پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-ذخیره سازی اسناد در ورد 2010
چهارشنبه 17 مهر 1392 2:39 PM
مقدمه :
ذخیره کردن اسنادی که با ورد ایجاد شده اند بسیار مهم است . ذخیره سازی اسناد به شما کمک می کند تا در مواقع لزوم آنها را فراخوانی کنیم . در این بخش به بررسی تفاوت Saveو Save Asو همچنین ذخیره سازی بصورت متن خود بصورت PDF.
دستور Save as :
این دستور به شما اجازه می دهد تا مکان ذخیره سازی سند خود و همچنین نام دلخواه خود را انتخاب کنید . برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید :
نکته : اگر شما از ویندوز 7 استفاده می کنید ، معمولا اسناد را در Documents library ذخیره و نگهداری می کند . ولی اگر از نسخه های دیگر ویندوز استفاده می کنید ، ترجیحا آن را در My Documents folder ذخیره کنید .
دستور Save :
سند شما در مکان جاری با نام فایل ذخیره خواهد شد .
نکته : اگر برای اولین بار متنی را ذخیره می کنید حتما پنجره Save As باز خواهد شد . پنجره Save وقتی باز می شود که متن یکبار ذخیره شده باشد و دوباره ویرایش شود . اگر می خواهید نسخه ویرایش شده در نسخه اصلی جایگزین شود ازSave استفاده کنید .
ذخیره اتوماتیک :
ورد بصورت اتوماتیک ، سندی را که در حال کار کردن با آن هستید در یک فولدر موقتی ذخیره می کند . اگر شما فراموش کردید تغییرات را ذخیره کنید و یا در هنگام کار به هر دلیلی کامپیوترتان از کار افتاد ، اسناد شما در فایلی موقتی و اتوماتیک ذخیره خواهد شد . ب
رای مشاهده سند خود به شکل زیر عمل کنید :
نکته : بصورت پیش فرض ، هر 10 دقیقه اسناد شما در ورد ذخیره می شود . اگر سند شما در کمتر از 10 دقیقه ویرایش شده باشد ، ورد آن را ذخیره نخواهد کرد .
شما می توانید اسناد خود را با کسانی که با word 2007 یا 2010 کار می کنند به اشتراک بگذارید . اما اگر با نسخه های قبل کار می کنید مثلا 2003 ، باید سند خود را با فرمت Word 97-2003 Document به روش زیر ذخیره کنید :
ذخیره بصورت PDF :
مدیر تالار های: