مقايسه تاثير دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر ميزان يادگيري بيماران بعد از جراحي هاي ا
دوشنبه 26 اسفند 1392 5:31 PM
مقايسه تاثير دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر ميزان يادگيري بيماران بعد از جراحي هاي ادراري |
خادميان زهرا,مقارئي محبوبه*,شكرانيان نادره |
* گروه پرستاري، دانشکده پرستاري حضرت زينب (س) لارستان، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايران |
مقدمه: بيماري هاي دستگاه ادراري شيوع بالايي دارند و با توجه به تاثير زياد اين بيماري ها بر کيفيت زندگي بيماران، آموزش حين ترخيص از اهميت زيادي برخوردار است. به منظور افزايش اثربخشي برنامه هاي آموزشي، استفاده از روش آموزشي مناسب که منطبق بر نيازها و شرايط بيمار باشد ضروري است. از اين رو اين مطالعه با هدف مقايسه تاثير دو روش آموزش چهره به چهره و آموزش با کتابچه بر ميزان يادگيري بيماران تحت عمل هاي جراحي دستگاه ادراري انجام شد. |
كليد واژه: آموزش به بيمار، مطالب آموزشي، کتابچه آموزشي، آموزش چهره به چهره، جراحي هاي دستگاه ادراري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |