاده از وسایل حمل و نقل پاریس اینگونه رفتار می کنند به خود آیند که یعنی من شبیه این حیوانات هستم؟ اما این تبلیغات چه هستند :
 
 
 
 
در مترو های پاریس صندلی های تاشویی وجود دارد که نزدیک درهای ورودی واگن های مترو است وقتی مترو شلوغ است بهتر است که مسافر متوجه شود که با ایستادن فضای بیشتری را در اختیار سایر مسافران قرار می دهد. این تصویر هم چنین وضعی را تشریح می کند. یعنی فردی را نشان می دهد که این فرهنگ را ندارد و بدون توجه به مسافران دیگر شبیه یک حیوان به راحتی در صندلی خود لم داده است.

این تبلیغ که نمادهای خطوط مترو و رنگ هاش را نشان می دهد و در این مورد خط 2 و 3 را نشان داده می گوید: تنبلی کردی و فضای زیادی را اشغال کردی. سرزنش های دو یا سه باره دیگران روبروته.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید
 
دوشنبه 18 اسفند 1393  3:54 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

تبلیـغات تصویـری فرهنـگی در متـروی پاریـس

 

باز هم از آیکون زرد که نشان دهنده خط یک مترو هست استفاده کرده و روی تبلیغ نوشته : یک بار از روی گیت ورودی پریدی اما مطمئن باش که جریمه اش را هم باید بپردازی

اتوبوس خط 86 را نشون میده و می گه : با صدای 86 دسیبل با موبایل حرف زدی. تمام حریم خصوصی ات و دوستانت را از دست می دهی... چنین فردی مثل یک خروس بی محل است.

 

در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید
دوشنبه 18 اسفند 1393  3:58 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

بنام خدا

در مورد سوال اول : لزوم و چرائی تبلیغات :

از زمانهای قدیم موضوع تبلیغات بنحوی در زندگی وجود داشته و لذا مشاهده می کنیم که حتی انسانهای اولیه هم برای داد و ستد با کشیدن نقش و نگارها بر روی کتیبه و سنگ برخی از کارهای  خود را تبلیغ می کرده اند.

اما اینکه چرا باید تبلیغ کرد را می توان گفت بدلیل اینکه  تبلیغ سبب رونق اقتصادی، رونق اجتماعی، ایجاد اشتغال، تحوّل در بازار، سیر تکاملی اجتماع و بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می­گردد.

                  

دوشنبه 18 اسفند 1393  3:58 PM
تشکرات از این پست
liasam omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
liasam
liasam
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1393 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : مرکزی

تاثير آگهي هاي تبليغاتي تلويزيوني بر كودكان

پژوهشگران با انجام مطالعات بسيار به اين نتيجه رسيده اند كه تماشاي آگهي هاي تبليغاتي تلويزيون ، بر نگرش ها، سبك زندگي و الگوپذيري رفتار مصرفي مخاطبان از جمله كودكان ، تاثير مي گذارد . هر چند كه تاثير گذاري آن ها تحت تاثير عوامل گوناگون نظير سن ، طبقه اجتماعي – اقتصادي ، نحوه ارائه ي پيام ، ساخت خانواده و روابط حاكم بر آن و مدت زمان تماشاي تلويزيون است . براي مثال كودكاني كه در سن پايين هستند به لحاظ محدود بودن توانايي هاي شناختي ، هر آن چه را از تلويزيون مشاهده مي كنند واقعيت مي پندارند و هر اندازه كه كودكان برنامه تلويزيوني را به واقعيت نزديك تر بداند از محتواي آن بيشتر متاثر مي شود. بر اين اساس ، تاثير پذيري كودكان كم سن و سال از آگهي هاي تلويزيوني ، بيشتر از كودكاني است كه سن و سال بالايي دارند.

هم چنين وجود روابط خانوادگي مستحكم و ا ستوارسبب مي شود كودكان كمتر تحت تاثير برنامه هاي تلويزيوني قرار گيرند . كودكان داراي والدين تحصيل كرده كه پيوسته واقعيت هاي زندگي آن ها را بازبيني و كنترل مي كنند ، آگاهي بيشتري به آگهي ها و مقاصد تجاري آن ها دارند و در نتيجه ديدگاهشان درباره اين برنامه ها منفي تر و منتقدانه تر است . در حالي كه در خانواده هايي كه روابط بين اعضاي آن ها خصومت آميز تر است ، ممكن است كودكان براي دست يابي به محصولات آگهي شده ، زندگي والدين خود را با مشكل مواجه سازند.

نحوه ارائه پيام نيز در تاثير گذاري آگهي هاي تبليغاتي عامل مهمي به حساب مي آيند . به طوري كه اگر شخص بزرگ سالي كالاها و خدمات ارائه شده را تاييد كند، كودكان با ديدن آن آگهي تمايل بيشتري به داشتن محصولات تبليغ شده نشان ميدهند. از آن جا كه كودكان خردسال در تشخيص واقعيت از غير واقعيت هنوز به مهارت هاي شناختي لازم دست پيدا نكرده اند ، لذا استفاده از شخصيت هاي مشهور برنامه هاي كودكان و كارتون ها ، كودكان خردسال را در تمايز واقعيت از خيال به اشتباه مي اندازد و سبب ادراك نادرست آن ها از آگهي ها مي شود . در نتيجه با شدت بيشتري تحت تاثير اين برنامه ها قرار مي گيرند .

مدت زمان قرار گرفتن در معرض آگهي ها ، عامل موثر ديگري در تاثير گذاري آن هاست . پژوهش ها نشان مي دهد ، بينندگان پرو پا قرص تلويزيون بيشتر از بينندگان نه چندان جدي آن ، از آگهي ها تاثير مي پذيرند ، به گونه اي كه توجه بيشتري به آن ها نشان داده و نسبت به آن ها اعتماد و نگرش مثبت تري دارند.

از آن جايي كه آگهي هاي تبليغاتي به ندرت جنبه هاي اصلي و كليدي توليد ، نظير مواد به كار رفته ، نحوه كار و يا قيمت محصول را نشان مي دهند ، اين گونه فروش غير آ موزنده و گمراه كننده ، تبعات و پيامد هاي منفي زيادي دارد كه اهم آن عبارتند از:

1. فشار كودكان بر والدين براي خريد محصولات تبليغ شده و امتناع والدين از براوردن خواسته هاي آن ها ( كه بيشتر آرزوست تا تقاضا) كه به كشمكش و تعارض بين والدين و فرزندان منجر مي شود.در صورت امتناع والدين از خريد كالاي مورد نظر ، آن ها به چشم فرزندانشان گناهكار محسوب خواهند شد ، و در صورت تن دادن والدين به خواسته ي كودكان ، مسلما بهايي كه آن ها براي يك اسباب  بازي  يا بسته ي خوراكي مي پردازند ، بيشتر از قيمت آن خواهد بود ، چرا كه كاري را مي كنند كه عقل سليم آن را منع مي كند.

2. پيامد منفي ديگر تبليغات تلويزيوني ، مصرف زياد محصولات غذايي مانند آب نبات و آب ميوه هاي شيرين است. تبليغ اين محصولات حدود 80 درصد از حجم تبليغات تلويزيوني مربوط به كودكان را تشكيل مي دهد. مشاهده ي اين تبليغات ، بر باورهاي خردسالان در مورد تغذيه و نيز انتخاب آن ها از مواد غذايي تاثير مي گذارد . خردسالان نمي توانند درك كنند كه خوردن مواد غذايي داراي قند زياد ، سبب افزايش وزن و پوسيدگي دندان هايشان مي شود (نيومن ، 1377).

3. از آن جا كه در بسياري از آگهي هاي تبليغاتي ، صحنه هايي از زندگي كودكان مرفه و ثروتمند به نمايش گذاشته مي شود ، بدون شك اين موضوع ، تمايلات و عقده هاي رواني نامطلوبي را در ساير كودكاني كه استطاعت آن نوع زندگي را ندارند خواهد گذاشت حتي ممكن است آن ها را به سمت جرم و جنايت و رفتارهاي غيراخلاقي براي تصاحب آن چه ديده اند ، سوق دهد.

                                                 پيشنهادات

1.  توجه به بهداشت جسماني ورواني مخاطبان به ويژه كودكان ، از طرف دست اندركاران صدا و سيما بيش از پيش ضروري است . بر اين اساس ، بهتر است صرفا آگهي هاي مربوط به خوراكي هايي پخش شوند كه از وزارت بهداشت و درمان مجوز داشته باشند.

2. به والدين توصيه مي شود تا حد ممكن به همراه فرزندان خود به تماشاي تلويزيون بنشينند و درباره ي محتواي آن چه نمايش داده مي شود به وه آگهي هاي تبليغاتي و مقاصد تجاري آن ها ، بحث و گفتگو كنند.

3. آگهي هاي مربوط به ((آموزش هاي اجتماعي)) و ((ايمني)) بيشتر پخش شود ، چرا كه تلويزيون بيشتر نقش آموزشي ، اطلاع رساني و تربيتي را در مورد كودكان ايفا مي كند.

4. در تبليغ آكهي هاي مربوط به تنقلات پر نمك يا بسيار شيرين كه ارزش غذايي ندارند و براي كودكان سودمند نيستند ، بايد محدوديت هاي بيشتري اعمال شود.

5. توجه به دقت بيشتر در نمايشزندگي كودكان بسيار مرفه ، ضروري مي نمايد ، زيرا در كودكاني كه چنين وضعي را ندارند احساس حقارت ، حسرت و بي عدالتي ايجاد مي كند.

6.  از آن جا كه استفاده از شخصيت هاي بزرگ سال و مشهور در آگهي هاي تبليغاتي ، كودكان را در تشخيص واقعيات از خيال سردرگم مي سازد ، تا حد ممكن از شخصيت هاي تلويزيوني و كارتوني در تبليغات استفاده نشود.

دوشنبه 18 اسفند 1393  4:02 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza ria1365 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

بنام خدا

به نظرم رسید ابتدا تعریفی از تبلیغات داشته باشیم.

 تبلیغ در لغت از مصدر «بلغ» و به معنی «آگاهی دادن» یا «مطلع کردن» می­باشد و به کسی که در این راه فعالیت می­کند «مبلغ» یا «تبلیغاتچی» می­گویند.

تبلیغ با تحقیق رابطه مستقیم، دوجانبه و لاینفک دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد، می­توان گفت که تأثیرگذاری و تأثیرپذیری آن چندان ارزش ندارد.

در تبلیغات اگر به این موضوع توجّه داشته باشیم که تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه­ جویی در وقت برای مصرف کننده و راهی برای رسیدن به هدف نهایی پیام دهنده می­باشد، به اهمیّت آن پی می­بریم. از طرف دیگر تبلیغات صنعت و حرفه­ ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود، از یک سو برای افرادی که در این رشته مشغول به فعالیت می­باشند، ایجاد اشتغال می­نماید و از سوی دیگر باعث رشد تولید و صنعت ملی و توسعه اقتصادی می­گردد و تولیدات غیرنفتی را بالا می­برد، زیرا سبب ایجاد رقابت صحیح می­ شود.

تبلیغات یک صنعت عظیم است که باید از علوم متفاوتی بهره گیرد. پاره­ ای از آنها عبارتند از: «روانشناسی، مردم شناسی، جامعه شناسی، رفتارشناسی، مدیریّت سازمانی، اقتصاد، مدیریّت صنعتی و علوم مرتبط با تولید، بسته ­بندی، گرافیک، طرّاحی، نقاشی، حسابداری و ...» که هر کدام در محل عملیّاتی خود بسیار مهم و اثرگذار می­باشد.

باید دانست که رشته­ های تبلیغات (تجاری، فرهنگی، سیاسی، مذهبی، نظامی و... همگی در کلیّات یکی بوده و در جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند، زیرا همگی برای اشاعه و به بار نشستن به ابزارها، شیوه­ ها و راه­کارهای تبلیغ نیاز دارند. این نکته را هم باید مدّنظر داشت که تبلیغات تجاری یک جز لازم برای اقتصاد ممالک می­باشد. تبلیغ سبب رونق اقتصادی، رونق اجتماعی، ایجاد اشتغال، تحوّل در بازار، سیر تکاملی اجتماع و بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می­گردد.

                  

دوشنبه 18 اسفند 1393  4:07 PM
تشکرات از این پست
nargesza liasam ria1365 omiddeymi1368 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

بنام خدا

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات را می­توان بر اساس غرض از تبلیغات تقسیم کرد. غرض از تبلیغات ممکن است به صورت زیر تعریف شود: 1

- آگاه کننده (اطلاع دهنده): نظیر اطلاع­ رسانی در مورد محصول جدید، تغییر در قیمت، توصیف خدمات موجود، تصحیح برداشتهای غلط و رفع شایعات و ایجاد تصویری مثبت و ... است.

2- متقاعد کننده: نظیر تشویق به خرید مارک شرکت به جای مارک خریداری شده، تغییر استنباط های مشتریان از ویژگی­های محصول و ... می­ باشد.

3- یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد. مانند: شرکتهای بیمه. و یا یادآوری محل خرید محصول به مشتریان. مانند: تغییر دادن محل فروشگاه. متأسفانه موضوع اسفناکی که امروز در تبلیغات کشورمان شاهد آن هستیم، بی­ هدف بودن تبلیغات می­باشد. بسیاری از تبلیغاتی که از رسانه­ های مختلف کشورمان پخش می­شود، فاقد هدف می­باشند. این موضوع را باید همیشه به یادداشت که تقریباً غیر ممکن است که بدون در نظر گرفتن اهداف تبلیغ بتوان اثربخشی آن را ارزیابی کرد. تنظیم هدف تبلیغات نیازمند داشتن دانش بازاریابی است.

                  

دوشنبه 18 اسفند 1393  4:13 PM
تشکرات از این پست
nargesza liasam ria1365 omiddeymi1368 zare58
دسترسی سریع به انجمن ها