طــریـق بـصــیـرت: خـتـم آنــلایـن قـرآن کـریـم هـمگام با بـصـیرت، مـعـرفت و کمـال
دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 10:51 AM
بــسـمــه تــعـالــی
طــــریـــق بـصـــیـرت
خـتـم آنــــلایـن قـــرآن کـریـم هـمگام با بــصـیرت، مـعــرفت و کـمــال
الف) مقدمه
با عرض سلام و ادای احترام حضور راسخونی های عزیز
ب) روش شرکت در طرح و کیفیت اجرای آن
1- تفسیر خلاصه و کلی از مفاهیم آیات انتخابی
2- پیام کلی آیات انتخابی
3- جمله ای ارزشمند برای سعادت دنیا و آخرت در آیات انتخابی
4- تصویر، گرافیک، نقاشی یا طرحی مرتبط با آیات انتخابی
(عدم ارسال حداقل یکی از 4 مورد فوق، موجب حذف کاربر از طرح می گردد)
نکته مهم:
نیازی به ارسال تفسیر کامل همه آیات نیست، ارسال تفسیری خلاصه و نمونه حتی از یک آیه مهم، ارسال یک پیام کوتاه چند خطی از کل آیات، ارسال یک تصویر مرتبط با مفهوم و مضمون آیات یا یک آیه کفایت می کند. به هیچ عنوان کپی پیست انبوه تفسیر آیات منظور نیست، منظور ایجاد مطالب کیفی و دست نوشت و تعمق و تفکر بر مفهوم آیات است، بگونه ای که کاربران دیگر با مطالعه چند خط کوتاه، از جان مفهوم آیات آن بخش مطلع شوند.
تبصره 1)شماره ردیف انتخابی نباید قبلا توسط کاربر دیگری انتخاب شده باشد.(هم جدول و هم پست های ارسالی بررسی شود)
تبصره2) تعداد دفعات شرکت در طرح(تعداد دفعات ارسال پست مذکور) محدودیتی ندارد اما ارسال پست بصورت متوالی(پشت سر هم)توسط یک کاربر،حداکثر به تعداد 2 مرتبه مجاز می باشد و کاربر جاری برای شرکت مجدد، باید تا زمان ارسال پست توسط یک کاربر دیگر یا گذشت مدت زمان یک ساعت صیر نماید.
تبصره3) پست های ارسالی کاربران در بازه های زمانی روزانه، بررسی و نام کاربری داوطلب، در جدول بندها و در ردیف انتخاب شده توسط کاربر درج می گردد.
تبصره4) پس از تکمیل ردیف های جدول بند ه، ختم جاری پایان یافته تلقی شده و با حذف نام های کاربری موجود در جدول و اعلام اسامی کاربری دریافت کنندگان هدیه، ختم جدید آغاز می گردد.
تبصره 5) شرکت کنندگان در طرح می توانند جهت تلاوت آیات اختصاص یافته و بهره مندی از ترجمه،تفسیر و چاپ آیات بصورت آنلاین، از بخش فیض آنلاین راسخون استفاده نمایند. لازم به ذکر است امکان قرائت آیات نیز بزودی در فیض آنلاین فعال می گردد.
ورود به بخش "فیض آنلاین" راسخون
تصویری از بخش "فیض آنلاین" راسخون
تبصره 6) عزیزان شرکت کننده می توانند آیاتی که بیشتر به دل آنها نشسته را به همراه ترجمه با کلیک بر تصویر زیر به اطلاع سایرین برسانند و باعث کسب فیض آنها گردند.
ج) هدایای طرح
در پایان هر مرتبه ختم قرآن کریم، بر اساس میزان مشارکت و کیفیت پست های ارسالی به تعدادی از شرکت کنندگان در طرح به قید قرعه و برسم یادبود و پاسداشت مشارکت در این طرح معنوی، هدایایی از طرف روابط عمومی پرتال راسخون تقدیم می گردد و این هدیه در مقابل اجر و پاداش معنوی حاصله بسیار ناچیز است.
د)تذکرات
1- قرائت آیات اختصاص یافته، بمنظور انجام ختم بصورت صحیح و بی عیب و نقص و در شان قرآن کریم الزامی است و کاربران در قبال آن مسئول هستند.
2-در صورتی که کاربری به هر دلیل موفق به تلاوت آیات اختصاص یافته نشود، موظف است مراتب را در اسرع وقت با ارسال پست در تاپیک پیشنهادات،انتقادات و سئوالات از روابط عمومی اطلاع رسانی نماید تا کاربر دیگری جایگزین شود.
ه)جدول اختصاص آیات
بر اساس رسم الخط عثمان طه برای هر یک از ردیف های جدول، 3 صفحه قرآن کریم انتخاب و سوره و آیات مربوطه در آن وارد شده است:
لیست آیات قابل انتخاب برای ختم قرآن |
|||||
ردیف |
عنوان سوره و آیات |
نام کاربری |
ردیف |
عنوان سوره وآیات |
نام کاربری |
1 |
حمد-بقره(1-29) |
azim88 |
101 |
مریم(39-76) |
|
2 |
بقره(30-57) |
|
102 |
مریم(77-98)طه(1-37) |
|
3 |
بقره(58-76) |
|
103 |
طه(38-76) |
|
4 |
بقره(77-93) |
|
104 |
طه(77-113) |
|
5 |
بقره(94-112) |
|
105 |
طه(114-135)انبیاء(1-10) |
|
6 |
بقره(113-134) |
|
106 |
انبیاء(11-44) |
|
7 |
بقره(135-153) |
|
107 |
انبیاء(45-81) |
|
8 |
بقره(154-176) |
|
108 |
انبیاء(82-112) |
|
9 |
بقره(177-190) |
|
109 |
حج(1-23) |
|
10 |
بقره(191-210) |
|
110 |
حج(24-46) |
|
11 |
بقره(211-224) |
|
111 |
حج(47-78) |
|
12 |
بقره(225-237) |
|
112 |
مومنون(1-42) |
|
13 |
بقره(238-252) |
|
113 |
مومنون(43-89) |
|
14 |
بقره(253-264) |
|
114 |
مومنون(90-118)نور(1-10) |
|
15 |
بقره(265-281) |
|
115 |
نور(11-31) |
|
16 |
بقره(282-286) |
|
116 |
نور(32-53) |
|
17 |
آل عمران(1-22) |
|
117 |
نور(54-64) |
|
18 |
آل عمران(23-45) |
|
118 |
فرقان(1-32) |
|
19 |
آل عمران(46-70) |
|
119 |
فرقان(33-77) |
|
20 |
آل عمران(70-91) |
|
120 |
شعراء(1-60) |
|
21 |
آل عمران(92-115) |
|
121 |
شعراء(61-136) |
|
22 |
آل عمران(116-140) |
|
122 |
شعراء(137-206) |
|
23 |
آل عمران(141-157) |
|
123 |
شعراء(207-227)نمل(1-22) |
|
24 |
آل عمران(158-180) |
|
124 |
نمل(23-55) |
|
25 |
آل عمران(181-200) |
|
125 |
نمل(56-93) |
|
26 |
نساء(1-14) |
|
126 |
قصص(1-21) |
|
27 |
نساء(15-26) |
|
127 |
قصص(22-43) |
|
28 |
نساء(27-44) |
|
128 |
قصص(44-70) |
|
29 |
نساء(45-65) |
|
129 |
قصص(71-88) |
|
30 |
نساء(66-86) |
|
130 |
عنکبوت(1-23) |
|
31 |
نساء(87-101) |
|
131 |
عنکبوت(24-45) |
|
32 |
نساء(102-121) |
|
132 |
عنکبوت(46-69) |
|
33 |
نساء(122-140) |
|
133 |
روم(1-32) |
|
34 |
نساء(141-176) |
|
134 |
روم(33-60) |
|
35 |
مائده(1-9) |
|
135 |
لقمان(1-34) |
|
36 |
مائده(10-23) |
|
136 |
سجده(1-30) |
|
37 |
مائده(24-41) |
|
137 |
احزاب(1-22) |
|
38 |
مائده(42-57) |
|
138 |
احزاب(23-43) |
|
39 |
مائده(58-76) |
|
139 |
احزاب(44-62) |
|
40 |
مائده(77-95) |
|
140 |
احزاب(63-73)سبا(1-14) |
|
41 |
مائده(96-113) |
|
141 |
سبا(15-39) |
|
42 |
مائده(114-120)انعام(1-18) |
|
142 |
سبا(40-54)فاطر(1-11) |
|
43 |
انعام(19-44) |
|
143 |
فاطر(12-38) |
|
44 |
انعام(45-68) |
|
144 |
فاطر(39-45)یس(1-27) |
|
45 |
انعام(69-90) |
|
145 |
یس(28-70) |
|
46 |
انعام(91-110) |
|
146 |
یس(71-83)صافات(1-51) |
|
47 |
انعام(111-131) |
|
147 |
صافات(52-126) |
|
48 |
انعام(132-146) |
|
148 |
صافات(127-182) |
|
49 |
انعام(147-165) |
|
149 |
ص(1-42) |
|
50 |
اعراف(1-30) |
|
150 |
ص(43-88) |
|
51 |
اعراف(31-51) |
|
151 |
زمر(1-21) |
|
52 |
اعراف(52-73) |
|
152 |
زمر(22-47) |
|
53 |
اعراف(74-95) |
|
153 |
زمر(48-75) |
|
54 |
اعراف(96-130) |
|
154 |
غافر(1-25) |
|
55 |
اعراف(131-149) |
|
155 |
غافر(26-49) |
|
56 |
اعراف(150-163) |
|
156 |
غافر(50-66) |
|
57 |
اعراف(164-187) |
|
157 |
غافر(67-85)فصلت(1-20) |
|
58 |
اعراف(188-206)انفال(1-8) |
|
158 |
فصلت(21-38) |
|
59 |
انفال(9-33) |
|
159 |
فصلت(39-54) |
|
60 |
انفال(34-52) |
|
160 |
شوری(1-22) |
|
61 |
انفال(53-75) |
|
161 |
شوری(23-53) |
|
62 |
توبه(1-20) |
|
162 |
زخرف(1-33) |
|
63 |
توبه(21-36) |
|
163 |
زخرف(34-60) |
|
64 |
توبه(37-47) |
|
164 |
زخرف(61-89) |
|
65 |
توبه(48-68) |
|
165 |
دخان(1-59) |
|
66 |
توبه(69-86) |
|
166 |
جاثیه(1-37) |
|
67 |
توبه(87-106) |
|
167 |
احقاف(1-20) |
|
68 |
توبه(107-129) |
|
168 |
احقاف(21-35) |
|
69 |
یونس(1-20) |
|
169 |
محمد(1-29) |
|
70 |
یونس(21-42) |
|
170 |
محمد(30-38)فتح(1-15) |
|
71 |
یونس(43-70) |
|
171 |
فتح(16-29) |
|
72 |
یونس(71-97) |
|
172 |
حجرات(1-18) |
|
73 |
یونس(98-109)هود(1-12) |
|
173 |
ق(1-45) |
|
74 |
هود(13-37) |
|
174 |
ذاریات(1-60) |
|
75 |
هود(38-62) |
|
175 |
طور(1-49) |
|
76 |
هود(63-88) |
|
176 |
نجم(1-62)قمر(1-6) |
|
77 |
هود(89-123) |
|
177 |
قمر(7-55)رحمان(1-16) |
|
78 |
یوسف(1-30) |
|
178 |
رحمان(17-78) |
|
79 |
یوسف(31-52) |
|
179 |
واقعه(1-96) |
|
80 |
یوسف(53-78) |
|
180 |
حدید(1-29) |
|
81 |
یوسف(79-111) |
|
181 |
مجادله(1-22) حشر(1-24) |
|
82 |
رعد(1-18) |
|
182 |
ممتحنه(1-13)صف(1-5) |
|
83 |
رعد(19-43) |
|
183 |
صف(6-14)جمعه(1-11) |
|
84 |
ابراهیم(1-18) |
|
184 |
طلاق(1-12)تحریم(1-12) |
|
85 |
ابراهیم(19-52) |
|
185 |
ملک(1-30)قلم(1-15) |
|
86 |
حجر(1-51) |
|
186 |
قلم(16-52)حاقه(1-52) |
|
87 |
حجر(52-99) |
|
187 |
معارج(1-44)نوح(1-28) |
|
88 |
نحل(1-34) |
|
188 |
جن(1-28)مزمل(1-20) |
|
89 |
نحل(35-64) |
fazli1184r132
|
189 |
مدثر(1-56)قیامت(1-40) |
|
90 |
نحل(65-87) |
|
190 |
انسان(1-31)مرسلات(1-50) |
|
91 |
نحل(89-110) |
|
191 |
نباء(1-40)نازعات(1-46) |
|
92 |
نحل(111-128)اسراء(1-7) |
|
192 |
عبس(1-42)تکویر(1-29)-(انفطار) |
|
93 |
اسراء(8-38) |
|
193 |
مطففین(1-36)انشقاق(1-25) |
|
94 |
اسراء(39-66) |
|
194 |
(بروج)-(طارق)-(اعلی)-(غاشیه) |
|
95 |
اسراء(67-96) |
|
195 |
(فجر)-(بلد)-(شمس)-(لیل) |
|
96 |
اسراء(97-111)کهف(1-15) |
|
196 |
(ضحی)-(شرح)-(تین)-(علق)-(قدر) |
|
97 |
کهف(16-34) |
|
197 |
(بینه)-(زلزله)-(عادیات)-(قارعه) |
|
98 |
کهف(35-61) |
|
198 |
تکاثر،عصر،همزه،فیل،قریش،ماعون |
|
99 |
کهف(62-110) |
|
199 |
کوثر،کافرون،نصر،مسد،اخلاص،فلق،ناس |
|
100 |
مریم(1-38) |
|
|
نکته مهم:
نیازی به ارسال تفسیر کامل همه آیات نیست، ارسال تفسیری خلاصه و نمونه حتی از یک آیه مهم، ارسال یک پیام کوتاه چند خطی از کل آیات، ارسال یک تصویر مرتبط با مفهوم و مضمون آیات یا یک آیه کفایت می کند. به هیچ عنوان کپی پیست انبوه تفسیر آیات منظور نیست، منظور ایجاد مطالب کیفی و دست نوشت و تعمق و تفکر بر مفهوم آیات است، بگونه ای که کاربران دیگر با مطالعه چند خط کوتاه، از جان مفهوم آیات آن بخش مطلع شوند.