پاسخ به: مبحث یازدهم: اینترنت معایب ومزایا وراهکار ها
سه شنبه 22 مرداد 1392 12:46 PM
مطالعه یکی از کالج محقق تمرکز بر روی کاربران اینترنت در رابطه با وظایف مختلف روزمره خود است. او می گوید : “خرید محصولات ارزان تر از طریق اینترنت است ، نگرانی بزرگی از پاسخ دهندگان به پرسشنامه نیست. به نظر می رسد اینترنت بسیار جذاب است به شرکت کنندگان پرسشنامه می باشد. فقط ده درصد کاهش استفاده از اینترنت خود را در سال گذشته بیش از پنجاه درصد است که استفاده از اینترنت از زمان پاسخ به زمان ، اغلب یا همیشه جایگزین تلویزیون تماشا. ۱۰ ٪ از پاسخ دهندگان در نظر گرفته خود را به عنوان معتاد و یا در اینترنت وابسته است. نتایج نشان می دهد که تفاوت قابل توجهی در پاسخ از کاربران معتاد در مقابل غیر معتاد است. این منجر به این نتیجه که اعتیاد آور است رفتار می تواند در استفاده از اینترنت وجود دارد. از طرف دیگر ، پاسخ بر اساس علائم رایج این بیماری از سوالات اعتیاد در گروه معتاد چندان قوی نیست که می توان از اعتیاد صحبت می کنند ، که در آن به عنوان مثال ادامه داد ، استفاده مداوم از اینترنت به نظر می رسد علی رغم عواقب منفی است. ” (Egger ، ۱۹۹۶)
این که آیا اینترنت در حال افزایش است یا کاهش مشارکت اجتماعی می تواند پیامدهای عظیمی برای جامعه و برای مردم رفاه افراد را داشته باشد. در مقاله با نفوذ ، پاتنم مستند کاهش گسترده ای در فعالیتهای مدنی و مشارکت اجتماعی در ایالات متحده بیش از ۳۵ سال گذشته است. شهروندان رای کمتر ، رفتن به کلیسا کمتر ، بحث دولت با همسایگان خود را کمتر ، اعضای سازمان کمتر داوطلبانه ، احزاب کمتر شام ، و به طور کلی با هم کمتر برای مقاصد مدنی و اجتماعی است. در سطح فردی ، متارکه روابط اجتماعی با کیفیت پایین از زندگی و کاهش سلامت جسمی و روانی همراه است. وقتی که افراد تماس های اجتماعی بیشتر ، آنها شادتر و سالم ، هم از نظر جسمی و هم ذهنی. عنوان یکی ممکن است مشکوک ، این فعالیت ها همان درخواست را به نوجوانان و بزرگسالان به طور یکسان ندارند. تضاد برجسته ترین سن تعجب آور نیست. نوجوانان بیشتر احتمال دارد به استفاده از اینترنت برای مدرسه بود و برای گرفتن اطلاعات آموزشی گرا. این است که شاید کمتر آشکار است که بزرگسالان به جای نوجوانان بیشتر احتمال دارد به استفاده از اینترنت به دست آوردن اطلاعات مربوط به محصول ، به خرید اقلام ، اخبار به خواندن و مشاهده مواد جنسی گرا بودند. نوجوانان بودند بیشتر احتمال دارد به استفاده از اینترنت برای استفاده از بازیهای ، گوش دادن به موسیقی ، و برای ملاقات افراد جدید. در مقایسه با دیگر گروه ها ، هر دو از زنان بزرگسال و پسران نوجوان به خصوص به احتمال زیاد گزارش با استفاده از اینترنت برای تبلیغات ، برای فروش ، و برای کسب درآمد است. “(کلم ترش ، Lundmark پترسون ، Kiesler ، Mukopadhyay ، Scherlis ، Zdaniuk ، Thielke ، پترسون ، سال ۱۹۹۸ بود.)