پست الکترونیک در آینده ایمن خواهد بود
دوشنبه 1 آذر 1389 7:34 AM
پست الکترونیک در آینده ایمن خواهد بود
|
![]() Ubois توضیح می دهد بعنوان مثال برای آموزش یك برنامه كاربردی جدید به كاربران پست الكترونیكی یك سختی یادگیری وجود دارد، همچنین وجود وجه اشتراك پست الكترونیكی دلیل اصلی كاربرد آن در همه جا است. او گفت، همه نحوه كاربرد آنرا آموخته اند و باید بطور مستمر از آن استفاده كنند. ولی باید محدودیتهایی نیز در سیستم وجود داشته باشد. Somayaji می گوید باید موانعی برای اسپم كننده ها وجود داشته باشد تا آنها را ضعیف و اثرشان را خنثی نماید. او گفت، ما یك موقعیت تكامل یافته را ایجاد كرده ایم كه برای كسانی كه می خواهند پیامهای اسپم را ایجاد كنند بسیار مناسب است. همچنین افزود، اسپم یك مشكل اجتماعی بوده و كاربران باید از پاسخگویی به اسپم خودداری كنند. به همین منظور، باید چندین معیار اجتماعی را برای افراد بنا نهاد تا دیگر پیامهای حاوی اسپم را باز نكنند، درست مثل وقتی كه تلفن ها برای اولین بار رایج گردیدند و ایجاد مزاحمتهای تلفنی یك عادت شده بود. او می گوید، بله افراد هنوز هم اینكار را انجام می دهند ولی این چندان موضوع مهم و پردردسری نیست. Somajaji گفت كه از یك نظر چون قدرت پست الكترونیكی با اینترنت یكی است و یكی از قدیمترین برنامه های آن به شمار می رود ابزاری شناخته شده است ولی از نظر الگوهای كاربردی چندان شناخته شده نیست چون به سرعت در حال تكامل است. ولی من فكر می كنم سرانجام كامل شده و برای همه جا بیفتد و تا آن زمان چند دهه طول می كشد. ایجاد حفاظ یك سوال كه تاكنون از طرف صاحبان صنایع it بی پاسخ مانده است، ایجاد موانع مناسب برای محافظت پست الكترونیكی در آینده است كه حاكی از وجود پیام های نا خواسته می باشد. با توجه به كلیه نظرات و پیشنهادات مطرح امروزی، به نظر می رسد كه تكنولوژی ضداسپم جدید آمریكا به نام can-spam كه در ژانویه سال جاری وضع شد، احیا كننده بحث درباره ضرورت قانونگذاری در جنگ بر علیه اسپم بود.چهار سرویس دهنده isp اصلی در آمریكا در ماه فوریه علیه صدها متهم تشكیل پرونده دادند كه بعضی از آنها دارای نام و بعضی دیگر به نام jane یا john doe شناخته شده بودند. در كانادا نیز گزینه های قانونی علیه اسپم كننده ها شامل documents act protection and electronic personal information می باشد كه یك عمل رقابتی فدرال همراه با یك جمله آگهی گمراه كننده، كلاهبرداری كامپیوتری و نیز قوانین نادرست و گمراه كننده است. Richard corely یكی از شركای cassels and groydon llp در blake و رییس عملیات it در شركت گفت، همچنین چندین لایحه اعضای خصوصی در house of commons وجود دارد. راه حل هایی كه در مقابل اسپم بكار می رود در صورت قانونی بودن باید بطور جهانی و سراسری درآید در غیر این صورت آنچه ما انجام می دهیم فقط مشكل را از ما دور می سازد. Tom Copeland رییس caip Canadian association of internet providersدر كوبورگ اونتاریو گفت، ما اكنون در كانادا از الگویی پیروی می كنیم تا اثر این قانون را ببینیم. Elana Anderson عضو شركت forrester research می گوید، حتی اگر ثابت شود كه قانون گذاری روش موثری برای ممانعت و بازداشت اسپم كننده ها از همان ابتدا باشد باید روشهای مفید دیگری در كنار آن برای اینكار وجود داشته باشد. برای مثال او می گوید یكی از راه حل های مبارزه با اسپم در مركز اقتصادی این قضیه قرار دارد. او می گوید بار هزینه پست الكترونیكی باید بر دوش فرستنده باشد نه ispها، نه شركتهای بازرگانی و نه مصرف كنندگان. پسن الكترونیكی در مقابل تلفن با هزینه برقراری ارتباط بالا یا ارسال نامه با هزینه كاغذ و پست، ارزان است. وی می گوید، پست الكترونیكی یك انقلاب عظیم در زندگی ما است و آنچه forrester پیشنهاد می كند تمركز هزینه به عهده فرستندگان نامه های حجیم است. Anderson می گویدفرستندگان e-mail باید مشخصات خود را ضمیمه پیام های ارسالی نمایند و یك رجیستری اصلی را ایجاد كنند. این رجیستری باید مورد تایید ispها و شركت هایی باشد كه پیام را از طرف فرستنده قانونی دریافت می كنند. با ایجاد این رجیستری به موقع و مناسب، Anderson از ساختار مبتنی بر هزینه پست الكترونیكی پشتیبانی می كند. با قیمتی حدود یك پنی یا كمتر، یك سازمان عضویتی می تواند معاملات بین توزیع كنندگان كارت، دارندگان كارت و بازرگانان را به جریان انداخته و كنترل نماید. او می گوید، پست الكترونیكی امروزه رایگان است و هر میزان بهره در آمدی به دنبال دارد بنابراین اگر هزینه ای را صرف آن كنید، افرادی را كه میلیونها پیام را ارسال می كنند از تجارت دور كرده اید و ایجاد رجیستری تا ۸۰ در صد مشكل اسپم را حل می كند و Anderson معتقد است كه ۲۰ در صد نیز با سیستم مبنی بر پرداخت پول قابل حل خواهد بود. Tim bray مدیر فنی گروه نرم افزار شركت سان مایكروسیستمز نیز به سیستم مبتنی بر پرداخت وجه خوش بین است. او گفت، سیستم فعلی فعال نیست و من یك كاربر پست الكترونیكی سنگین هستم و مبلغ یك پنی برای ارسال یك e-mail هزینه ناچیزی می باشد. برای متوقف ساختن اسپم، با كمال میل این هزینه را می پردازم. با وجود این، هیچكس پرداخت پول بابت ارسال نامه را بعنوان یك راه حل در نظر نمی گیرد. Somayaji گفت، با پرداخت هزینه، شما از مزایای بسیار پست الكترونیكی بهره مند خواهید شد. مشكل دیگری كه در هر isp پیش می آید این است كه هر فروشنده it و هر كاربر پست الكترونیكی دارای راه حل های متفاوتی هستند. برای مثال شركت مایكروسافت اخیرا درباره caller id صحبت می كند كه یك تكنولوژی تایید اعتبار فرستنده است و كارش تایید آدرس مبدا مربوطه به پیام پست الكترونیكی است. Anderson گفت كه بالاخره كار در صنعت باید به طور گروهی صورت گیرد. او گفت تا یكسال پیش حتی هیچ پیشنهادی در این باره مطرح نبود ولی حالا چندین نظریه در این مورد مطرح شده است. مكالمات شروع میشوند و این علامت خوبی است. Anderson افزود، حداقل سه سال پیش بود یعنی قبل از اینكه هر چیز بطور واقعی در رابطه با موضوع اسپم و برای مبارزه با آن شكل بگیرد. David skoll رئیس شركت roaring penguin software در اوتاوا می گوید، شركت های بزرگ باید از پذیرفتن ضمایم خودداری نموده و از پست الكترونیكی به عنوان ابزاری برای ارسال متنهای ساده و معمولی استفاده كنند. او گفت، آنها باید از پیت الكترونیكی همچون دهه ۱۹۷۰ و بعنوان روشی برای دستیابی به یك پیام متن از شخصی به شخص دیگر استفاده كنند. ترفندهایhtml رایج ترین روشهایی است كه اسپم كننده ها از آن برای فیلترگذاری محتوا استفاده می كنند و نیز یك ریسك امنیتی روی پلاتفرم ها محسوب می شوند. به نظر وی پست الكترونیكی تنها باید نشانگر وجود پیام های متنی كوتاه بین دو نفر باشد. به همان صورتی كه از ابتدا طراحی شده است.برای tony white، استادیار علم كامپیوتر در دانشگاه carleton، این نوع تكامل جداگانه مفهوم خوبی ندارد و كاربرد تكنولوژی باید به همان صورتی كه هست ادامه یابد. او گفت، علم در واقع قدرت است. هر چه زمان برای مشاركت در پست الكترونیكی مساعدتر می شود، سیستمهای كنترل پست الكترونیكی از جمله پیام رسانی فوری و really simple syndication در صنعت رشد می كنند و مردم نحوه استفاده از ابزارهای مختلف برای انواع پیام ها را یاد می گیرند. برای نمونه، در خواستهای فوری با استفاده ازim قابل ارسال خواهد بود. در حالیكه سایر پیام هایی كه از نظر زمانی فوریت ندارند می توانند به وسیله پست الكترونیك ارسال شوند. Bray عضو شركت سان معتقد است كه پست الكترونیكی قابل ذخیره خواهد بود. به نظر من همه چیز باید بطور هماهنگ كار كند. ما هنوز در مراحل اولیه به سر می بریم و اطلاعات ما كافی و كامل نمی باشد ولی فكر می كنم با پیشرفت زمان، پی خواهیم برد كه چه چیزی بهترین كارایی را خواهد داشت. آیا در حال حاضر در یك شرایط خوب بسر می بریم؟ پاسخ somayaji به این سوال منفی است. او گفت، من فكر می كنم ما در یك وضع سختی به سر می بریم چون معیارهای جامعه و الگوهای كاربردی آن به سرعت تغییر یافته اند و می افزاید، ولی با وجود این مسیر تكامل ادامه می یابد و پست الكترونیكی نیز قسمتی از آن را تشكیل می دهد. |
آنروز .. تازه فهمیدم ..
در چه بلندایی آشیانه داشتم... وقتی از چشمهایت افتادم...