پاسخ به:سوخو-۳۷
چهارشنبه 21 اسفند 1392 8:28 PM
اولین تحقیقات بر دهانههای فشاری خروجی موتور در سوخو به ۱۹۸۳ برمیگردد. واحد طراحی این کارخانه کار بر روی اضافه دو بعدی خروجی موتور را (که غربیها آنرا بهترین راه کنترل نیروی پرتابه میدانستند) شروع کرد. طراح اصلی، میخاییل سیمونوف، بر این باور بود که اضافه سهبعدی نامتقارن خروجی موتور از نوع دوبعدی آن مناسبتر است. بنا به خواست سوخو، هر دوی این دنبالههای خروجی موتور بدست انستیتوی تحقیق هوانوردی سیبری (SibNIA) ساخته شد