پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه
یک شنبه 12 بهمن 1393 8:42 PM
منظور از نسخه Offline در این موتور شبیه ساز در این است که شبیه سازی به صورت لحظه ای انجام نمی شود بلکه شما باید منتظر بمانید تا پروسه شبیه سازی به پایان برسد ت بتوانید نتیجه کار را ملاحظه کنید. اما نسخه RealTime آن با تغییر پارامترها، نتیجه در همان لحظه نمایش داده میشود که البته حجم عملیات و کیفیت کار در حد بسیار پایین تری از Offline می باشد که مناسب بازی های رایانه ای یا نرم افزارهای شبیه سازی آموزشی می باشد. البته در هر دو نسخه، شبیه سازی بسیار به واقعیت نزدیک بوده و جزء بهترین ها در نوع خود است. نسخه RealTime در DMM بسیار قدرتمند بوده و با کینماتیک Rigid Body که اصولا برای شبیه سازی های بازی ها استفاده می شود بسیار متفاوت است. نسخه RealTime این موتور رندر برای پلت فرم های Windows, XBOX 360, PlayStation 3, Mac OS X و Linux اماده و بهینه سازی شد ه است. DMM از آن دسته موتورهایی است که در ابتدا به صورت پلاگین (plugin) عرض گردید اما به دلیل استقبال بیش از حد از این سیستم، از نسخه Maya 2012 به صورت یک موتور داینامیک به نرم افزار Maya اضافه گردید و شما میتوانید به راحتی از توانمندیهای DMM استفاده نمایید.
پروژه های بسیار زیادی توسط DMM تولید شده است که میتوان به مهمترین آنها یعنی Aavatar , Sucker Punch, Wrath of the Titans, Mission Impossible 4 , Harry Potter and Deathly Hallows, Xmen و دهها پروژه دیگر اشاره نمود.
DMM به شما امکان شبیه سازی بسیار دقیقی از تخریب و انهدام را می دهد. یکی از مهمترین نکاتی که میتواند DMM را از دیگر نرم افزارهای مشابه متفاوت سازد امکان شبیه سازی پروژه های بسیار حجیم بدون خطا و یا مشکل می باشد. برای تست با یک سیستم عادی خانگی شما میتوانید بسته به میزان حافظه رم سیستم، مدلهای بسیار سنگینی را جهت عملیات شبیه سازی انتخاب کرده و پروسه شبیه سازی را انجام دهید. شاید کمی زمان شبیه سازی به طول بانجامد اما خطا یا اخطاری رخ نخواهد داد. شما میتوانید دیوار های را خراب کنید، اجسام را به یکدیگر بکوبید و مهندم کنید، شیشه ها را خرد نمایید، ماشین ها را مهندم کرده و یک تصادف زیبا ایجاد نماییدو ...
خوشبختانه رابط کاربری آنچنان پیچیده ای در کار نخواهد بود و با در اختیار داشتن سیل عظیمی از محصولات آموزشی میتوانید براحتی بر ساختار آن مسلط شوید. سرعت شبیه سازی قابل قبول بوده و با توجه به اینکه DMM به صورت یکی از اجزاء نرم افزار Maya تبدیل شده است، سازگاری کاملی با ساختار این برنامه داشته و میزان خطاها و موارد پیش بینی نشده بسیار پایین آمده است.