0

مقالات پوست و زيبايي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شيوع و انگيزه مصرف محصولات آرايشي در بين دختران دانشجوي دانشگاه هاي شهر همدان
سه شنبه 30 مهر 1392  3:46 PM

 
شيوع و انگيزه مصرف محصولات آرايشي در بين دختران دانشجوي دانشگاه هاي شهر همدان
 
جليليان فرزاد,احمدپناه محمد*,كريمي مهرداد,صالحي ايرج,وحيدنيا علي اصغر,امدادي شهره
 
* همدان، خيابان ديباج، هنرستان، مرکز روان پزشکي فرشچيان، مرکز تحقيقات علوم رفتاري
 
 

زمينه و هدف: مصرف بي رويه محصولات آرايشي مي تواند زمينه ساز عوارض متعددي براي فرد شود. اين مطالعه با هدف تعيين شيوع و انگيزه مصرف محصولات آرايشي در بين دختران دانشجو انجام شده است.
روش اجرا: اين مطالعه مقطعي روي 540 نفر از دانشجويان دختر دانشگاه هاي شهر همدان انجام گرفت. شرکت کنندگان به روش نمونه گيري تصادفي ساده با انتصاب متناسب از بين دانشگاه هاي مختلف همدان انتخاب شده و پرسش نامه اي که شامل دو بخش اطلاعات دموگرافيک و نوع محصول آرايشي مصرفي به صورت خودگزارش دهي از آنان بود، تکميل شد.
يافته ها: از بين محصولات آرايشي رژ لب (%62.2)، خط چشم (%50.9) و ريمل (%43.3) بيشترين مصرف را در بين دانشجويان مورد بررسي داشته و بيشترين دليل مصرف، حس زيبايي و کسب اعتماد به نفس ذکر شده بود.
نتيجه گيري: با در نظر گرفتن يافته هاي اين مطالعه، به نظر مي رسد ارائه برنامه هاي آموزشي در خصوص ارتقاء عزت نفس در بين دانشجويان بتواند نتايج سودمندي را در پيش گيري از مصرف بي مورد محصولات آرايشي به دنبال داشته باشد.

 
كليد واژه: محصولات آرايشي، دانشجو، دختر، زيبايي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها