پيامد کاربرد مدل همکار آموزشي باليني بر آموزش دانشجويان کارشناسي اتاق عمل
دوشنبه 26 اسفند 1392 5:32 PM
پيامد کاربرد مدل همکار آموزشي باليني بر آموزش دانشجويان کارشناسي اتاق عمل |
لطفي مژگان,زمان زاده وحيد,شيخ علي پور زهرا* |
* گروه پرستاري، دانشکده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي تبريز، تبريز، ايران |
مقدمه: اتاق عمل سيستم پيچيده اي است که شخص، تکنولوژي و بيماران را در يک محيط فيزيکي براي رسيدن به پيامدهاي مطلوب در بيماران هماهنگ مي سازد. به همين منظور تقويت دانش و مهارت هاي لازم پرستاران در محيط هاي اتاق عمل ضروري است. اين در حالي است که مطالعات نشان مي دهد، فارغ التحصيلان فاقد مهارت مورد نياز براي انجام کارهاي باليني مي باشند. با توجه به عدم کارآيي فارغ التحصيلان در اعمال باليني، در دسترس نبودن مداوم مربي براي دانشجو و عدم همکاري پرسنل بخش در آموزش باليني نياز به تغيير روش آموزش باليني احساس مي شود. مدل همکار آموزش باليني يکي از روش هاي آموزش باليني است که در حل مشکلات موجود کمک کننده است. اين مطالعه با هدف بررسي سطع شايستگي مورد انتظار عملکرد دانشجويان اتاق عمل بعد از کاربرد اين مدل آموزشي صورت گرفت. |
كليد واژه: مدل همکار آموزشي باليني، شايستگي باليني، روش هاي آموزش باليني |
![]() |
نسخه قابل چاپ |