پاسخ به:امامت خاصه
چهارشنبه 11 دی 1392 11:45 AM
ـ سـعد بن عبداللّه قمى از حضرت مهدى عليه السلام درباره علت اين كه قوم (شيعيان ) نمى توانند براى خود, امام انتخاب كنند سؤال كرد آن حضرت فرمود: آيا آن امام نيكوكار است يا تبهكار؟
عرض كردم : نيكوكار و صالح فرمود: آيا امكان دارد كه يكى از آنها نداند نظر ديگرى درباره صلاح و فساد چـيـسـت ودر نتيجه , فرد فاسد و تبهكارى را انتخاب كنند؟
عرض كردم : بله فرمود: همين علت است اينك براى تو برهانى مى آورم كه انديشه ات قانع شود:.
آن گـاه فـرمود: به من بگو آيا پيامبرانى چون موسى عليه السلام و عيسى عليه السلام كه خداوند آنـان را بـرگـزيـد و بر آنان كتاب فرو فرستاد و از حمايت وحى و عصمت برخوردارشان ساخت و سـران امـتـهـا(ى خـود) بودند و در قدرت انتخاب از آنان توانمندتربودند, آيا ممكن است اين دو پـيـامـبر با آن همه عقل و كمال علمى , اگر بخواهند انتخاب كنند,انتخابشان به يك منافق تعلق گيرد و گمان برند كه او مؤمن است ؟
عرض كردم : خير فرمود: همين موسى كليم اللّه با آن همه عقل وكمال علمى و نزول وحى بر او, براى ميقات پروردگار خود, از ميان سران قوم و سردمداران سـپـاه خـود هـفـتاد نفر را كه در ايمان واخلاص آنها شك نمى شد, انتخاب كرد, اما انتخاب او بر مـنافقان تعلق گرفت خداوند عزوجل فرموده است : ((موسى براى ميقات باما هفتاد مرد از ميان قـوم خـود بـرگـزيـد )) پس , وقتى مشاهده مى كنيم كه كسى كه خداى بزرگ او را به پيامبرى بـرگـزيـده اسـت افسد راانتخاب مى كند و نه اصلح را و مى پندارد كه او اصلح است نه افسد, پى مى بريم كه انتخاب (امام ) تنها براى كسى رواست كه ازنهانيهاى دلها آگاه است .
یا صاحب الزمان علیه السلام