0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 

مبحث نود طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 

ما روزانه با تبلیغات فراوانی روبه رو می شویم. چه از طریق تلویزیون، چه از طریق اینترنت، چه بصورت پارچه نویسی و دیوار نویسی در سطح شهر هایمان. بر آن شدیم تا مبحث این هفته طرح صالحین رو در این باره به بحث و تبادل نظر بگذاریم. و درمورد این موضوع همگانی کمی گپ بزنیم.

 

موضوعات مورد نظر برای بحث و بررسی:

1- لزوم  و چرایی(دلیل) تبلیغات

2- انواع تبلیغات

3- راه های مختلف تبلیغ

4- حد و مرز تبلیغ

5- تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی

6- تأثیر تبلیغات بر اقتصاد، خانواده ها، کودکان و ...

7- .........

 

تذکّرات:

1- بهتر است با توجّه به موضوع مورد نظر، از نظرات شخصی و مطالب دست‌نویس شما بهره ببریم که در این صورت، مطابق با قوانین تالار صالحین، امتیاز ویژه‌ای نیز در بردارد.

2- مطالب ارسالي، مختصر و مفيد و غیر تکراری باشند.

3- از فونت‌هاي زيبا با سايز و رنگ مناسب استفاده شود.

4- از گذاشتن هر گونه مطلب طولاني خودداري شود.

5- تصاوير مرتبط، ابتدا از لحاظ سايز بررسي و سپس ارسال گردد.

 

*در غیر این صورت، پست‌های نامناسب حذف خواهند شد.*

 

پیشاپیش از همراهی و همکاری شما عزیزان سپاسگزارم.

 

جمعه 15 اسفند 1393  10:05 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 zare58 tachberdee liasam sr1313 shirdel2 ali_kamali fatemexry 09130670628
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

سلام

سوال 1 :  چرایی تبلیغ:

در چند کلمه میتونم به سوال شما بزرگوار پاسخ دهم 

اولین و بزرگترین دلیل تبلیغ اطلاعرسانی برای یکسری اهدافیه حالا این اهداف در مقوله هایی مثل بازرگانی اجتماعی و... میتونه تفسیر بشه

در امور تجاری میشه برای معرفی محصولات خودمون و شناساندن اون به مشتریان و عموم مردم استفاده کرد که بازاریابی و تبلیغات امروزه یکی از قواعد مهم فروش محصولات میباشد

در امور سیاسی میشه از تبلیغات به نفع خودمون استفاده کنیم مثل تبلیغات برای انتخابات

تبلیغات برای امور عام المنفعه و خیرخواهانه

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

شنبه 16 اسفند 1393  12:56 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza tachberdee liasam shirdel2 ali_kamali zare58
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

سوال 2 : انواع تبلیغات

با اجازه از مدیر محترم مبحث  این سوال رو برای درک بهتر و روشنتر در قالب یک چارت میارم برای شما:

 

شنبه 16 اسفند 1393  1:21 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 nargesza tachberdee liasam shirdel2 ali_kamali zare58
maryamjoon
maryamjoon
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 1178
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

تبلیغات انواع گوناگونی دارد و موضوعات مختلفی را می‌توان تبلیغ و معرفی کرد که عمده‌ترین دسته‌بندی تبلیغات تقسیم آن بر اساس موضوع مورد تبلیغ می‌باشد موضوع‌‌های چون تبلیغ دینی، تبلیغ سیاسی، تبلیغ تجاری و بازرگانی و... . اما چون غیر از دسته بندی بر اساس موضوع پارادایم های مختلفی می‌توان در نظر گرفت. لذا هر نویسنده‌ای بر اساس ذوق و سلیقه و برداشت خویش دسته بندی و تقسیماتی از تبلیغات ارایه داده است که گاهاً دو یا چند نوع از انواع بر شمرده هم‌پوشانی دارند و یا صرفاً از بعد دیگری به آن نگاه شده است که نیازی به جدا کردن و قرار دادن آن در دسته‌ی خاص نیست. برای دسته‌بندی تبلیغات می‌توان به فاکتور‌های چون: مخاطب، میزان اثر گذاری، نوع رسانه، نوع هدف، موضوع تبلیغ، روش‌های بکار گرفته شده و... توجه کرد. لذا تبلیغ انواع و دسته‌های متفاوتی می‌یابد:
الف) از جهت ساختار و روش
1-    کوتاه مدت و بلند مدت: این نام گذاری به تناسب مقدار زمانی است که ستادهای تبلیغاتی انتظار دارند تبلیغاتشان نتیجه بدهد؛ مانند تبلبیغات انتخاباتی که کوتاه مدت است؛ ولی اگر دولتی بخواهد نرخ تولیدات را بالا ببرد و آنرا جایگزین واردات نماید، نیاز به زمان طولانی‌تری دارد.
2-    دولتی و غیر دولتی: تبلیغ دولتی آن است که دولت برای آن برنامه‌ریزی و هدف گذاری و تحمل هزینه کند؛ بر خلاف تبلیغات غیر دولتی.
3-    داخلی و خارجی یا تبلیغات درون مرزی و برون مرزی: تبلیغات درخارج و داخل مرزها نمی‌تواند به صورت واحد ارایه شود چون مخاطبان از لحاظ زبانی، فرهنگی و نیازها متفاوت‌اند و حتی تبلیغ در داخل یک کشور هم نسبت به ملیت‌ها و مذاهب و ویژگی‌های قومیتی می‌تواند متفاوت باشد.
4-    دینی و غیر دینی: به دو صورت می‌توان در نظر گرفت: 1) این که دین و غیر دین موضوع باشد، بنابراین تبلیغ دینی یعنی تبلیغ موضوعات و ارزشهای دینی. 2) این که وصف باشد به این معنا که همه‌گونه تبلیغات سیاسی، اقتصادی، نظامی و... . در چارچوب آموزه‌های دینی باشد.
5-    مستقیم و غیر مستقیم: در تبلیغات مستقیم: 1) پیام‌گیرندگان از تبلیغی بودن پیام باخبرند. 2) پیام دهنده آزادی عمل دارد و می‌تواند از هر روشی استفاده کند. 3) اهداف آشکار، و تأثیر پذیرند. 4) پیام مرئی و اشکار است.

شنبه 16 اسفند 1393  2:59 PM
تشکرات از این پست
nargesza ria1365 omiddeymi1368 zare58 tachberdee liasam shirdel2 ali_kamali
zare58
zare58
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393 
تعداد پست ها : 2180
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

آگهی تبلیغاتی روی اتوبوس

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

آگهی تبلیغاتی روی ساختمان شرکت رنگ سازی Coops Paint

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

از همین حالا تصمیم بگیرید
آگهی تبلیغاتی در مورد حفظ محیط زیست

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

تبلیغات محیطی گوگل جهت سرویس Google Street View

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

آگهی تبلیغاتی ساختمانی کمپانی Mini Cooper، دستگاه خرید مدل دلخواه

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

شهرمان را پاکیزه نگه داریم
تبلیغات روی اتوبوس

 

خلاقانه ترین و جالبترین تبلیغات دنیا - 2

دوستداران و محافظان محیط زیست
آگهی تبلیغاتی روی دریچه یک نوشیدنی که فرد را به تفکر در مورد آلودگی محیط زیست دعوت می کند

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست . . .
(حضرت علی علیه‌السلام)

 

شنبه 16 اسفند 1393  5:32 PM
تشکرات از این پست
tachberdee omiddeymi1368 liasam nargesza shirdel2 ali_kamali
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

3- راه های مختلف تبلیغ

1:محیطی

2: تبلیغات کاغذی

3: اینترنتی  "که شعارشم (فضای سبز بیشتر ، زندگی سالم تر) میباشد"

تبلیغات اینترنتی گونه های مختلفی داره :

ایمیلی - بنری -متنی - تبلیغات از طریق بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو 

 

هریک از انواع تبلیغات اشاره شده میتونه نسبت به بقیه روشها معایب و مزایایی داشته باشه

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

شنبه 16 اسفند 1393  11:21 PM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2 ali_kamali
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

گاهی اوقات ازیه چیزیکه تبلیغ میشه بوجودش پی می بریم واین خوبه اماگاهی وقتهااجناس بدردنخورازشون تبلیغ میشه که این موضوع بدهستش.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:23 AM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2 ali_kamali
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

تبلیغات گاهی اوقات باعث ازبین رفتن حوصله ووقت آدمی میشه مثل تبلیغ درهنگام تماشای فیلم.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:25 AM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2 ali_kamali
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

برخی اوقات هم ازیه جنسی تورسانه هاتبلیغ میشه اماتابیاددست مصرف کننده برسه مدتهاطول میکشه بایستی تبلیغات منطقه ای باشه بنظربنده.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:27 AM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

تبلیغاتیکه ازطریق تلفنهای همراه میشه دیگه واسه مردم خسته کننده شده بایستی فکری اندیشید.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:28 AM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

یکسری تبلیغاتم دررسانه های ارتباط جمعی هستندکه خوراک بچه هاست طرف باشعریه جنسی روتبلیغ میکنه بچه هاهم اونومیخونن وشادمیشن.خخخخ

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:30 AM
تشکرات از این پست
zare58 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

تبلیغات ایمیلی هم که خودتون مستحضرهستین باهربارکلیک روی جنسی سیستم پیام میده شمابرنده درصدتخفیف ماشدین.الکی:-) خخخخ

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:33 AM
تشکرات از این پست
zare58 ria1365 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

گاهی وقتهاهم درمعامله غش بکارمیره بدین ترتیب که یه جنس مرغوب تبلیغ میشه اماوقتیکه رایگان میارن درب منزل نی بینیدبااون چیزیکه تبلیغ شده متفاوته.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:35 AM
تشکرات از این پست
zare58 ria1365 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

برخی مجلات ورسانه هابرای چرخاندن موسسه شون مجبوندتبلیغ قبول کنن تاازاین طریق پولی جهت چرخاندن موسسه شون کسب نمایند.

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 17 اسفند 1393  4:37 AM
تشکرات از این پست
ria1365 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2 zare58
maryamjoon
maryamjoon
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 1178
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

تاثيرات آگهي هاي تجاري "

روزانه تعداد بسيار زيادي آگهي تجاري از شبکه هاي مختلف تلويزيون پخش مي شود. هر کس که به قصد ديدن هر برنامه يي گيرنده خود را روشن کند، بي آنکه خود خواسته باشد در معرض پخش انبوه، مداوم و سريع آگهي هاي تجاري قرار مي گيرد که در ظاهر تنها مزيت ها يا برتري هاي کالاهايي خاص را به او اطلاع مي دهند. بحث در رابطه با آگهي هاي تجاري تلويزيون ايران بسيار گسترده و از جهات مختلف قابل بررسي است. تاثير اين آگهي ها بر مخاطب، چگونگي تاثير آنها، تاثير آگهي ها بر فرهنگ و انتقال ارزش هاي فرهنگي و مسائل بسيار ديگري از اين دست، مواردي است که مي شود در بحث آگهي هاي تلويزيوني بررسي کرد.


" آگهي و تاثير آن بر مخاطب "

بسياري از صاحبان و ارائه دهندگان کالاها و خدمات، بخش قابل توجهي از سرمايه خود را صرف تبليغات و به ويژه آگهي هاي تلويزيوني مي کنند و انتظار دارند در ازاي مبلغي که صرف تبليغ محصول يا خدمت خود مي کنند، بر ميزان مشتريان آنها افزوده شود. اما در اين ميان عوامل متعددي بر چگونگي و ميزان تاثيرگذاري تبليغات تجاري نقش دارد.

به اعتقاد عليرضا حسيني پاکدهي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي، اين اثرگذاري به صورت مطلق قابل اندازه گيري نيست و به عواملي چون شرايط اجتماعي، زمان ارائه آگهي، سطح سواد و اطلاعات مخاطبان و قدرت پردازش آنان بستگي دارد و آگهي نمي تواند هر تاثيري را که خواست روي مخاطب بگذارد. وي همچنين تاکيد مي کند زماني که نيازهاي اوليه مخاطب تامين نشده باشد و او از قدرت خريد کافي برخوردار نباشد، از تاثير آگهي بر او به صورت نسبي کاسته مي شود.

از سوي ديگر مخاطبان را مي توان براساس عوامل گوناگون به دسته هاي مختلف تقسيم کرد که يکي از اين عوامل سن است. ميزان اثرگذاري پيام هاي ارتباطي از جمله آگهي هاي تجاري بر هر يک از گروه هاي سني متفاوت است. پاکدهي نسبت به شدت تاثير اين پيام ها روي کودکان ابراز نگراني مي کند و مي گويد؛ اين گروه سني از يک سو نسبت به مسائل کلان اجتماعي و شرايط اقتصادي خانواده خود اطلاعات کمتري دارند و از سوي ديگر از توانايي لازم براي پردازش آگهي و انطباق آن با واقعيت برخوردار نيستند در نتيجه مي توان گفت اين عوامل تاثيرپذيري کودکان را در برابر تبليغات افزايش مي دهد
او در مورد پيامدهاي اجتماعي اين امر اشاره مي کند؛ در صورتي که خانواده يي قدرت خريد کالاي تبليغ شده را نداشته باشد، کودکان و حتي بزرگسالان، تفاوت وضعيت خود با آنچه در آگهي ها نشان داده مي شود را درک مي کنند و اينجا است که شکاف هاي اجتماعي برملا مي شود و احساساتي چون سرخوردگي، ناکامي، نداشتن تعلق به محيط اجتماعي و انتقام گيري در افراد جامعه شکل مي گيرد. اين مدرس ارتباطات مي افزايد؛ در اين ميان قوانين و مقررات حمايت از حقوق مصرف کنندگان کودک يا وجود ندارند يا به درستي اجرا نمي شوند و اين امر آسيب پذيري آنان را در برابر آگهي ها افزايش مي دهد.

یک شنبه 17 اسفند 1393  2:42 PM
تشکرات از این پست
ria1365 nargesza omiddeymi1368 liasam shirdel2 zare58
دسترسی سریع به انجمن ها