0

وهّابيّت از منظر عقل و شرع دكتر سيد محمد حسينى قزوينى

 
sayyed13737373
sayyed13737373
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 6674
محل سکونت : گیلان

پاسخ به:وهّابيّت از منظر عقل و شرع دكتر سيد محمد حسينى قزوينى
یک شنبه 9 تیر 1392  10:55 PM

نكنيد، از درود و رحمت فرستادن بر آن‏ها به شدّت پرهيز نماييد، زيرا همه آن‏ها به آيين شرك درگذشته‏اند(1).
7. فتواى ابن جبرين بر كفر شيعه:
از ابن جبرين كه از مفتيان بزرگ سعودى است، پرسيدند: «آيا به فقراى شيعه مى‏شود زكات داد؟» پاسخ داد:
طبق نظر علماى اسلامى به كافر نمى‏شود زكات داد و شيعيان بدون شك به چهار دليل كافرند:
1. آنان نسبت به قرآن طعنه زده و بدگويى مى‏كنند و معتقدند كه قرآن تحريف شده و مى‏گويند: دو سوم قرآن حذف شده و هركس به قرآن طعنه زند، كافر است و منكر آيه شريفه «
وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»(2) مى‏باشند. 2. به سنّت پيامبر و احاديث صحيح بخارى و صحيح مسلم نيز طعنه مى‏زنند و به احاديثى كه در اين دو كتاب آمده عمل نمى‏كنند؛ چون بر اين عقيده‏اند كه روايات اين كتاب‏ها از صحابه نقل شده و صحابه را كافر مى‏شمارند و معتقدند كه پس از پيامبر گرامى همه صحابه جز على و فرزندان او و تعداد اندكى مانند: سلمان و عمّار، همه كافر و مرتد شدند.
3. شيعيان، اهل سنّت را كافر دانسته و با آنان نماز نمى‏خوانند و اگر پشت سر اهل سنّت نماز بخوانند، آن را اعاده مى‏كنند؛ بلكه آنان



(1) تاريخ وهّابيان، 107.
(2) حِجْر (15) 9، ما قرآن را نازل كرديم و قطعا حافظ او هستيم.

(144)

معتقدند كه اهل سنّت نجسند و اگر با يكى از اهل سنّت مصافحه كنند، دست خود را آب مى‏كشند، كسانى كه مسلمان‏ها را كافر مى‏دانند خود شايسته‏تر به كفرند، همان‏گونه كه آنان ما را كافر مى‏دانند، ما نيز آنان را كافر مى‏دانيم.
4. شيعيان نسبت به على و فرزندان او غلوّ كرده و آنان را به صفات ويژه خداوند، توصيف مى‏كنند و همانند خداوند آنان را صدا مى‏كنند.
آنان در اجتماعات اهل سنّت (جمعه و جماعت) شركت نمى‏كنند و به نيازمندان اهل سنّت يا صدقه نمى‏دهند و اگر هم بدهند كينه فقراى ما در درون سينه آن‏ها ست و تمام اين كارها از باب تقيّه است.
تا آن جا كه گفته است:
«من دفع إليهم الزكاة فليخرج بدلها؛ حيث أعطاها من يستعين بها على الكفر، وحرب السنّه(1)؛ اگر كسى به




(1) سوال: «ما حكم دفع زكاة أموال أهل السنّة لفقراء الرافضة (الشيعة) وهل تبرأ ذمّة المسلم الموكّل بتفريق الزكاة إذا دفعها للرافضي الفقير أم لا؟»
جواب: «لقد ذكر العلماء في موءلّفاتهم فى باب أهل الزكاة أنهّا لاتدفع لكافر، ولامبتدع، فالرافضة بلا شكّ كفار لأربعة أدلة:
الأول: طعنهم في القرآن، وإدّعاوءهم أنّه حذف منه أكثر من ثلثيه، كما في كتابهم الذى ألّفه النورى وسمّاه فصل الخطاب فى إثبات تحريف كتاب ربّ الأرباب وكما في كتاب الكافى، وغيره من كتبهم، ومن طعن فى القرآن فهو كافر مكذّب لقوله تعالى: «
وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» حجر (15) آيه 9.
الثانى: طعنهم في السنّة وأحاديث الصحيحين، فلا يعملون بها؛ لأنّها من رواية الصحابة الذين هم كفّار في اعتقادهم، حيث يعتقدون أنّ الصحابة كفروا بعد موت النبي [ صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم ] إلاّ عليّ وذرّيته، وسلمان وعمّار، ونفر قليل، أمّا الخلفاء الثلاثة، وجماهير الصحابة الذين بايعوهم فقد ارتدّوا، فهم كفّار، فلا يقبلون أحاديثهم، كما في كتاب الكافي وغيره من كتبهم.
الثالث: تكفيرهم لأهل السنّة، فهم لا يصلّون معكم، ومن صلّى خلف السنّي أعاد صلاته؛ بل يعتقدون نجاسة الواحد منّا، فمتى صافحناهم غسّلوا أيديهم بعدنا، ومن كفّر المسلمين فهو أولى بالكفر، فنحن نكفّرهم كما كفّرونا وأولى.
الرابع: شركهم الصريح بالغلّو في عليّ وذرّيته، ودعاوءهم مع اللّه، وذلك صريح في كتبهم، وهكذا غلوّهم ووصفهم له بصفات لا تليق إلابربّ العالمين، وقد سمعنا ذلك فى أشرطتهم.
ثمّ إنّهم لا يشتركون فى جمعيّات أهل السنّة، ولا يتصدّقون على فقراء أهل السنّة، ولو فعلوا فمع البغض الدفين، يفعلون ذلك من باب التقيّة، فعلى هذا، من دفع إليهم الزكاة فليخرج بدلها ؛ حيث أعطاها من يستعين بها على الكفر، وحرب السنّة، ومن وكلّ فى تفريق الزكاة حرم عليه أن يعطى منها رافضيّا، فإن فعل لم تبرأ ذمّته، وعليه أن يغرم بدلها، حيث لم يوءدّ الأمانة إلى أهلها، ومن شكّ فى ذلك فليقرأ كتب الردّ عليهم، ككتاب القفاري في تفنيد مذهبهم، وكتاب الخطوط العريضة للخطيب وكتاب إحسان إلهى ظهير وغيرها. واللّه الموفق».
اللوءلوء المكين من فتاوى فضيلة الشيخ ابن جبرين، ص 39.

(145)

شيعيان زكات بدهد قبول نيست؛ زيرا او با اين كارش، به كسى كمك كرده كه كفر را تقويت مى‏كند و با پيامبر در حال جنگ است».

8. اعلام رسمى جهاد عليه شيعه:
از شيخ عبد الرحمان بَرّاك از مفتيان سعودى استفتا شده: «هل يمكن أن يكون هناك جهاد بين فئتين من المسلمين (السنة مقابل الشيعة)؟ آيا امكان جهاد ميان اهل سنّت و شيعه وجود دارد؟
وى پاسخ داده است:
(146)

*هر وقت که سرت به درد آید    نالان شوی و سوی من آیی

چون درد سرت شفا بدادم    یاغی شوی و دگر نیایی*

*پاسبان حرم دل شده‌ام شب همه شب    تا در این پرده جز اندیشه او نگذارم*

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها