پاسخ به:آیه نورانی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان
جمعه 11 مرداد 1392 4:50 PM
این آیه شریفه مشتمل است بر وعده به مصدقین و تهدید به مکذبین و مطالبش با حکمى عمومى و حتمى در باره هر جاندار آغاز شده و آن حکم مرگ است، و مصدر "توفیة" که فعل «توفون» از آن گرفته شده به معناى پرداختن بطور کامل است و به همین جهت بعضى از مفسرین با این آیه استدلال کردهاند بر وجود عالمى بین دنیا و آخرت (بنام برزخ) براى اینکه دنبال جمله مورد بحث مىفرماید: "تنها جزاى کامل و تام و تمام شما، در قیامت داده مىشود"، بنا بر این معلوم مىشود در عالمى دیگر، قبل از قیامت جزا هست ولى بطور توفیه و تام و تمام نیست و این استدلال، استدلال خوبى است.