0

آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010

 
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-ذخیره سازی اسناد در ورد 2010
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:39 PM

مقدمه :

ذخیره کردن اسنادی که با ورد ایجاد شده اند بسیار مهم است . ذخیره سازی اسناد به شما کمک می کند تا در مواقع لزوم آنها را فراخوانی کنیم . در این بخش به بررسی تفاوت Saveو Save Asو همچنین ذخیره سازی بصورت متن خود بصورت PDF.

دستور Save as :

این دستور به شما اجازه می دهد تا مکان ذخیره سازی سند خود و همچنین نام دلخواه خود را انتخاب کنید . برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید :

"دستور Save as
دستور Save as
  1. لبه File را باز کنید و دستور Save As را انتخاب نمایید .

  2. پنجره Save As باز خواهد شد . مکان ذخیره شدن و نام دلخواه را انتخاب کنید .

"دستور Save as
دستور Save as


نکته : اگر شما از ویندوز 7 استفاده می کنید ، معمولا اسناد را در Documents library ذخیره و نگهداری می کند . ولی اگر از نسخه های دیگر ویندوز استفاده می کنید ، ترجیحا آن را در My Documents folder ذخیره کنید .

دستور Save :

  1. می توانید از لبه File، گزینه Save را انتخاب نمایید .
  2. اما روش بهتر و سریع تر این است که از نوار ابزار Quick Access Toolbar استفاده کنید .

دستور Save
دستور Save

سند شما در مکان جاری با نام فایل ذخیره خواهد شد .
نکته : اگر برای اولین بار متنی را ذخیره می کنید حتما پنجره Save As باز خواهد شد . پنجره Save وقتی باز می شود که متن یکبار ذخیره شده باشد و دوباره ویرایش شود . اگر می خواهید نسخه ویرایش شده در نسخه اصلی جایگزین شود ازSave استفاده کنید .

ذخیره اتوماتیک :

ورد بصورت اتوماتیک ، سندی را که در حال کار کردن با آن هستید در یک فولدر موقتی ذخیره می کند . اگر شما فراموش کردید تغییرات را ذخیره کنید و یا در هنگام کار به هر دلیلی کامپیوترتان از کار افتاد ، اسناد شما در فایلی موقتی و اتوماتیک ذخیره خواهد شد . ب

رای مشاهده سند خود به شکل زیر عمل کنید :

  1. لبه File را باز کنید و روی گزینه Info کلیک کنید .
  2. اگر فایل شما بصورت اتوماتیک ذخیره شده باشد در قسمت Versions خواهد بود .
 ذخیره اتوماتیک
ذخیره اتوماتیک

نکته : بصورت پیش فرض ، هر 10 دقیقه اسناد شما در ورد ذخیره می شود . اگر سند شما در کمتر از 10 دقیقه ویرایش شده باشد ، ورد آن را ذخیره نخواهد کرد .
شما می توانید اسناد خود را با کسانی که با word 2007 یا 2010 کار می کنند به اشتراک بگذارید . اما اگر با نسخه های قبل کار می کنید مثلا 2003 ، باید سند خود را با فرمت Word 97-2003 Document به روش زیر ذخیره کنید :

  1. در لبه File، گزینه Save As را انتخاب کنید .
  2. در منوی کشویی باز شده ، گزینه Word 97-2003 Document را انتخاب کنید و در مکان دلخواه ذخیره کنید .

 ذخیره اتوماتیک
ذخیره اتوماتیک

ذخیره بصورت PDF :


 ذخیره بصورت PDF
ذخیره بصورت PDF
  1. در لبه File، گزینه Save As را انتخاب کنید .
  2. در منوی کشویی باز شده گزینه PDF را انتخاب کنید و مکان ذخیره را مشخص کنید .
  3. دکمه Save را بزنید .
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
دسترسی سریع به انجمن ها