0

مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

 
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»


من12 سال است که به حجاب چادر معتقد بوده ام و خانواده ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است.

جلسه قدردانی از الهام چرخنده به پاس ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان جوانان به همت فراکسیون زنان، کمیسیون فرهنگی و اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون فرهنگی با حضور اعضای این کمیسیون، فراکسیون زنان مجلس و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

چرخنده: چگونه یک شبه چرخیده ام

الهام چرخنده،‌ بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: باید ببینیم از نظر ارزش گذاری و زهرایی بودن کجا هستیم و به این جمله حضرت آقا توجه کنیم که می فرمایند "فرهنگ عین هوای کشور است".

وی افزود: بسیاری از افراد از من می پرسند چگونه یک شبه چرخیده ام (چنانچه فامیلی بنده هم به گونه ای است که به آها اجازه تبع شاعری می دهد) در پاسخ به این افراد گفته و می گویم من 12 سال است که به حجاب چادر معتقد بوده ام و خانواده ای دارم که اغلب در رشته الهیات تحصیل کرده اند،‌ تنها امروز ظاهرم با چادر شبیه درونم شده است.

بازیگر سینما و تلویزیون بر همین اساس تصریح کرد: من طی این مدت از رکن تقوا یعنی حجاب دور بوده ام اما این بار با علم به عرصه آمده ام.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات،‌ تحقیقات و سفرهایی که در زمینه اعتقادات خود انجام داده است،‌ گفت: سفرهای زیادی به خارج از کشور داشتم و عرفان ها و عقاید متفاوت را مورد مطالعه قرار داده و مستندسازی کرده ام که در طی این مسیر بارها به من پیشنهاد حضور در فیلم های اروپایی و یا در سفرم به هند پیشنهاد بازی در یک فیلم بالیوودی شد که من آنها را رد کردم.

چرخنده ادامه داد: اکنون می بینیم که چگونه بعضی افراد بازیچه دنیای لائیک می شوند و با انکار هویت خود به صورتی ناشایست در عرصه های اجتماعی حضور پیدا می کنند و باعث الگوگیری جوانان ما می شوند لذا اکنون رسالت مهمی بر دوش من قرار گرفته است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه اظهار داشت: زمانی که به خارج از کشور سفر کردم برج میلادی وجود نداشت و وقتی برگشتم در کنار تغییرات جدید شهر مثل ساخت برج میلاد شاهد دختران و زنانی بودم که مبدل به یک چهره عروسکی شده بودند این در حالی است که ما تصور می کنیم در خارج از کشور آرامش بسیاری وجود دارد در حالی که در واقعیت آنها از زن با عفت و مرد با غیرت ایرانی هراس دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از من می پرسند چرا چادری شده ام در حالی که باید از دیگران پرسید چرا بی حجاب شده اند،‌ گفت: یک کلام حضرت آقا باعث شد انرژی زیادی به من برای ادامه راهم منتقل شود و آن این بود که "زهرایی یعنی ایستادگی یک نفر در برابر همه و در یک کلام صراحت و شجاعت تو را ستایش کرده و برایت دعا می کنم" همین جمله باعث می شود که من با دستان خالی و بدون هچی و فقط با اتکا به ذکر "یا زهرا" با افتخار باعث شوم 3 هزار و 900 نفرم مزین به پوشش چادر شوند.

چرخنده در ادامه به طرح های خود در زمینه تبلیغ حجاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خدا بخواهد قصد دارم مجوز بگیرم تا بتوانم سازمان فرهنگی و هنری تأسیس کنم تا کارآموخته های عرصه سینما و فرهنگ در آن فعالیت داشته باشند،‌ تا کنون نیز به شهرهای زیادی سفر داشته ام و همواره مورد استقبال مردم و حمایت بسیج قرار گرفته ام.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه مشکل اساسی خود را در این راه "شک و شوک" مردم عنوان و تصریح کرد: بعضی افراد به تغییر من شک دارند و برخی دیگر در شوک هستند اما من می گویم که هم اکنون با دو پسرم زندگی می کنم و عکس های شخصی که در شبکه های اجتماعی و از رسانه های خارجی منتشر می شود عکس های زمان متأهلی بنده بوده که ممکن است آنها با خریدن همسر من به این عکس ها دست پیدا کرده باشند لذا من به حمایت شما احتیاج دارم.

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

منبع : icana.ir

 

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 28 دی 1393  1:14 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 ehsan007060 zare58
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

تمدن مادی غرب برپایه مادیت و دنیاگرایی بنا شده و چون سران و حاكمان آن دیار، شیفته قدرت و ثروت و لذت هستند، برای رسیدن به این هدف خود نیاز به مردمی مادی و جدای از معنویت دارند. از این رو تلاش می كنند مظاهر معنویت را از بین برده و اسباب غفلت و مادیت را ترویج و گسترش دهند. «تمدن غربی بر پایه ستیز با معنویت و طرد معنویت بنا شد ... این تمدن مادی و دور از معنویت هر چه پیشرفت كند، انحرافش بیشتر می شود؛

هم خود آنها و هم همه بشریت را با میوه های زهرآگین خود تلخكام می كند؛ همچنان كه تا امروز كرده است...ویران شدن كانون خانواده، سیلاب فساد جنسی و طغیان سرمایه داری افراطی، همه نتایج همان تفكیك است ... حرف نوی مكتب سیاسی امام بزرگوار ما برای دنیا این است كه در همه اركان برنامه ریزی های یك قدرت سیاسی، سیاست با معنویت و قدرت با اخلاق همراه شود و اصول اخلاقی مورد مراعات قرار گیرد.» (امام خامنه ای،14/3/1383) روشن است غرب با این حرف تازه كه از اساس با مادیت بی معنویت مخالف است دشمنی كرده و راه مقابله با آن را در پیش بگیرد و با راه های گوناگون در صدد ضربه زدن به این سخن تازه باشد تا نتواند حرف خود را به گوش جهانیان برساند. مردمی كه از مادی گرایی خسته شده و تشنه زلال معنویت هستند بی شك با شنیدن شمه ای از معنویت اسلام به آن رو خواهند آورد و این برای غرب خطرناك است. «امروز انسان ها در همه نقاط دنیا تقریباً : به خصوص در همین كشورهای غربی و مادی- از مادیت دلزده شده اند، دل شان برای یك معنویتی كه درست هم آن معنویت را نمی شناسند، پر می زند و جوان ها سر در گم دنبال چیزی ورای این ظواهر مادی و این لذات مادی هستند كه برای آنها عادی شده، دنبال معنویتند اما قدرت های اداره كننده عالم، مدیریت های اقتصادی دنیا یعنی، همین غارتگران[و] چپاولگران ... نمی گذارند ملت ها به سمت معنویت راه پیدا كنند، شوق هست، اما مانع هم هست در یك چنین دنیایی، جمهوری اسلامی...، یك هماوردطلبی بزرگ نسبت به استكبار جهانی است و فلسفه های آنها را باطل می كند...» (امام خامنه ای، 19/2/86) یكی از نشانه های بروز معنویت، حجاب اسلامی بانوان است كه به شدت با مادیت تعارض دارد، چرا كه یكی از راهكارهای ترویج فساد و مبارزه با معنویت استفاده ابزاری از زنان و رواج بی بندوباری بین جوانان است. از این رو یكی از سیاست های جدی غرب مبارزه با حجاب و پوشش زنان است. تصویب قوانین ضدحجاب در كشورهای اروپایی، اذیت و آزار و گاه محاكمه و جریمه بانوان محجبه، ترویج فحشا برای مبارزه با عفت و حیا، اهدای جایزه صلح به زنان معلوم الحال و مخالف حجاب، مخالفت و سنگ اندازی برای ورزشكاران محجبه زن مسلمان و ... همه در راستای همان سیاستی است كه خواهان حذف معنویت از جامعه است. چنانچه مقام معظم رهبری نیز به آن، اینگونه اشاره كرده اند: «ببینید الان چقدر خرج می كنند و زحمت می كشند، برای این كه حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ كشورهایی كه خودشان را مهد آزادی هم می دانند، می بینید كه چه می كنند برای مبارزه با حجاب.» (امام خامنه ای،14/7/1383)

سال های قبل ایران توسط چماقداری مانند رضا میرپنج درصدد اجرای این حركت ضدانسانی بر آمد، اما مردم مسلمان ایران با خون دل در برابر این توطئه ایستادند. در همین رابطه امام راحل فرمود: «خدا می داند كه به این ملت ایران چه گذشت در این كشف حجاب. حجاب انسانیت را پاره كردند اینها.» (صحیفه امام، ج 3، ص300) امروز نیز با استخدام برخی زنان مشهور ایرانی در سیاست یا در هنر و ورزش و ... همان سیاست را پیش گرفته اند. كشف حجاب این زنان مواجب بگیر مقابل دوربین های تلویزیونی و بازی در فیلم های مستجهن توسط برخی هنرپیشگان زن ایرانی همه برای همین هدف است. سیاستی كه امروز در انقلاب اسلامی مردم مصر به گونه ای دیگر پیاده شده و روسپیان به خدمت صهیونیست در آمده تا با برهنگی خود شاید به زعم خام خللی در انقلاب اسلامی مردم به وجود آورند. ترس غرب از حجاب اسلامی بانوان و هزینه های گزاف برای مبارزه با آن نشان از قدرت معنویت حجاب دارد. از این رو یكی از سیاست های اصلی نظام در عرصه فرهنگ ترویج حجاب و پوشش در میان زنان بوده است، گرچه در این میان پستی و بلندی های بسیاری وجود دارد و همواره با كاستی هایی قابل توجه مواجه بوده ایم، اما سیاست كلی بر مبارزه با بی بندوباری بوده است. رفتار امروز در برابر حجاب زنان نشان از این دارد این سیاست نظام، بسیار راهبردی و صحیح بوده است و یكی از نقاطی است كه بر فرهنگ مادی غرب آسیب جدی وارد می كند. در این رابطه امام خامنه ای تحلیلی این گونه دارند: «تجربه های تلخی كه امروز ما شاهد هستیم در غرب اتفاق می افتد، حاصل نوع نگاهی است كه غرب به زن دارد و تقابلی است كه خواسته است بین زن و مرد به وجود آورد. به خاطر دیدن این تجربه ها از این مسئله بیزاریم. غرب به دلیل نوع نگاهی كه به زن دارد، سعی می كند به نیازهایی دامن بزند كه نیازهای واقعی انسان به حساب نمی آیند. مثلاً از معنویت كه نیاز واقعی و اساسی انسان است، غفلت می كند، در حالی كه به نیازهای مادی می پردازد و آنها را نیازهای اصلی جلوه می دهد كه به هیچ وجه این طور نیست. سال ها غرب با معنویت و مظاهر آن جنگیده است. یكی از مظاهر معنویت كه غرب هیچ وقت با آن سر سازگاری نداشته و ندارد، حجاب است.» (امام خامنه ای، 18/07/1377) اولین و بارزترین شاخصه ای كه حجاب و اخلاق اسلامی به دنبال می آورد رشد معنویت است. وقتی حجاب وارد میدان می شود و همه افراد جامعه به تناسب خود حجاب را رعایت می كنند مادیت كم رنگ می شود و در مقابل معنویت و ارزش های درونی انسان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.از این رو مقام معظم رهبری تأكید دارند: «باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیا بشود. مثلاً مسئله حجاب ، یك مسئله ارزشی است. ... ما كه روی حجاب این قدر مقیدیم، به خاطر این است كه حفظ حجاب به زن كمك می كند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزش گاه های بسیار لغزنده ای كه سر راهش قرار داده اند، نشود.» (امام خامنه ای، 04/10/1370)

یكی از راهبردهای مهم غرب در مبارزه با فرهنگ معنوی اسلام كه امروزه در سرتاسر دنیا خواهان پیدا كرده است مبارزه با حجاب است! چنانچه حتی حجاب های حداقلی شهروندان مسلمان خود با یك روسری را هم بر نمی تابند !

به گفته مقام رهبری: «آنها با همه چیز كنار می آیند، جز با دو، سه چیز؛ یكی از آنها و شاید مهم ترینش حفظ این حالت حفاظ منضبط میان دو جنس زن و مرد است؛ یعنی خویشتن داری در مقابل چیزی كه به آن آزادی جنسی گفته می شود. در مقابل این، به شدت سرسختند؛ هر كار دیگری بكنند، مهم نیست، اما این از لحاظ ارزشی غلط است؛ عكسش درست است. ما از دنیای غرب كه آمدند زن بشری را در طول دوره های گذشته تا امروز این قدر مورد تحقیر قرار دادند، طلبكاریم . شما خیال كرده اید كه اگر ما چادر را كنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه كذایی و آن لباس های «و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن» و همان هایی را كه در قرآن هست، درست كردیم، دست از سر ما برمی دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه كه عمل می شد.» (همان). در وصیت نامه شهدا - این نوشته های ماندگار شهدای دفاع مقدس- پس از دفاع از ولایت و فرهنگ عاشورا شاید مهم ترین مسئله، توصیه به حجاب باشد و جالب است رویكرد شهدا به حجاب - مانند آنچه در فوق گذشت- یك مظهر معنویت برای مقابله با فرهنگ غرب است و این نشان از درك و بصیرت بالای شهدای خمینی دارد. برای نمونه چند جمله از وصیت شهدا ذكر می شود: «تو ای خواهر دینی ام! چادر سیاهی كه تو را احاطه كرده است از خون سرخ من كوبنده تر است.» همچنین «حفظ حجاب همچون جهاد در راه خداست.» و شهید دیگری می گوید: «از تمامی خواهرانم می خواهم كه حجاب؛ این لباس رزم را حافظ باشند.» و یا «خواهرم! حجاب تو مشت محكمی بر دهان منافقین و دشمنان اسلام می زند.» همین طور «شما خواهرانم و مادرانم! حجاب شما جامعه را از فساد به سوی معنویت و صفا می كشاند.» و «ای خواهرم! قبل از هر چیز استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من!»
(چرا غرب از حجاب می ترسد؟ مهدی عامری،بصیرت، 90/10/17 )

 

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 28 دی 1393  1:16 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 zare58
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

سئوالی كه امروزه در ذهن بسیاری از دختران جوان ما موج می‌زند این است كه آیا حجاب اسارت نیست؟ یا حجاب را نوعی محدودیت كه موجب سلب آزادی می‌شود، تلقی می‌كنند. استاد شهید مطهری دركتاب حجاب ص 93دراین مورد می‌فرمایند:« فرق است بین زندانی كردن زن در خانه و بین موظف دانستن او به اینكه وقتی می‌خواهد با مرد بیگانه مواجه شود پوشیده باشد. در اسلام محبوس ساختن و اسیر كردن زن وجود ندارد. حجاب در اسلام یك وظیفه‌ای است كه بر عهده زن نهاده شده كه در معاشرت و برخورد با مرد باید كیفیت خاصی را در لباس پوشیدن رعایت كند. این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده است و نه چیزی است كه با حیثیت و كرامت او منافات داشته باشد و یا تجاوز به حقوق طبیعی او كه خداوند برایش خلق كرده است محسوب شود.»‏
در شرح سخن استاد شهید ابتدا باید به چند نكته توجه كرد:
1- فرق بین زندانی كردن زن وحجاب داشتن او
2- حجاب داشتن در مقابل مردان بیگانه است نه در برابر محرمان
3- نحوه حجاب داشتن ( كیفیت خاصی را در لباس پوشیدن رعایت كند.)
4- حجاب با حیثیت زن تناقض ندارد بلكه كمال بخش وجودی زن است
5-آنچه در اسلام بدان سفارش شده است همه سودمند حال بشریت است
در ادامه استاد می‌فرمایند:«اگر رعایت پاره ای از مصالح اجتماعی، زن یا مرد را مقید سازد كه در معاشرت روش خاصی را اتخاذ كنند و طوری راه بروند كه آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند چنین مطلبی را «زندانی كردن» یا «بردگی» نمی‌توان نامید و آن را منافی حیثیت انسانی و اصل «آزادی» فرد نمی‌توان دانست. در كشورهای متمدن جهان در حال حاضر چنین محدودیتهایی برای مرد وجود دارد. اگر مردی برهنه یا در لباس خواب از خانه خارج شود ویا حتی با پیژامه بیرون آید، پلیس ممانعت كرده به عنوان اینكه این عمل برخلاف حیثیت اجتماع است او را جلب می‌كند. هنگامی كه مصالح اخلاقی- اجتماعی، افراد اجتماع را ملزم كند كه در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت كنند مثلابا لباس كامل بیرون بیایند، چنین چیزی نه بردگی نام دارد و نه زندان و نه ضد آزادی وحیثیت انسانی است و نه ظلم و ضد حكم عقل به شمار می‌رود. بر عكس پوشیده بودن زن - در همان حدودی كه اسلام تعیین كرده است- موجب كرامت و احترام بیشتر اوست، زیرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون می‌دارد.»‏ هرشاخه كه از باغ برون آرد سر در میوه آن طمع كند راهگذر پس با توجه به فرمایشات استاد شهید مطهری رعایت كردن اخلاق و شئونات اخلاقی معنای زندانی كردن ندارد. در واقع هر گروه و تشكیلاتی ضوابط خاص خود را دارد كه وقتی ما عضو آن گروه می‌شویم مكلف به رعایت آن قوانین هستیم و نمی‌توانیم به تعبیر اینكه می‌خواهیم آزاد باشیم قوانین گروه را زیر پا بگذاریم و هنجار شكنی نماییم، پس همه ما انسانها كه عضوی از جامعه خویش هستیم مكلف به رعایت قوانین جامعه خویش هستیم كه یكی از قوانین جامعه اسلامی رعایت حجاب و پوشش است كه این قانون هم از سوی خالق هستی كه بر خیر و شر آفریده‌هایش بیش از خودشان آگاه است مقرر شده است. آنجا كه قرآن كریم این اصل را چنین بیان می‌فرماید: «ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومنین بگو كه پوشش‌هایشان را به خود بپیچند كه این كار برای اینكه آنها به عفت شناخته شوند تا مورد تعرض واذیت واقع نشوند ، بهتر است. سوره احزاب - آیه59 »‏ دركتاب دُرّ و صدف (محمدشجاعی) در مورد این آیه كه یكی از اثرات حجاب را بیان می‌كند این طور آمده است كه:این آیه را خداوندی نازل كرده است كه خالق جهان و خالق زن و مرد است و بهتر از هر كس دیگری می‌داند كه برای سلامت روابط زن ومرد و در نتیجه سلامت فرد و جامعه، رعایت چه چیزهایی بهتر است و حكم خود را صریح و واضح بیان كرده است. كسانی كه می‌خواهند بدون توجه به آیات روشن و محكم الهی دستورهای دین را نقد و بررسی كنند پشت به خورشید حقیقت كرده و در تاریكی اوهام و خیالات خود در جستجوی حقیقت هستند و بدیهی است كه به جای یافتن حقیقت، همان خیالات و اوهام و ناشی از جهالت و یا عناد خود را پیدا می‌كنند. حجاب مانع از ایجاد جاذبه‌های جنسی زن و نمایان شدن زیبایی‌های ظاهری او می‌شود. این بدان معناست كه دیگر نباید به او به چشم یك ابزار برای مطامع گوناگون نفسانی نگاه كرد. ارزش واقعی او به ظاهر او و داشتن جاذبه‌های جنسی او نیست، بلكه به كمالات روحی و توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگر اوست.
و اما نكته دیگر كه باید مورد توجه قرار داد سفارش اسلام به داشتن حجاب در مقابل مردان نامحرم است نه محرمان. پس ابتدا باید محرمان و نامحرمان را شناخت. كه به دلیل دور شدن از بحث اصلی از توضیح در این مقاله پیرامون این مبحث خودداری می‌كنیم.

 

سیده اعظم الشریعه موسوی بهرام آبادی

کارشناسی مددکاری اجتماعی

 

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

یک شنبه 28 دی 1393  1:19 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 shirdel2 zare58
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

کیفیت حجاب و پوشش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

حجاب در باورها و ارزش های ما ریشه دارد و رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، ایجاد مصونیت برای جلوگیری از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است. از دیدگاه اسلام، زن، شخصیتی شایسته دارد و می تواند مدارج کمال را بپیماید و به مراتب عالی انسانیت بار یابد. دامن زن، مدرسه بشر است و والایی مردان، بدون زنان ممکن نیست. اصلاح جامعه در گرو پارسایی، حیا و حجاب بانوان خواهد بود. جایگاه والای این گوهر گران بهای آفرینش، می طلبد که در صدف پوشش قرار گیرد تا ارزش هایش حفظ گردد.

حال با نگاهی بر کیفیت حجاب و پوشش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به تبیین هر چه بیشتر این موضوع می پردازیم.

اگر چه عمر شریفه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از هجده سال تجاوز نکرد، اما در ابعاد مختلف زندگی می تواند الگوی مناسبی برای بانوان باشد. از جمله موارد می توان در مورد حجاب ایشان الگو پذیری داشت. با توجه به منابع تاریخی، پیرامون حجاب حضرت می توان مواردی را به شرح ذیل نام برد:

حضرت در امر حجاب بسیار مواظبت می نمودند، تا آنجا که در مقابل افراد نابینا هم بی مبالاتی نداشتند، مرد نابینایی وارد منزل ایشان شد. حضرت برخاستند و به اتاق دیگر رفتند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: دخترم! این مرد نابیناست.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: پدر اگر چه او مرا نمی بیند، ولی من که او را می بینم و او بوی من را استشمام می کند….

همچنین تا آنجایی که ضرورت نداشت، حضرت از خانه خارج نمی شدند. حتی زمانی هم که حضرت برای ایراد خطبه وارد مسجد شدند و برای احقاق حق و ابطال باطل سخن رانی کردند در عین حفظ حریم و عفت بودند. حضرت امام حسن علیه السلام در کیفیت این حضور حضرت در جمع می فرمایند:

مادرم روسری بر سر نمود و چارقد بلند خود را پوشید … در حال راه رفتن بگونه ای بود که لباسش به پا گیر می کرد (کنایه از این که پوشش کامل رعایت شده بود.) … او در میان زنان انصار از خانه خارج شد… همچون حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم با وقار و متانت حرکت می نمود …

وجود این حالات بیان از اهتمام حضرت به مساله حجاب دارد. حضرت در توصیه ای به زنان می فرماید: آنچه برای زنان نیکو است، آن است که مردان را نبینند و مردان هم ایشان را نبینند. (به این معنی که تا موقعی که لزوم ندارد حضور در جمع مردان معنی ندارد.)

لذا در جایی دیگر می فرمایند: نزدیکترین حالت زن به خدا، موقعی است که در خانه بماند.خلاصه این که توجه حضرت به حجاب تا لحظه مرگ هم ادامه داشت، لذا از کیفیت حمل بدن محترمشان به صورتی که آن موقع مرسوم بود ـ حمل بر تابوت بدون پوشش ـ ابراز نگرانی کردند. لذا به همسر خود وصیت نمودند که تابوتی آماده کند، همان گونه که ملائکه شکل آن را به حضرت نشان داده بودند. فرهنگ سخنان فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

در قضیه فدک نیز شکل خاص حجاب حضرت زهرا را هنگام خروج از منزل این گونه توصیف نموده است :حضرت زهرا(س) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به گونه ای که تمام بدن آن حضرت را می پوشاند و گوشه های آن به زمین می رسید به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت کردند. (طبرسی الاحتجاج ج ۱ ص ۹۸)

قضیه فوق گویای آن است که حجاب و پوشش بیرون از منزل حضرت در مواجهه با نامحرمان دقیقا همان دو پوشش معروف بانوان در قرآن یعنی خمار(مقنعه ) و جلباب (چادر) بوده است . بنابراین می توان این دو نوع حجاب و پوشش را حجاب و پوشش قرآنی و فاطمی دانست .

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

یک شنبه 28 دی 1393  6:21 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 ehsan007060 zare58
sajjadez
sajjadez
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1393 
تعداد پست ها : 249
محل سکونت : آذربایجان شرقی
یک شنبه 28 دی 1393  8:11 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 ria1365 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

بنام خدا

1- به نظر شما حجاب فقط متعلق به موجود زنده ای به نام زن است؟

اوّلاً هر انساني پوشش و حجاب دارد ، همين لباسي که انسان به تن مي کند گونه اي ازحجاب است اما آنچه بايد به آن توجه نمود اين است که تفاوتي کاملا آشکار در خلقت و جسم زن و مرد است که هيچکس منکر آن نيست و وجود زن به جهت لطافت و نازکي و جذابيتِ بسيارش ، با همه ي آن ترکيب خاصي که دارد کاملا متفاوت از وجود جسماني مردهاست ؛ زن مانند گل مي باشد و از فرق سر تا انگشت پايش زيباست و جلب کننده ي نگاه ديگران ، که در صورت نيمه عريان بودنش بسياري را بسوي خويشتن خواهد کشاند و بسيار اندک هستند زناني که از نگاه به مو يا دست مردي احساس لذت برده و بگونه اي ارضاء غريزه نمايند ؛ برخلاف مردان ، که بسيار اند مرداني که در نگاه به زن و حتي موي زن و حتي تصوير و عکسي از زن لذت مي برند .
همينکه صورت زنان بدون موست و همينکه بر صورت مردان مو مي رويدگواه بر اين سخن است گرچه برخي از مردان کاملا خود را بصورت زنان درآورده ومخصوصا به جهت شباهت لباسهاي زنان و مردان گاهي ازفاصله دور ممکن است مردي با زن اشتباه گرفته شودکه دراينصورت بد نيست از آن مردان تقاضاي حجاب کامل وپوشش بر سر نمود ، شايد به غيرتشان برخورده و از اينرو به همان شکلي که خداوند برايشان انتخاب نموده است بازگردند و انصافا در ميان حيوانات حتي تاکنون مشاهده نشده است که حيوان نر خود را به شکل حيوان ماده اي در آورد .
ثانياً زنانيکه از عادت و ولادت باز نشسته اند واميد ازدواج ونکاح ندارند( يائسه مي گرددند ) در مورد ايشان چنين در سوره نور آيه ي شصت آمده است که اگر اظهار زينت وتجملات خود ننمايند باکي نيست جامه هاي خود مثل چادر و روپوش و امثال آنرا نزد نامحرمان برداشته و آنگونه که از زنهاي جوان انتظار مي رود از ايشان رعايت حجاب مورد انتظار نمي باشد که اگر رعايت نمايند برايشان بهتر خواهد بود.
ثالثاً درمتون ديني واژه ي عورت نسبت به زنان بر تمام بدن بجز گردي صورت و دستها تا مچ ( وپشت پا در مورد نماز) اطلاق مي گردد از اينرو زنان بايد در نماز تمام بدن خود را بجزاعضاي که استثنا شد ، بپوشانند ولي نسبت به مردان چنين نيست و واژه ي عورت فقط بر قسمتهاي خاص از بدنشان اطلاق ميگردد.
رابعاً خداوند همه ي انسانها را در زندگيشان امتحان مي کند و اين سنت امتحان الهي غير قابل انکاراست که پيروان ديگر اديان نيز به آزمايشهاي خداوند معتقدند و اين امتحانها گاهي مشترک بين زنان ومردان است مانند صبر و شکيباي بر مصيبات وگاهي برخي آزمايشها مختص مردان است مثل حضور آنها در ميادين نبرد وجنگ و گاهي هم آزمايشهاي الهي مختص به زنان است چونان رعايت حجاب و غرور در مقابل نامحرمان ؛
پس همانطورکه بر زنان وظيفه اي در جنگ و حضورآنها در ميدان نبرد وخط مقدم جبهه نيست ، بر مردان نيز رعايت حجابي که بر زنها فرض و لازم است ، واجب و ضروري نمي باشد و نزد خداوند عرق ريختن زنان در زير لباسها و چادرشان مخصوصا در فصل گرم تابستان کمتر ازعرق ريختن مردها در ميدان کار وتلاش براي خدا و ميدانهاي جنگ نخواهد بود وهر کدام جهاد ويژه ي خود را داشته و دارند چنانچه آمده است(جهادُ المَرءَهِ حُسنُ التَّبَعُّلِ) که جهاد زنان در خوبي شوهرداري است که اکثرمردهاي که در امور دنيوي و معنوي پيشرفتهاي بسيار قابل توجه داشته اند مديون همکاري وکمک زنانشان مي باشند وهمچنين زنان در تکامل خود بايد در کنار خود کمک و همکاري مرد را داشته باشند.

منبع پایگاه بشری استاد کمالی

یک شنبه 28 دی 1393  8:12 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

بنام خدا

2- چقدر موضوع حجاب برای شما مهمّه؟

به نظر بنده خجاب برای همه مخلوقات مهم هست و کسی نیست که عقل سالم و معرفت داشته باشه و بتونه بگه حجاب براش مهم نیست.هر فردی سلیقه ای خاص داره ولی مهم دستورات دینی ما هست که باید هر انسانی با توجه به دینش واجبات را انجام بده و تا جائی که بنده مطالعه دارم هیچیک از ادیان تا کنون نبوده که حجاب را ممنوع کرده باشند و متاسفانه اگر در جهان امروز مشاهده می کنیم که در بعضی ادیان از این موضوع درک درستی وجود نداره بخاطر تحریفی است که در ادیان و دستورات مذهبی و کتابهای باقیمانده دستکاری شده است.به نظر بنده هیچوقت حجاب محدودیت نبوده و برای زن و مرد هر دو لازم است که در حد دستورات دینی رعایت حجاب را بکنند.

                  

یک شنبه 28 دی 1393  8:32 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

بنام خدا

3- به نظر شما زن یک کالاست؟

رهبر فرزانه انقلاب می فرماید : ” نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده نگاه غلطی است ، نگاه ابزاری است ، نگاه اهانت آمیز است . از نظر غرب علت اینکه شما نباید در چادر باشید ، نباید حجاب داشته باشید این نیست که آزاد باشید . شما دارید می گویید من با حجاب هم آزادی دارم . او چیز دیگری مورد نظرش است زن را برای نوازش چشم مرد ، برای بهره وری نامشروع مرد می خواهد به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود .این بزرگترین اهانت به زن است حالا ولو با چندین لفاف تعارف آمیز این را بپوشانند و اسم های دیگری رویش بگذارند.

متاسفانه در جوامع جاهلیت گذشته دختر را ننگ میدانستند و زن را بعنوان یک کالا خرید و فروش می کردند تا اینکه دین مبین اسلام به زن ارزشی انسانی داد و برای ازدواج با او مهریه را تعیین نمود که در این مورد در قرآن آمده است:

«وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً»؛نساء 4، آيه 4.
«صداق‏هاى زنان را به عنوان بخشش و هديه پرداخت كنيد».

اين آيه تا حدود زيادى ديدگاه اسلام را درباره «مهر» روشن مى‏كند. در اين آيه از مهر به «صداق» و «نحله» تعبير شده است. مهر را از آن جهت صداق گويند كه نشانه صادقانه بودن علاقه مرد است يا به خاطر آنكه نشانه صدق ايمان است. «نحله» يعنى بخشش از روى رضاى خاطر، به كار رفتن اين واژه از آن جهت است كه مهر جنبه اهدايى و پيش‏كشى و عطيّه دارد .تفسير نمونه، ج 3، ص 262. حاصل آنكه مهر از نظر اسلام يك پيش‏كش و هديه به زن است و هيچ يك از والدين حقّى به آن ندارند. حکمت و فلسفه مهريه از نظر دین اسلام را در امور ذيل خلاصه مى‏توان كرد:زن در آيينه جلال و جمال، آيه‏اللّه‏ جوادى آملى، نشر اسراء، ص 340.
1. مهريه تجلّى فطرت و طبيعت است: هديه دادن به محبوب به عنوان اظهار محبت و نشان دادن علاقه، امرى فطرى و طبيعى است كه معمولاً از سوى كسى كه پيش قدم مى‏شود و طالب و يا خواستگار است ارايه مى‏گردد.
2. مهريه قانون عشق و جذب است: مرد از نظر آفرينش مظهر طلب، عشق و تقاضا است و زن مظهر محبوبيت و معشوقيت مى‏باشد. مهريه از جانب مرد يك اظهار عشق و محبت فوق‏العاده براى زن مى‏باشد كه حتى بالاتر از بخشش و هديه‏هاى معمولى است.
3. مهريه پاداش و نشانه حيا و عزّت زن است. مهر با حيا، عفت و عزّت زن يك ريشه دارد. زن از لحاظ آفرينش نسبت به شهوت‏ها مقاوم‏تر است اين ويژگى همواره به زن فرصت داده كه دنبال مرد نرود و خود را رايگان در اختيار او قرار ندهد.
4. در بعضى موارد مهريه باعث بقاى خانواده و مانع از فروپاشى آن است. برخى مردان هوس‏باز گاه بدون هيچ دليلى همسر را ترك و زن ديگرى را كه جوان‏تر و با نشاط‏تر است انتخاب مى‏كند. از اين رو، كم نيست مواردى كه مهريه مانع عمده‏اى در مقابل اين هوس‏رانى‏ها است.
5. در بعضى موارد، مهر باعث تعادل اقتصادى است. هر چند زن داراى استقلال مالى و اقتصادى از نظر اسلام است ولى به طور معمول در جوامع ابتكار عمل به دست مردان است. در صورت طلاق و جدايى احتمال اينكه زن بدون پشتوانه اقتصادى بماند بسيار زياد است. وجود مهريه يك نوع احساس امنيت اقتصادى و پشتوانه براى زن مى‏باشد.ر.ك: حقوق زن در اسلام، شهيد مطهرى، ص 201. البته كاركرد اصلى مهر همان صدق و صفا و محبت بين زن و شوهر است لذا سفارش شده است مهريه كم باشد، نقدا پرداخت شود و... .

نتيجه آنكه:
اول، مهريه از نظر اسلام تنها جنبه مادى ندارد بلكه افزون بر آن، حكمت‏هاى ديگرى نيز در تعيين مهر نهفته است. بنابراين نه تنها به زنان به عنوان كالا نگاه نشده بلكه ارزش و احترام زن به وسيله وضع و تأييد چنين قانونى محفوظ مانده است.
دوم، مهريه مزد بزرگ كردن و شير دادن و نان دادن به او نيست (برخلاف آنچه كه در نزد برخى مردمان به عنوان شيربها رايج و مرسوم است).
سوم، اينكه با واژه «نحله» كاملاً تصريح مى‏كند كه مهر هيچ عنوانى جز تقديمى و پيشكشى و عطيه و هديه ندارد.ر.ك: نظام حقوق زن در اسلام، استاد مطهرى، صص 179ـ187.

یک شنبه 28 دی 1393  8:55 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 zare58
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

بنام خدا


4- به نظر شما آیا زن در نوع حجابِ خود باید اختیار داشته باشه یا خیر؟

به نظر بنده با عنایت به اینکه زن هم مانند مرد یک انسان است و حق و حقوقی دارد باید در مورد حجاب هم اختیار داشته باشد و با توجه به دستورات و احکام دین و همچنین شرایط و موقعیتی که در آن زندگی می کند ضروریست که رعایت قوانین و مقررات را هم بعمل بیاورد. داشتن حجاب برای زن نمی تواند تحمیلی باشد و یک وظیفه ای است که در اسلام به عهده زن گذاشته شده و لازمست در معاشرت با دیگران بطرز خاص مراعات نماید و این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده و نه چیزیست که با حیثیت و کرامت او مناقات داشته باشد یا تجاوز به حقوق طبیعی او که خداوند برایش تعیین نموده محسوب شود.

 

                  

یک شنبه 28 دی 1393  9:34 PM
تشکرات از این پست
ria1365 omiddeymi1368 zare58
ehsan007060
ehsan007060
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1393 
تعداد پست ها : 10952
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

مطلب در مورد اهمیت حجاب بسیار زیاده ولی اگر بخوام به ی نکته کلیدی اشاره کنم این که اگر حجاب و پوشش اهمیت نمیداشت دشمن با سرمایه گذاری عظیم قصد برهنه کردن و پوشش زدایی به عنوان مقدمه ای جهت اجرای اهداف شوم خود در جوامع اسلامی، نمی کرد.



 

یک شنبه 28 دی 1393  11:35 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 shirdel2 zare58
mehdi8888677
mehdi8888677
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 118
محل سکونت : مازندران

حجاب در ایین های الهی

بعضیا میگن ادم باید زیبایی هاشو در معرض نمایش بذاره

به اون بعضیا میگم به نظر شما روی پیکان کاور می کشن منطقی تره یا روی بنز؟

هیئت عشاق الحسین (ع) شهرستان قائمشهر:

http://oshagh-qaem.ir

oshaghqaem@yahoo.com

دوشنبه 29 دی 1393  8:44 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 zare58
maryamjoon
maryamjoon
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 1178
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

نقش و اهمیت عفاف و حجاب در امنیت اخلاقی و سلامت جامعه

فلسفه اجتماعي حجاب:

الف)تعديل جاذبه طبيعي بين زنان و مردان:

بر اساس قانون خلقت بين زن و مرد جاذبه اي طبيعي قرار داده شده كه ضامن سعادت و سلامت خانوادگي آن دو خواهد شد اما محور و مدار اين جذب طبيعي زن است. از اين رو در آيات شريفه براي حفظ آرامش زن و مرد، اصالت به زن داده شده است. پوشش زنان موجب تعديل جاذبه هاي طبيعي شده و اين نعمت الهي را در مسير و مجراي طبيعي خود قرار مي دهد به اين معنا كه حس خودآراي و زيبا پسندي زن و زيبايي هاي ظاهري او و جاذبه هاي طبيعيش محدود به خانه و خانواده شد و همين امور كه در جامعه ي بيرون، فساد آور است در درون خانواده نقش مثبت ايفا مي كند.

ب) ايجاد زمينه مشاركت سياسي_ اجتماعي زنان:

لازمه حضور اجتماعي زنان، حفظ حدود و پوشش و دوري از اختلاط و خودنمايي و تبرج است. هر حضوري داراي شرايط و قوانين است مانند سربازي كه به محض حضور در پادگان بايد ملتزم به قوانين باشد يك زن هم بايد با حجاب خود در جامعه حضور داشته و از استعدادها و قابليت هاي خود استفاده كند.

ج) بهداشت رواني جامعه:

پاك نمودن جامعه از جاذبه هاي كاذب و محرك هاي جنسي و رواني مانع از غرق شدن جامعه در مسائل شهواني و ضد اخلاقي خواهد شد. پوشش و حجاب در تمام ابعاد ارتباطات تضمين كننده سلامت جامعه خواهد بود.

دوشنبه 29 دی 1393  12:18 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368
maryamjoon
maryamjoon
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 1178
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

آثار حجاب:

حجاب، امنيت اخلاقي و فكري:

براي اينكه اختلاط بين زنان و مردان پيش نيايد و حدود اخلاقي حفظ شود، اسلام براي زنان حجاب را معين كرده است. خود اين حجاب، يكي از وسايل امنيت است. با حجاب زن مسلمان، هم خود زن مسلمان امنيت پيدا ميكند و هم مرد مسلمان امنيت پيدا ميكند. آنجايي كه حجاب را از زنان دور مي كنند، آنجايي كه زن را به عرياني و برهنگي نزديك مي كنند در درجه اول ، امنيت از خود زن و در درجه بعد از مردم و جوانان گرفته خواهد شد. براي اينكه محيط سالم و داراي امنيت باشد، زن بتواند كار خود را در جامعه انجام بدهد، مرد هم بتواند مسئوليت هاي خود را انجام بدهد، اسلام حجاب را معين كرده كه اين حجاب، يكي از آن احكام برجسته اسلام است  چنانچه دختري مثلا مايل است پزشك شود و يا در فعاليت هاي ديگر علمي، اقتصادي شركت كند براي او ميدان ها باز است به شرط رعايت عفت و عفاف و عدم اختلاط و انتزاج زن و مرد، در جامعه اسلامي ميدان براي زن و مرد باز است.2

حجاب، امنيت رواني فرد:

اسلام به روان انسانها توجه ويژه دارد همان گونه كه سلامت جسمي را در نظر دارد. خداوند متعال در« نظام تكوين» دو سرمايه عفاف و حيا را براي زن و مرد و غيرت را براي مردان قرار داد تا نگهبان روح و روان انسان ها و ضامن سلامت رواني آنهاباشد و در «نظام تشريع» نيز با حكم «حجاب» و «حدود حريم ارتباط با نا محرم» از ايجادزمينه هايي كه به جسم و روح آسيب ميرساند پيشگيري نمود.                              

اضطراب و ترس هاي مرضي ناشي از مزاحمت هاي خياباني و دغدغه ي مداوم نسبت به پذيرفته شدن از سوي مردان و يا عدم پذيرش و استفاده ي بي حد و مرز و افراطي از لذت هاي جنسي و جسمي و مورد بي مهري قرار گرفتن پس از سوء استفاده مردان بيمار «الذي في قلبه مرض» و .. از عوامل مهم در بيماريهاي رواني و افسردگي است كه در صورت باور حجاب و پذيرفتن آن، همه ي اين آسيب پذيري ها از بين خواهد رفت. بنابراين يكي از فلسفه هاي تشريع حكم حجاب، ايجاد آرامش رواني فرد و در نتيجه سلامت و امنيت رواني جامعه است.

حجاب عامل مصونيت و امنيت:

حجاب در ذات خود داراي مصونيت است به اين معنا كه نيروي محافظ و نگهبان وجودي زن مي باشد. با نگاهي به قطعات و برش هاي تاريخي مي توان به اين بعد و ويژگي حجاب پي برد و آن را مورد تحليل بررسي قرار داد. واژه ي معادل مصونيت، نگاهداشت ، حافظ و امنيت ساز است اما هيچ يك از اين معادل ها به تنهايي نمي تواند معناي كلمه مصونيت را برساند. امنيت و مصونيت در ابعاد گسترده ي خود جسماني، رواني، اقتصادي، اجتماعي و سياسي در حكم حجاب وجود دارد. زنان پوشيده از آن جهت كه جسم و پيكر آنها توسط پوشش به هر نوعي محافظت مي شود، كمتر در معرض ناراحتي هاي جسمي قرار خواهند گرفت و از آسيب هاي طبيعي و اجتماعي در امان خواهند بود و پوشيدگي مانع از آسيب پذيري جسم افراد ميشود. از نظر رواني نيز زنان با حجاب كمتر در معرض اضطراب ها و ترس ها قرار مي گيرند مثلا اضطراب از اينكه به هنگام مقايسه با ديگران مورد قبول واقع نشوند و يا اشكالي در لباس باشد كه ديده شود و ... از جمله موارد اضطراب افراد بدون حجاب است. افزون بر اينكه جهت برنده شدن در مسابقه دلبري و خود نمايي بيشتر دقت خود را به انتحاب لباسي كه شرايط جلب نظر را داشته باشد اختصاص داده و از ديگر امور زندگي مانند تحصيل ، زندگي زناشويي، وظيفه هاي شخصي (فرزندي،مادري،همسري و ...) باز مي مانند و عدم موفقيت در اين امور نيز موجب اضطراب بيشتر مي شود. به طور مسلم اين كه يك زن پيوسته در ميدان مسابقه و امتحان بيشتر باشد و احساس كند مورد مقايسه قرار مي گيرد فرسودگي روحي مي آورد . شهيد مطهري(ره) معتقد است گاهي حركات و سكنات انسان، زباندار است و گاه وضع لباس، راه رفتن و سخن گفتن زن معنا دار است و با زبان بي زباني مي گويد: «دلت را به من بده، در آرزوي من باش ، مرا تعقيب كن.» و گاه برعكس ، با زبان بي زباني مي گويد

« دست تعرض از اين حريم كوتاه است». بنابراين، زنان با حجاب از مسابقه و امتحان مستمر در امان هستند و از اين رو آرامش روحي و رواني بيشتري دارند و به جاي اتلاف وقت در پشت ويترين هاي مغازه ها و مشورت هاي ملال آور در مورد رنگ سال، مد سال و مدلهاي جديد براي همه ي امور زندگي اعم از فردي، خانوادگي و اجتماعي برنامه ريزي خاص داشته باشند و اين مسأله آرامش روحي ، رواني و نشاط دروني را به وجود خواهد اورد. افزون بر آرامش رواني فرد با حجاب، در جامعه نيز مي توان مصونيت ناشي از حجاب را موجب بهداشت و سلامت رواني جامعه بر شمرد، ومشاهده نمود زيرا جامعه از مجموعه افراد تشكيل مي شود و سلامت فردي به دنبال خود بهداشت رواني جامعه را خواهد داشت. پوشش زنان از تحريك مستمر مردان جلوگيري كرده و زمينه ي هيجان هاي افراطي جنسي را نابود مي كند. گفته شده است كه: هيجان و تحريكات رواني، عامل عوارض جسمي همچون بيماري معده و روده از جمله زخم معده ميباشد. بنابراين آرامش روحي و بهداشت روان، موجب سلامت جسم و ايجاد جامعه اي سالم خواهد بود كه افرادي با جسم و روح سالم در آن بزيند.

توماس آكمبس در مورد آسيب هاي روحي مي نويسد: لذتهاي جسماني، در ابتداي كار بر ما لبخند ميزند ولي عاقبت، نيش زهرآلود خود را در روح ما فرو برد. وهلاكمان مي كند. در صورتي كه زنان و مردان از نيش زهرآگين اين لذت هاي زود گذر آگاه باشند، هرگز خود را در معرض  خطر قرار نداده وبا پوشش صحيح ومناسب،خود و جامعه ي بيرون را واكسينه مي كنند.در واقع اين خصوصيّت كه فردي دغدغه ي جلب نگاه و نظر ديگران به ويژه نامحرم را نداشته باشد و انتخاب وسايل شخصي را بر اساس نياز و سليقه خودانجام ميدهد نه آنچه جامعه به او تحميل مي كند،آرامش بخش روح و روان فرد و در نتيجه ساختار جامعه خواهد بود.

دوشنبه 29 دی 1393  12:19 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368
mehdi8888677
mehdi8888677
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 118
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

یه سریا رفتن که چشم نامحرم به ناموسشون نیفته - الان یه سریا واسه چند تا لایک خودشونو به نمایش می ذارن

یکی رفت جلو دوربین واسه لایک ... یکی رفت روی مین واسه خاک ...

هیئت عشاق الحسین (ع) شهرستان قائمشهر:

http://oshagh-qaem.ir

oshaghqaem@yahoo.com

دوشنبه 29 دی 1393  12:29 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368
omiddeymi1368
omiddeymi1368
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 6610
محل سکونت : خراسان جنوبی / بیرجند

پاسخ به:مبحث 83 طرح صالحین: «اهمیت حجاب در زندگی و جامعه اسلامی»

باﻧﻮی ﻣﺤﺠﺒﻪ ﺍی ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ «ﺳﻮﭘﺮﻣﺎﺭﮐﺖﻫﺎی ﺯﻧﺠﯿﺮﻩﺍی ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ» ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽﮐﺮﺩ؛
ﺧﺮﯾﺪﺵ ﮐﻪ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ، واسه ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ پول ﺭﻓﺖ ﺻﻨﺪﻭﻕ.
صندوقدﺍﺭ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﯽﺣﺠﺎﺏ ﻭ ﺍﺻﺎﻟﺘﺎً ﺍﻳﺮﺍنی ﺑﻮﺩ. (از اونائیکه فکر میکنن روشنفکرند!)

صندوقدار ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺭﻭی ﺗﻤﺴﺨﺮ ﺑﻬﺶ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺎﺭﮐﺪ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﺭو ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ ﺍﺟﻨﺎﺱ رو ﻣﺘﮑﺒﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﻪ ﻣﯿﺰ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺧﺖ. اﻣﺎ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎﺣﺠﺎﺏ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﻨـــد به ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺍﺷﺖ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭼﯿﺰی نمیگفت.
ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ هم ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ شد و ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻃﺎﻗﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮی ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻭ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﻭی ﺻﻮﺭﺗﺖ زدی ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺸﮑﻼﺗﻪ ﮐﻪ ﻋﺎﻣﻠﺶ ﺗﻮ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺗﻮ هستین!! ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﻭﻣﺪﯾﻢ ﺑﺮﺍی ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﮐﺎﺭ
ﻧﻪ ﺑﺮﺍی ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ! Ok؟ ﺍﮔﻪ میخای ﺩﯾﻨﺖ ﺭﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﺪی ﯾﺎ ﺭﻭﺑﻨـــد ﺑﻪ صورتت ﺑﺰﻧﯽ ﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﺕ.

ﺧﺎﻧﻢ ﻣﺤﺠﺒﻪ ﺍﺟﻨﺎﺳﯽ ﺭﻭ ﮐﻪ ﺧﺮﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﻮی ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﮔﺬﺍﺷﺖ، ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺻﻨﺪوقدار کرد..
ﺭﻭﺑﻨـــد ﺭو ﺍﺯ ﭼﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ در پاسخ ﺧﺎﻧﻢ ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ (ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻥ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻭ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﺍﻭ ﺟﺎ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ) ﮔﻔﺖ: خانم عزیز، ﻣﻦ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮی هستم! ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﻢ ﻭﻃﻨﻢ... تو ﺩینت ﺭو فروختی، من خریدم...

واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشه‌اش كجاست ...

دوشنبه 29 دی 1393  3:06 PM
تشکرات از این پست
ria1365 shirdel2
دسترسی سریع به انجمن ها