پاسخ به:مجموعه ترفندهای لینوکس ♦ تایپیک ویژه ♦
شنبه 9 فروردین 1393 11:45 PM
مدیریت میز کارها
میز کارها (Workspace) در لینوکس به شما این امکان را میدهد تا فعالیتها و برنامههای مختلف خود را در دسکتاپهای مجزا گروهبندی کرده و به این ترتیب کارهای خود را مرتب کنید.
روشهای مختلفی برای حرکت میان میز کارها و جابهجا کردن پنجرههای میان آنها وجود دارد که عبارتند از:
ـ کلیک روی گزینهWorkspaces در پنل برای حرکت میان میزکارها یا مشاهده نمای کلی از میزکارهای موجود (در این بخش میتوانید با کشیدن و رها کردن پنجرههای مختلف نسبت به جابهجایی آنها میان میزکارها اقدام کنید.)
ـ کلیک راست روی نوار عنوان پنجرهها و استفاده از گزینه Move to Workspace برای انتقال پنجره موردنظر از میز کاری به میز کار دیگر.
ـ فشار کلیدهای میانبر Ctrl+Alt از روی صفحه کلید و استفاده از کلیدهای کنترلی (چپ، راست، بالا، پایین) برای حرکت میان میزکارها.
ـ فشار کلیدهای میانبر Ctrl+Alt+Shift و استفاده از کلیدهای کنترلی به منظور انتقال پنجرهای از میزکاری به میز کار دیگر.
قدر لحظات رو باید دانست