پاسخ به:آموزش SEO
یک شنبه 9 آذر 1393 8:03 PM
یکی از ساده ترین روش هایی که برای بهبود SEO (سئو) سایت می توان استفاده کرد، نامگذاری فایل ها می باشد. قبل از نوشتن این آموزش در رابطه با نام فایل ها تحقیق زیادی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که موتورهای جستجو مانند گوگل اهمیت زیادی به نام فایل ها می دهد.
بهتر است به چیزی که قرار است داخل صفحه وب خود قرار دهید فکر کنید و سپس یک نام مرتبط به این صفحه اختصاص دهید.
فقط کلمات کلیدی را در موتور جستجوی گوگل امتحان کنید. نام های فایل مرتبط با این کلید واژه برای شما نمایش داده می شود. بنابراین کاملا روشن است که نام های فایل می بایست کلیدواژه های مناسبی انتخاب شوند.
نام فایل باید ترجیحا کوتاه و توصیی باشد. استفاده از کلیدواژه های مشابه برای عنوان صفحه و نام صفحه استراتژی خوبی است.
از نام هایی از قبیل service.htm یا job.htm استفاده نکنید. به جای آن از نام سرویس و یا کار واقعی در فایل خود استفاده کنیدمانند computer-repairing.htm.
در اینجا برخی از نام های فایلی که هم از نظر SEO (سئو) و هم از منظر کاربر ترجیح داده می شود ذکر شده است:
توجه بفرمایید که کلیدواژه ها در مثال های بالا با خط تیره (به جای underline) از همدیگر جدا شده اند. گوگل نام فایل ها را اینگونه آنالیز می کند:
دقت داشته باشید که html ،.htm. و php. و دیگر پسوندها هیچ کاری برای کاربران انجام نمی دهند و این پسوندها فقط برای وب سرورها و نحوه پردازش صفحات می باشد. در واقع شما به کاربران خود می گویید که صفحات چگونه تولید می شوند و هیچ مزیت دیگری ندارد.
برخی فکر می کنند که بهتر است فایل ها را بدون پسوند نامگذاری کرد. این ممکن است به شما کمک کند اما نه همیشه.
از منظر بهینه سازی موتور جستجو نامگذاری دایرکتوری های URL خیلی اهمیت ندارد. اگر کلیدواژه هایی را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کنید تقریبا هیچ نتیجه ای که نام دایرکتوری مشابهی با کلمات کلیدی داشته باشد نمی توانید پیدا کنید. اما از منظر کاربر شما باید نام دایرکتوری های URL را خلاصه نگه دارید.
در نهایت، پیشنهاد می شود نکات زیر را قبل از نامگذاری فایل ها در نظر داشته باشید:
نام صفحات وب را کوتاه، ساده، توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه در نظر بگیرید.
تلاش کنید تا حداکثر 3 الی 4 کلیدواژه در نام فایل خود قرار دهید و این کلیدواژه ها را در عنوان صفحه نیز به کار ببرید.
تمام کلمات کلید را با خط تیره (هایفن) به جای Underline از همدیگر جدا کنید.
نام دایرکتوری های URL خود را تا حد امکان مختصر و کوتاه نگه دارید.
سایز فایل ها را کمتر از 101K نگه دارید زیرا گوگل فایل هایی با سایز بیشتر را تقریبا نادیده می گیرد و آن ها را کنار می گذارد.