پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه
یک شنبه 12 بهمن 1393 8:19 PM
Autodesk Flame و Autodesk Flame Premium دو نسخه از این نرم افزار VFX و Composite می باشد که دارای پارامترهای متفاوتی در امکانات و توانایی های می باشد ( نسخه Premium کامل تر است ). در صورتی که تمایل دارید یکی از قویترین نرم افزارهای دنیا را به منظور ساخت جلوه های ویژه بیشتر بشناسید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.یکی از مهمترین تبلیغات انجام شده برای Autodesk Flame هماهنگی با نرم افزارهای Autodesk maya, 3ds max و Softimage XSI می باشد.دلیل این امر نیز پشتیبانی از فرمت FBX و مدلهای سه بعدی ساخته شده توسط نرم افزارهای نام برده شده در Autodesk Flame می باشد. Autodesk Flame همانند Foundry Nuke و Fusion از محیط سه بعدی پشتیبانی میکند.
شما میتواند به سادگی صحنه های ساخت شده و متحرک شده خود را در نرم افزارهای Max , Maya و ... با فرمت FBX به صورت کامل ( همراه با نورها، دوربین ها و مدلهاو ... ) به Autodesk Flame وارد کنید و درون محیط سه بعدی به Composite تصاویر خود بپردازید. همچنین پشتیبانی کامل از Mudbox را نیز به دیگر افتخارات این نرم افزار اضافه نمایید. یکی از بهترین خبرها برای کاربران و سازندگان جلوه های ویژه این است که شما میتوانید Pass های مورد نیاز خود را در رندرینگ به منظور عملیات Multi Pass Compositing به صورت کاملا شخصی و سفارشی ایجاد کنید و در Autodesk Flame از آنها استفاده کنید.
Camera Projection در Autodesk Flame با دقت بالا انجام خواهد شد و در صورتی که شما این کار را در یکی از نرم افزارهای 3ds max یا Maya و ... انجام داده اید ( برای مثال با Camera map در 3ds Max ) ، عین پروژه انجام شده را میتوانید در Autodesk Flame اجرا نمایید.
انجام پروژه های StereoScopic 3D در Autodesk Flame با پارامترهای بسیار زیادی ، به سادگی انجام خواهد شد. توابع S3D به صورت MultiLayer و MultiPass Composite انجام می شود. همچنین در زمان ایجاد پروژه های S3D هماهنگی و پشتیبانی از فایل های Multi-Channel ایجاد شده توسط Maya انجام می شود. توجه داشته باشید که با توجه به پشتیبانی Autodesk Flame از پردازش گرافیک ( GPU Rendering ) ، تمامی این فعالیت ها در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. سرعت پردازش لایه ها و افکت ها در Autodesk Flame در صورتی که از سیستم مناسب استفاده شود بسیار بالاست.
یک گزینه بسیار قدرتمند و کاربردی در Autodesk Flame وجود دارد که به نام Relighting معروف است. شما با استفاده از این گزینه میتوانید منابع نور مورد نیاز خود را به کلیپ های خود چه در حالت 2D و چه در حالت 3D اضافه نمایید. در حالتی که صحنه های سه بعدی خود را با فرمت های FBX و OBJ وارد Autodesk Flame کرده باشید، میتوانید از منابع نور Point , Spot , Area و Directional و همچنین Ambient Lights استفاده نمایید. در این حالت ایجاد سایه های در محیط سه بعدی به سادگی انجام شده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. همچنین افکت هایی چون Lens Flares, Blooming و Volumetric Lighting قابل اجرا خواهند بود. در ضمن شما میتوانید Pass های مورد نیاز خود را از این بخش نیز برای کاربردهای دیگر در اختیار داشته باشید.
در صورتی که کاربر نرم افزارMaya باشید حتما با Autodesk Match Mover یعنی نرم افزار ترکینگ اتودسک آشنایی دارید. Autodesk Flame با خروجی های این نرم افزار نیز سازگار می باشد. در ضمن توابع داخلی ترکینگ در Autodesk Flame نیز به صورت کامل در دو حالت Camera Tracking و Object Tracking قابل دسترس بوده و توابعی چون Text , Masking , Keying و ... در اختیار شما خواهد بود. توابع Color Correction و Color Grading به صورت Realtime در تمامی فرمت های تصویری و اندازه های مختلف انجام خواهد شد.
محیط کاری این نرم افزار نیز مانند تمام نرم افزارهای نسل جدید به صورت Node-Based بوده و مدیریت پروژه ها به سادگی انجام خواهد شد. رابط کاربری در این نرم افزار بسیار جالب، جذاب و کاربردی بوده و شخصا تا به حال محیط کاری Autodesk Flame را در هیچ نرم افزاری به این صورت ندیده بودم. محیط Node-Based فقط اتصال بین Node ها نبوده و اتصالات بین گره های و node ها با توابع و کنترلرهای بسیار زیادی انجام خواهد شد. Autodesk Flame با قیمت 3500 دلار در حال حاضر در محیط Mac اماده ارائه خدمات می باشد.