آموزش کاگردانی ( دکوپاز صحنه ورود و خروج: - تغییر مسیر- )
شنبه 11 آبان 1392 8:13 AM
تغییر مسیر مورد به خصوصی است که از آن می توان برای ورود یا خروج استفاده کرد. نما در حالی آغاز می شود که دوربین با فاصله ای دورتر از شخصیت یا شخصیت هایی که راه می روند تنظیم شده است. دوربین با آنها حرکت می کند و آنها را در کادر نگه می دارد. تقریبا در پایان نما کاراکتر ها بر می گردند و به سمت دوربین حرکت می کنند در حالیکه سرعت حرکت دوربین به تدریج تا ایست کامل کاهش می یابد.
در هنگام استفاده از این تکنیک برای وارد کردن کاراکتر یا کاراکترها به صحنه باید اجازه دهید تا آنها در آن موقعیت قرار گیرند و مکالمه را شروع کنند یا عملی انجام دهند. این نوع ورود زمانی بهترین نتیجه را در بر دارد که ما از قبل کاراکترها را می شناسیم و یک فصل جدید از فیلم، یا یک صحنه جدید آغاز شده باشد.
در هنگام استفاده از این تکنیک برای خروج، کاراکتر باید به راه رفتن ادامه دهد و از مقابل دوربین بگذرد. این تکنیک روشی نیست که خروج نهایی را تداعی کند، بیشتر به این معناست که کاراکترها در حال رفتن به محلی دیگرند و به زودی دوباره آنها را خواهیم دید.
ابتدا پایان نما را با کاراکترها در موقعیت پایانیشان تنظیم کنید. این شما را قادر می سازد که ارتفاع و زاویه دوربین را تنظیم کنید به این معنا که حرکت دیگری جز تعقیب کاراکترها توسط دوربین وجود ندارد. حالا ابتدای نما را تنظیم کنید و موقعیت بازیگران را طوری تعیین کنید که درون کادر قرار بگیرند. ممکن است هنگام فیلمبرداری برای کادر بندی درست به تغییرات جزئی در زاویه دوربین نیاز پیدا کنید، اما جهت اصلی حرکت باید همان جهت حرکت اولی باشد.
زمان بندی این نوع حرکت می تواند دشوار باشد، بنابراین قبل از فیلمبرداری چند بار تمرین کنید. این تکنیک بهترین نتیجه را در صحنه های دیالوگ دار (اگر از میکروفن بی سیم استفاده می کنید) خواهد داشت، اما اگر دیالوگی وجود نداشت، استفاده از آن را به حد اقل برسانید.
ma.mr1384@chmail.ir
تالار و زیر تالار جام حذفی ، لیگ دسته یک ، سایر ورزشها ، صفحه اول روزنامه های ورزشی