0

آموزش کارگردانی (فیلمسازی)

 
mehrad90
mehrad90
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 3997
محل سکونت : 'گلستان

آموزش دکوپاژ(6)
دوشنبه 4 آذر 1392  8:10 AM

درس ششم

راه های ایجاد تعلیق: 6- تعریض فضا

چندین تکنیک برای افزایش دلهره در صحنه هایی که کاراکترتان سعی دارد از یک منطقه کاملا محافظت شده فرار کند، وجود دارد. یک تکنیک کلاسیک این است که دوربین را پایین نگه دارید، و از پایین به کاراکتری که دزدکی در حال حرکت  است نگاه کنید. این کار به دلیل اینکه حس غیر عادی ای دارد و دید ما را نسبت به فضای اطراف مبهم کرده  در نتیجه آن را مرموز می کند، کمک کننده است.

تعریض فضا تکنیکی است که در آن نما از پایین شروع می شود، در حالیکه محیط اطراف دیده نمی شود، اما پس از آن کاراکتر پایین می آید و هم سطح دوربین قرار می گیرد. در این تصاویر از فیلم فرزندان انسان می بیتید که کلایو اوون دزدکی جلو می رود، در حالیکه دوربین پشت سرش و همراه با او حرکت می کند. به این معنا که وقتی او به سمت پایین خم می شود، ما یک نمای اور شولدر، به سمت یک فضای باز عریض از او خواهیم داشت.

 
در یک لحظه، از دیدن او در حالت خم شده که حس نامطمئنی به ما می دهد، به آنچه که او می بیند می رویم: یک فضای
باز عظیم پر از محافظانی که عبور از آنجا را غیر ممکن می کنند. یک فضای خالی هم همین اثر را دارد اما در اینجا محافظان در داستان این نقش را بر عهده دارند که به ما بفهمانند یک چالش جدی پیش رو داریم.
 
یکی از مشکلات فرارهای بی صدا نگه داشتن سطح هیجان است. اگر این کار ضعیف هدایت شود، مخاطب را خسته خواهد کرد. برای بالا نگه داشتن سطح هیجان مجبورید به جای اینکه دائما کسی را دزدکی این طرف و آن طرف ببرید، چالش ها و موانع جدید ایجاد کنید. تعریض فضا راه بسیار مفیدی برای حرکت های دزدکی است برای اینکه کاراکتر را به مانع بعدی برسانیم.
 
 
دوربین را در پایین ترین سطح ممکن نزدیک زمین تنظیم کنید و از جلو حرکت کاراکترتان را دنبال کنید. همزمان دوربین را به صورت عرضی بچرخانید تا در نهایت پشت کاراکترتان قرار بگیرید، در حالیکه نگاهتان از پشت شانه هایش به سمت جلو باشد. این حرکت به سمت عقب و چرخش عرضی باید طوری اجرا شود که با حرکت بازیگر همزمان متوقف شود.
تشکرات از این پست
mghjkhhjiu
دسترسی سریع به انجمن ها