بررسي تگهاي قسمت HEAD - بخش دوم
چهارشنبه 10 آذر 1389 7:32 AM
http-equiv=” “, name=” “ , content=” “
براي معرفي کلمات کليدي سايت بايد خصوصي ت http-equiv=”keyword” قرار دهيم و کلمات مورد نظر را در خصوصيت content=” “ وارد کنيم،
<meta http-equiv=”keyword” content=”html, web, amoozesh, amouzesh”>
همچنين ميتوانيد نوع رمزگذاري encoding مرورگر را در اين قسمت معين کنيد که براي بکار بردن حروف فارسي بايد از utf-8 استفاده کنيد که در قسمت فارسي نويسي توضيح خواهم داد.
<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html;charset=utf-8”>
اين تگ به مرورگر ميفهماند که بايد از حروف و علامتهاي يونيکد براي نمايش صفحه استفاده کند. براي وارد کردن اطلاعات ديگر هم مانند زير عمل ميکنيد:
<meta name=”author” content=”your-name”>
اگر شما نميخواهيد که صفحه اي در هارد ديسک کاربر سايت شما ذخيره شود تا بتوان آنرا بصورت offline هم ببينند، از اين تگ بايد استفاده کنيد:
<meta name=”pragma” content=”no-cache”>
يا اينکه آن صفحه هر لحظه اطلاعاتش عوض ميشود و ميخواهيد تا بيننده سريع آن اطلاعات را ببيند، از خاصيت refresh مرورگر استفاده کرده و اين تگ را اضافه ميکنيد:
<meta http-equiv=”refresh” content=”5”>
<meta http-equiv=”refresh” content=”5;url=http://www.sitename.com/page01.htm”>
اين تگ براي زماني است که ما بخواهيم از اطلاعات يک فايل مانند style sheet در آن صفحه استفاده کنيم،
<link rel=”stylesheet” href=”stylesheets_folder/menu.css”>
کدهايي مانند javascript را در اين تگ کنترل ميکنيم که در بخش جاوا اسکريپت توضيح خواهم داد.
تگ مشخصه Style sheet ميباشد که در بخش مربوطه توضيح داده شده است.