پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---
چهارشنبه 8 آبان 1392 11:13 AM
سلام وتشکر از فعالیتتون .بنده این موضوع رو قبو ل ندارم .اصلا صحیحکه موضوع اخلاص آدما مطرح بشه پس اخلاص نیست .دیگه اینکه شما ائمه خصوصا آقا امام زمان روبه عنوان قسم مطرح کردید.کمتر انسانی میتونه قسم بخوره دیگه هرگز گناهی رو نکنه .خدا بخشنده است بله ولیاین قسم به ائمه نوعی توهین ویا به سخره گرفتن آنهاست .انسان نیت ترک گناه میکنه تلاش هم میکنه در ترکش .اما وقتی قسم خورد یعنی باید پابند ومستحکم پاش وایسته.حتی در روایات گفته شده به قران خدا و.. حتی اگر حق است بهتر است قسم یاد نشه . باز خود دانید .اجرکم عند الله .
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت شما همسنگر گرامی
متشکرم از اینکه نظرتونو گفتید و به نوعی در بحث شرکت کردید
نکته ای که گفتید به آن صورتی که ذکر کردید صحت نداره [بحث قسم و آیه و ... رو عرض میکنم] ، در واقع ما "متعهد" میشیم که خصلت نیکویی را در خود پرورش بدیم یا یک رذیله اخلاقی و شخصیتی رو از خودمون دور کنیم
کاری که ما انجام می دیم درست مثل خوندن "دعای عهد" برای ظهور و فرج امام زمان(عج) می مونه.
در دعای عهد حضرت رو مخاطب قرار می دیم و عنوان می کنیم که هر روزی که داریم این دعا رو می خونیم داریم با ایشون تجدید بیعت می کنیم
پس چون امکان داره نسجیر بالله زیر بیعتمون بزنیم، نباید برای تعهمدمون تلاش کنیم و اونو یادآوری کنیم ؟؟؟
در پست قبلی که گذاشتم نکته های زیادی وجود داشت، از جمله اینکه پاسخ مسئله ای که مطرح نمودید هم در آن موجود بود:
آدم مخلص اگر يك كاري هم بكند كه نبايد بكند در قرآن مي فرمايد: «أَصْلَحَ بَالَهُمْ محمد/2» يعني دسته گلي را هم كه او آب داد ما درستش مي كنيم