0

آموزش جلوه های ویژه

 
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:31 PM

معرفی Particle Flow Tool 1.5 وخصوصیات آن

Particle Flow Tool Box #1 شامل سه دسته عملگر (operator) می باشد که وظایف ترسیم و نقاشی ذرات ( Particle Painting) ، دسته بندی (Grouping ) و ابزارهای کاربردی (Utilities) را به عهده دارند. شما با استفاده از عملگرهای Painting میتوانید ذرات را در هر جایی از صحنه قرار دهید. البته بدون این ابزار هم شما میتوانید ذرات را در هر محلی که مایل هستید قرار دهید اما ابزار Painting به شما کمک میکند که ذرات را بروی هر قسمت از موضوعات درون صحنه که میخواهید ترسیم کنید و انتشار دهید. بنابراین برای مثال شما یک موضوع سه بعدی در صحنه دارید( مثلا یک مدل ماشین). در این حالت میتوانید بروی هر قسمت از ماشین با ابزار ترسیمی particle ها را قرار دهید و از همان جا شروع به انتشار ذرات کنید. بدین منظور ابزارهای Particle Paint ,Birth Paint , Placement Paint , Birth Texture و Mapping Object در اختیار شما خواهد بود. در این بخش ابزارهای دیگر ترسیمی هستند که به شما اجازه می دهند انتشار ذرات را کنترل کنید. مانند کنترل حرکت بر اساس Map ها یا Bitmap ها، کنترل انتشار بر اساس تعداد ذرات و ...

دسته دوم از Box #1 عملگرهای Utilities هستند که در یک کلام قدرت کار شما در Particle Flow را افزایش می دهند که شامل عملگرهای Particle Flow Utility , utility Operator, Preset Flow , Initial State و Lock/Bond هستند. دسته سوم هم ابزار گروهی هستند که مربوط به زیرگروه ذرات، امکان انتشار گروهی، ترکیب گروهی و ... می باشند.

pftoolbox_02

Particle Flow Tool Box #2 Pro نیز شامل ابزار شبیه سازی است. البته این شبیه سازی بسیار مختصر می باشد و نباید با شبیه سازهای دیگر اشتباه گرفته شود. برای مثال برخورد اشیا و ذرات ، سیستم جاذبه و سیستم های بازگشت و برخورد Bouncing از دیگر توانمندیهای این ابزار می باشند. شما میتوانید شبیه سازیهای ساده ای چون برخورد ذرات با یک سطح ساده و یا پیچیده ، شبیه سازی بازگشت ذرات در برخورد با موانع، کشش سطحی، اصطکاک  و موارد از این قبیل را شبیه سازی کنید. در حال حاضر امکان شبیه سازی با استفاده از موتور Physic X امکان پذیر شده است. چندین عملگر در این بخش وجود دارد که شما میتوانید از آنها در شبیه سازی های خود استفاده کنید. اما شبیه سازی های پیچیده تر مانند محاسبات سیالات، برخورد ذرات با جرم های متفاوت، عکس العمل برخورد ذرات دو منتشر کنده با یکدیگر و مواردی از این قبیل را نمیتوانید با PF Tool انجام دهید. همانطور که عرض کردم برای شبیه سازی های اینچنینی می بایست با دیگر نرم افزارها به صورت ترکیبی کار کنید و یا اینکه از سیستم های دیگر مانند Thinking Particle که در همین بخش معرفی شده است استفاده کنید.

Particle Flow Tool Box #3Pro نیز موارد دیگری را به سیستم استاندارد Particle Flow اضافه کرده است که بخش از آنها در صورت نرم افزار 3DS Max مخصوصا در نسخه های 2011 و 2012 و 2013 به صورت پیش فرض نصب شده است. این بخش کنترل بروی ذرات را تقویت کرده و دارای عملگرهایی است که میتوانید رویدادها و اتفاقات را در مورد ذرات کنترل کنید. همچنین ابزاری در اختیار شما قرار می دهد که میتوانید ذرات مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

pftoolbox_03

نکته جالب در اینجاست که با توجه به اینکه تیم سازنده Particle Flow Tool Box از اعضای سازنده Particle Flow نیز هستند، عموما مواردی را که به این سیستم اضافه میکنند به صورت جزیی در نسخه های بعدی یافت می شود. اما برای در اختیار داشتن کل توانایی این سیستم می بایست ان را خریداری نمایید.  و اما خبر خوش به آندسته از کاربرانی که امکانات Box 3 Pro برای آنها خوب است ولی کافی نیست. این شرکت با در اختیار گذاشتن SDK بسته سوم به کاربران اجازه می دهد هر آنچه را که بخواهند به این بسته اضافه نمایند. در این صورت میتوانید با کمی مهارت در کد نویسی و مطالعه راهنمای همراه این بسته ، اقدام به نگارش گزینه ها و Node های مورد نظر خود بکنید.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها