پاسخ به:سبک زندگی ومذهب
دوشنبه 4 آذر 1392 8:17 PM
سبک زندگی کجای دین ماست
در روانشناسی متوجه شدهاند که بیش از اینکه رفتار انسانها تحتتأثیر شخصیت باشد، شخصیت و افکار انسانها تحت تأثیر رفتارشان است. شما گرایش و تفکری دارید ولی این گرایش و تفکر در چه مدل رفتاری تجلی پیدا میکند؟ آن رفتار، افکار و اندیشه شما را باز تولید و بازسازی میکند. ما اسیر اعمال خود هستیم و اعمال ما روی ما اثر دارند.
توجه دشمنان به اهمیت سبک زندگی، به برنامهریزی یهود برای نفوذ از طریق تغییر سبک زندگی است.
در سبک زندگی است که دشمنان میتوانند انسانها را به بردههای قدرتهای بزرگ تبدیل کنند. گرچه ظاهر مسأله، حقوقی، اجتماعی یا اقتصادی است ولی سبک زندگی در چنین مواردی رقم زده میشود. آنها از طریق سبک زندگی، عقاید و افکار ما را عوض میکنند. ... به عنوان مثال نیروی انتظامی اعلام کند میخواهیم پیشنهاد پلیس کودک را برای منع کودکآزاری به مجلس بفرستیم. این خطر وجود دارد که محقق شدن توصیهٔ صهیونیستها برای از بین بردن پدرسالاری و مادرسالاری، از نتایج چنین قانونی باشد، تا ریشهٔ فساد آبیاری شود و ریشه معنویت خشکانده شود.
سبک زندگی ابزار استثمار و استعمار/ شخصیت و افکار انسانها تحت تأثیر سبک زندگیشان است
• اگر چه در دین به جزئیات رفتاری، به عادات رفتاری و به نوع رفتار و سبک زندگی انسان اینقدر اهمیت داده میشود، اما تاکنون چنین اهمیتی، غریب بوده است. خیلی از مردم توجه نداشتهاند به اینکه رفتار انسان، مدل لباس پوشیدن، مدل گفتگو، و مدل برنامهریزی برای زندگی، چقدر اهمیت دارد و چرا دین تا این حد در جزئیات کارها دخالت کرده است.
• بسیاری از مردم، بعضی از مستحبات و حتی واجبات دینی را برنمیتابیدند و تحمل نمیکردند، چون آنها را اموری نمیدانستند که ضروری باشد تا دین در آنها دخالت بکند. سؤال این گروه از مردم این است که آیا حتماً باید پشت سر این امور، اعتقادات عمیق دینی باشد؟ آیا در آینده، باید قیامتی به این عظمت در انتظار اعمال ما باشد که بفرماید: فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ * وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ (سوره زلزال،آیات7و8)؟ بسیاری از مردم تاکنون این مطلب را مبالغهآمیز تصور میکردند که دین این همه به رفتار بپردازد.
• شاید در حدود 100 سال اخیر که توجه به موضوع سبک رفتار بیشتر شده است، مردم متوجه شدهاند که نوع رفتار ما خیلی اهمیت دارد. این اهمیت را وقتی بیشتر متوجه شدهاند که معلوم شده به واسطه نوع رفتار و سبک زندگی، استثمار و استعمار میشوند. به واسطه نوع رفتار، افکارشان توسط دیگران اداره میشود. کسانی هستند که سبک زندگی را تعیین و به آنها تلقین میکنند.
• در روانشناسی متوجه شدهاند که بیش از اینکه رفتار انسانها تحتتأثیر شخصیت باشد، شخصیت و افکار انسانها تحت تأثیر رفتارشان است. شما گرایش و تفکری دارید ولی این گرایش و تفکر در چه مدل رفتاری تجلی پیدا میکند؟ آن رفتار، افکار و اندیشه شما را باز تولید و بازسازی میکند. ما اسیر اعمال خود هستیم و اعمال ما روی ما اثر دارند. بدین ترتیب است که سبک رفتار برای دین اهمیت پیدا میکند. امروزه مردم متوجه شدهاند که برای سبک رفتار آنها برنامهریزی میشود و اگر خودشان برنامهریزی نکنند، برای سبک زندگی آنها برنامهریزی خواهد شد و میشود.
وظیفهٔ طراحان ساختارهای اجتماعی برای سبک زندگی/ سبک زندگی یکی از راههای نفوذ صهیونیسم
• به همین دلایل، طراحان نظامهای اجتماعی باید مراقب باشند. حقوقدانانی که نظامهای حقوقی را طراحی میکنند، اقتصاددانان که نظامهای اقتصادی و معیشتی مردم را طراحی میکنند باید مراقب باشند که مردم را به چه رفتاری عادت میدهند؟ در سبک زندگی است که دشمنان میتوانند انسانها را به بردههای قدرتهای بزرگ تبدیل کنند. گرچه ظاهر مسأله، حقوقی، اجتماعی یا اقتصادی است ولی سبک زندگی در چنین مواردی رقم زده میشود.
• به عنوان مثال نیروی انتظامی اعلام کند میخواهیم پیشنهاد پلیس کودک را برای منع کودکآزاری به مجلس بفرستیم. این خطر وجود دارد که محقق شدن توصیهٔ صهیونیستها برای از بین بردن پدرسالاری و مادرسالاری، از نتایج چنین قانونی باشد، تا ریشهٔ فساد آبیاری شود و ریشه معنویت خشکانده شود.
• نباید اعضای محترم شورای نگهبان یک نگاه جزئینگر داشته باشند و بگویند از نظر شرعی وجود یک خط تلفن که اگر پدری بچهاش را زد، بچه بتواند تماس بگیرد و اطلاع بدهد؛ از نظر شرعی اشکال ندارد. در حالیکه در مقام طراحی نظام، چنین کاری بدتر از هزار تا حرام دیگر است. تو داری سبک زندگی را عوض میکنی. پس با جزئیات رفتاری که دین به آن اهمیت داده است چه کار میکنی؟ اینجاست که موضوع سبک زندگی برای طراحان نظام انسانی و اسلامی که میخواهند با تمدن صهیونیستی غرب مقابله کنند، موضوع مهمی میشود. یکی از راههای مهم نفوذ صهیونیسم، سبک زندگی است و ما نباید چشم و گوش بسته سراغ این مقوله برویم و سبک زندگیها را از آنها بپذیریم. آنها از طریق سبک زندگی، عقاید و افکار ما را عوض میکنند.
برای اصلاح سبک زندگی، نیاز به برداشت نظاممند از احکام جزئی اسلام داریم
• برای اصلاح سبک زندگی و پرهیز از سبک زندگی غربی، باید برداشت نظاممند از احکام جزئی اسلام داشته باشیم. درحالی که خیلیها در این مقوله اصلاً سراغ دین نمیروند که ببینند فهرست حرفهای دین چیست و چه چیزهای دیگری به ما تحمیل شده است؟ و به چه مواردی بیتوجه هستیم؟ با دانستن چنین مواردی است که ضروری میشود برداشت نظاممند از احکام جزئی اسلام داشته باشیم. اگر برداشت نظاممند داشته باشی، یک حکم را جدی میگیری و یک شهر و یک زندگی متفاوت میشود.
بهترین شغل مرد، شغلی است که هنگام غروب خانه باشد
• مثلاً گفتهاند که بهترین شغل مرد، شغلی است که صبح که از خانه رفت بیرون، غروب بیاید خانه. دین به جزئیاتی در سبک زندگی پرداخته است ولی الان چیزهای دیگری به ما تحمیل شده است.
چگونه «خرید کردن از مغازه نزدیک منزل»، باعث کاهش جرم در یک محله میشود؟
• یا فرمودهاند برای معامله کردن، باید به همسایه اولویت بدهی. خرید کردن از مغازه نزدیک سرکوچه مستحب است. اثر چنین توصیهای، شکلگیری محله است. شکلگیری محله و برقراری ارتباطات همسایهای(با توجه به توصیههایی که در مورد همسایه شده است) و بعد قوام پیدا کردن محلهها در زندگی شهری، یک نتیجهاش این است که با نزدیکتر و صمیمیتر شدن افراد یک محله، میزان جرم در آن محله و بعد در مجموع محلهها و در سطح شهر کاهش مییابد و به چنین حجم و تعدادی از قضات دادگستری و نیروی انتظامی نیاز نیست.
افزایش بیرویهٔ قوانین، تأثیر منفی بر روی سبک زندگی میگذارد
• یکی از اشتباهاتی که برای اصلاح رفتار انسانها صورت گرفته این است که تعداد قوانین و مقررات را زیاد کردهاند، در حالی که زیاد کردن تعداد قوانین و آئیننامهها برای اصلاح جامعه، اشتباه بزرگی است. قانون اضافه شود، باید قاضی هم اضافه شود. قاضی اضافه شود، باید پلیس هم اضافه شود. پلیس زیاد شود، باید زندان هم زیاد شود. و این کار چقدر آثار منفی بسیاری دارد. به علاوه چه کسی در این شرایط میتواند رشد کند؟ سبک زندگی در همه ابعاد فردی و اجتماعیاش فوقالعاده موضوع مهمی است.
مهربان همیشگی من... خودت گفتی:ادعونی استجب لکم... بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا...
گوش کن... این منم که اینروزها بیش از همیشه میخوانمت... اجابت کن مرا...