مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر گفت: طی مدت 30 ماه تلاش ستاد طرح ملی "تلفنی حافظ قرآن شوید" برای آموزش قرآن آموزان، رکورد 38 میلیون دقیقه مکالمه تلفنی ثبت گردید.
مذهب نیوز به نقل از مهر، محمدصادق محسنی کبیر مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر ضمن بیان این خبر گفت: در این روش تمام فرآیندها اعم ثبت نام، آموزش، آزمون و نظرسنجیهای آموزشی از طریق تماس تلفنی توسط مرکز دارالقرآن خانه کارگر انجام می شود که این موضوع سبب افزایش میزان حجم مکالمات شده است.
وی افزود: این مرکز تاکنون چیزی بالغ بر 8 میلیارد ریال هزینه تلفن به مخابرات پرداخت کرده است که در نوع خود بی نظیر بوده، اما متأسفانه هیچ نوع خدماتی از این شرکت دریافت نکرده است و حتی به دلیل حجم بالای تماس و نیز صورت حسابهای میان دوره و تأخیرهای پرداختی این مجموعه بعضا برخی شماره ها برای مدتی به صورت یک طرفه قطع می شود، البته مکاتباتی هم با مدیران این شرکت انجام شده که هنوز موفق به دیدار حضوری نشده ایم.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این طرح، افزایش نرخ تعرفه مکالمات شرکت مخابرات می باشد که باز هم به دلیل حجم بالای مکالمات، پرداختهای دوره ای با تفاوت هزینه ای چند میلیونی مواجه می شود و این در صورتی است که شهریه دریافتی حداقلی بوده و فقط حق الزحمه استاد و بخشی از هزینه تلفن را تأمین می کند و سایر هزینه ها اعم از نیروی انسانی، تماسهای تلفنی غیرآموزشی نظیر هماهنگی ها، آزمونها، ارسال پیامکهای دوره ای، نظرسنجیها، اردوهای فرهنگی آموزشی و ... جایی در آن ندارند.
وی در پایان سخنانش گفت: این مرکز در حال حاضر طرح ملی مفتاح (آموزش تلفنی مفاهیم قرآن) و نیز اقرا (آموزش تلفنی روخوانی قرآن) را نیز در دستور کار خود دارد و قطعا تعداد قرآن آموزان این مرکز افزایش چشمگیری خواهند داشت و به تبع آن هزینه های اجرای این طرحهای آموزشی افزایش می یابد که ممکن است در ادامه این فعالیتها با مشکلات مالی مواجه شویم که مسئولان باید حمایتهای خود را از این طرحهای ملی افزایش دهند.