0

G-Sync انویدیا چیست و چطور مشکل ناهمگامی کارت گرافیک و مانیتور را حل می‌کند

 
alireza70
alireza70
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1392 
تعداد پست ها : 107

پاسخ به:G-Sync انویدیا چیست و چطور مشکل ناهمگامی کارت گرافیک و مانیتور را حل می‌کند
یک شنبه 10 فروردین 1393  1:39 PM

Assassin's Creed IV

حتی با کارت گرافیک GTX 760 هم می‌توان این بازی را به صورت روان اجرا کرد. اما اگر V-Sync نافعال شده باشد، بریدگی در 40 درصد بالایی تصویر بسیار زیاد و آزاردهنده خواهد بود.

اگر فرکانس روی 60 هرتز تنظیم شده باشد و از V-Sync استفاده شود، وقفه در صحنه‌های شلوغ کاملاً مشهود است؛ چرا که سرعت اجرا به 40 تا 51 فریم بر ثانیه افت می‌کند. در این صحنه‌ها با حرکت دوربین به اطراف، سرعت اجرا کاملاً متفاوت می‌شوند و وقفه‌ها مشخص‌تر خواهند بود.

با استفاده از G-Sync نتیجه کاملاً متفاوت است؛ هیچ وقفه‌ای دیده نمی‌شود. سرعت اجرای بین 40 تا 60 فریم بر ثانیه، محدوده‌ی مطلوب G-Sync است و نتیجه بسیار خوب خواهد بود.

Batman: Arkham Origins

باز هم اگر V-Sync نافعال باشد و سرعت اجرا هم خوب باشد، مشکل بریدگی جدی نیست؛ ولیکن در برخی بخش‌های بازی بریدگی کاملاً مشخص است. در این بازی کمتر بریدگی‌ می‌بینیم؛ ولیکن شدت آن بیشتر است.

با فعال کردن V-Sync هم اثر تغییرات شدید سرعت اجرا کاملاً مشخص است؛ وقفه‌های بسیار زیادی در بازی دیده می‌شود.

در بازی بتمن، استفاده از G-Sync نتیجه‌ای بسیار عالی دارد. با توجه به مشکلات بزرگ V-Sync فعال و نافعال، انتظار نمی‌رود که G-Sync هم خوب و کامل عمل کند؛ اما اینطور نیست. G-Sync اکثر وقفه‌ها را حذف می‌کند.

توجه کنید برخی وقفه‌ها به محدودیت پردازنده‌ی اصلی، ترسیم بافت و غیره مربوط می‌شود و نمی‌توان با G-Sync موضوع را حل کرد؛ چرا که G-Sync عملاً فرآیند رندر توسط کارت گرافیک و نمایش فریم‌ها را یکنواخت‌تر می‌کند. برای حل‌کردن سایر مشکلات می‌توان از پردازنده‌ی اصلی و کارت گرافیک قوی‌تر استفاده کرد.

Sleeping Dogs

این بازی کمی سنگین‌تر است؛ چرا که سرعت اجرا بین 30 تا 45 فریم بر ثانیه نوسان می‌کند. حتی به 28 فریم بر ثانیه هم می‌رسد و سؤال مهم این است که G-Sync در سرعت‌های کمتر از 30 فریم بر ثانیه، مجبور می‌شود که برخی فریم‌ها را تکرار کند. در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اولین تأثیر G-Sync کاهش سرعت اجرا از 27-28 به 25-26 است. اثر تکرار فریم‌ها مشخص است؛ پردازنده‌ی گرافیکی مجبور شده کمی بیکار بماند و فریم جدیدی رندر نکند و همین موضوع ساده، سرعت اجرا را کاهش داده است. تکرار شدن فریم‌ها هم روان‌بودن بازی را کمی بدتر کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که باید قدرت کارت گرافیک انتخابی کمی بیشتر باشد.

Dota 2 و Starcraft II

در این دو بازی تقریباً استفاده از G-Sync و V-Sync یک نتیجه دارد؛ هر دو خوب عمل می‌کنند؛ چرا که سرعت اجرا معمولاً 60 فریم بر ثانیه است.

Bioshock Infinite با فرکانس 144 هرتز

در این حالت هم اگر V-Sync فعال باشد، وقفه‌ها بسیار زیاد هستند و اگر نافعال باشد، صحنه‌های ابتدایی Benchmatk داخل بازی، مملو از بریدگی خواهد بود.

استفاده از G-Sync باز هم مؤثر واقع می‌شود و اکثر مشکلات را حل می‌کند.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها