مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري: خودارزشيابي، ارزشيابي همتا و ارزشيابي استاد، مکمل يا متضاد؟
دوشنبه 26 اسفند 1392 5:31 PM
مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري: خودارزشيابي، ارزشيابي همتا و ارزشيابي استاد، مکمل يا متضاد؟ |
مهرداد ندا,بيگدلي شعله,ابراهيمي حسين* |
* دانشکده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي تهران، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي تهران |
مقدمه: ارزشيابي از عملکرد باليني براي حرفه هاي بهداشتي و از جمله آموزش پرستاري يک چالش است. طبق نتايج پژوهش هاي انجام شده، روش هاي ارزشيابي مورد استفاده در اکثر دوره هاي آموزش باليني، با اهداف آموزشي تناسبي ندارد. اين پژوهش با هدف «ارزشيابي مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري از طريق خودارزشيابي، ارزشيابي همتا و ارزشيابي مدرس باليني» در بخش هاي داخلي - جراحي بيمارستان هاي منتخب دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال 1389 انجام شد. |
كليد واژه: خودارزشيابي، ارزشيابي همتا، ارزشيابي مدرس، دانشجويان پرستاري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |