پاسخ به:ديدار استاد سيد محمد حسينى قزوينى با شيخ محمد بن جميل زينو
پنج شنبه 30 آبان 1392 6:50 PM
در اين وقت مطالبى كه قبلاً از كتاب منهاج السنّة در يك صفحه نوشته بودم به او نشان دادم:
الرافضة لم يدخلوا في الإسلام رغبة ولا رغبة، ولكن مقتاً لأهل الإسلام. وقالت اليهود لا جهاد في سبيل اللّه حتى يخرج المسيح منهاج السنّة: 23/1.
الدجال وينزل سيف من السماء وقالت الرافضة لا جهاد في سبيل الله حتى يخرج المهدي وينادي مناد من السماء.
واليهود يؤخّرون الصلاة إلى اشتباك النجوم وكذلك الرافضة يؤخّرون المغرب إلى اشتباك النجوم.
واليهود تزول عن القبلة شيئا وكذلك الرافضة.
واليهود تنود في الصلاة وكذلك الرافضة.
واليهود تسدل أثوابها في الصلاة وكذلك الرافضة.
واليهود لا يرون على النساء عدّة وكذلك الرافضة.
واليهود حرّفوا التوراة وكذلك الرافضة حرّفوا القرآن.
واليهود قالوا افترض الله علينا خمسين صلاة وكذلك الرافضة.
واليهود لا يخلصون السلام على المؤمنين إنما يقولون السام عليكم والسام الموت وكذلك الرافضة.
واليهود لا يأكلون الجري والمرماهى والذناب.
وكذلك الرافضة واليهود لا يرون المسح على الخفين وكذلك الرافضة.
واليهود يستحلون أموال الناس كلّهم وكذلك الرافضة، وقد أخبرنا اللّه عنهم بذلك في القرآن أنّهم قالوا ليس علينا في الأمّيّين سبيل، سورة آل عمران 75.
وكذلك الرافضة.
واليهود تسجد على قرونها في الصلاة وكذلك الرافضة.
واليهود لا تسجد حتّى تخفق برؤوسها مراراً شبه الركوع وكذلك الرافضة.
واليهود تبغض جبريل ويقولون هو عدوّنا من الملائكة وكذلك الرافضة يقولون: غلط جبريل بالوحي على محمد صلى الله عليه وسلم وكذلك الرافضة.
وافقوا النصارى في خصلة النصارى ليس لنسائهم صداق إنّما يتمتّعون بهنّ تمتّعاً وكذلك الرافضة يتزوجون بالمتعة ويستحلون
المتعة. منهاج السنّة: 25/1 - 27.
گفتم: "آيا در ميان صدها هزار شيعه ايرانى كه به مكه مىآيند ديدهايد كه يك نفر از آنان هنگام نماز بصورت انحراف از كعبه نماز بخواند.
و يا هنگام سلام دادن "سام عليك" بگويد.
و آيا در هيچ كتابى از كتب شيعه مىتوانيد پيدا كنيد كه عده نساء را نفى كرده باشد، و عالمى از علماى شيعه سراغ داريد كه معتقد به عده طلاق نباشد".
گفت: "ابن تيميه در چه كتابى اين مطالب را گفته؟"
گفتم: "در كتاب منهاج السنّة جلد اول از صفحه 23 تا 30 اين مطالب آمده. و تعجب اينجا است كه در پايان مىگويد:
"لو كانت الشيعة من البهائم لكانوا حُمُراً ولو كانت من الطير لكانوا رَخَماً".
اگر كسى اين چنين نسبتى به شما بدهد چه عكس العملى نشان مىدهيد؟
جالبتر اينكه اين مطالب را از فردى به نام "عبد الرحمن بن مالك بن مغول" نقل مىكند كه علماى رجال وى را به شدت تضعيف كردهاند.
أحمد بن حنبل مىگويد: "خرقّنا حديثه من منذ دهر من الدهور". الجرح و التعديل: 286/5 الضعفاء للعقيل: 345/2 . و در كتاب "الجرح والتعديل" آمده: "كذّاب وابنه أبو بهز أكذب منه". و از يحيى بن معين نقل كرده: رأيته، ليس بثقة، متروك الجرح والتعديل: 310/5. الحديث. الجرح والتعديل: 286/5 و خطيب بغدادى مىگويد: "من أكذب الناس". تاريخ بغداد: 341/9.
و از محمد بن عمار الموصلى نقل مىكند: "كان عبد الرحمن بن مالك كذّاباً، أفّاكاً، لا يشكّ فيه أحد". و در جاى ديگر مىگويد: تاريخ بغداد: 236/10. "كذّاب وكان يضع الحديث. تاريخ بغداد: 236/10.
گفت: "من تاكنون اين مطالب ابن تيميه را نديدهام ولى من خودم در بعضى از تأليفاتم در باره شيعه مطالبى نوشتهام".
در اين هنگام برخاست و در ميان تأليفاتش جستجو نمود تا يكى از آنها را كه دو صفحه آن را كه در باره شيعه مطالبى نقل كرده بود، آورد و خواند.
بعد گفت: "كتاب الحكومة الإسلاميّة إمام خمينى را ديدهايد؟"
گفتم: "بلى!"
گفت: "ايشان مىگويد: مقام ائمه از مقام پيامبران و ملائكه بالاتر است، نظر شما چيست؟"
البته من احساس كردم تصميم او از اين سؤال، اعتراف گرفتن از من و سپس حمله كردن است.
گفتم: "من مقلد إمام خمينى نيستم بلكه، خودم صاحب نظر و
مجتهد هستم، بايد مدارك امام خمينى را ملاحظه كنم، اگر چنانچه مستند او روايت صحيح باشد، من هم قطعاً همين عقيده را خواهم داشت و اگر روايات صحيح نباشد به اين نظريه پايبند نخواهم شد".
در اين وقت يكى از علماى يمن كه در جلسه بود، گفت: "در كشور ما بعضى از شيعه ها در اذان "حي على خير العمل" مىگويند".
شيخ گفت: "اين خرافات چيست كه شيعيان معتقدند؟ چگونه به خود اجازه اين چنين بدعت را مىدهند".
گفتم: "اولا: اين در كتب اهل سنت موجود است كه مسلمين در صدر اسلام اين جمله را در اذان مىگفتند و عمر از آن نهى كرد. همانطورى كه قوشجى از علماى بزرگ كلامى اهل سنت گفته:
إنّه (أي عمر بن الخطاب) خطب الناس ، وقال : أيّها الناس ، ثلاث كنّ على عهد رسول اللّه ( ص ) ، أنا أنهى عنهنّ ، وأحرّمهنّ ، وأعاقب عليهنّ ، وهي : متعة النساء ، ومتعة الحج ، وحي على خير العمل. شرح التجريد للقوشجي مبحث الامامة ص 484 ، المسترشد للطبري الإمامي المعاصر للطوسى والنجاشي ص 516 بتحقيق الشيخ أحمد المحمودي، وجواهر الأخبار والآثار ج 2 ص 192 عن التفتازاني في حاشيته على شرح العضدى.
*هر وقت که سرت به درد آید نالان شوی و سوی من آیی
چون درد سرت شفا بدادم یاغی شوی و دگر نیایی*
*پاسبان حرم دل شدهام شب همه شب تا در این پرده جز اندیشه او نگذارم*