جدیدترین بررسی مرکز تحقیقاتی IDC نشان می دهد که 60 درصد از کارکنان آژانس های دولتی اروپا از آیفون استفاده می کنند که به روشنی رشد فزاینده استفاده از سیاست های آوردن ابزارهای شخصی به محل کار (BYOD) در بخش دولتی اروپای غربی را نشان می دهد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این مطالعه استفاده از فن آوری موبایل و برنامه های سرمایه گذاری در اروپای غربی تحلیل شده است و نتایج بررسی سالانه IDC Government Insights متخصصان فن آوری اطلاعات و غیر متخصصان در زمینه فن آوری دولتی در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس را نشان می دهد.
مدیر تحقیقات IDC EMEA Government Insights معتقد است، همه گیر شدن استفاده از دستگاه ها در محل کار به سرعت به همه گیر شدن بکارگیری از برنامه های کاربردی برای سرویس های شهروندان و کارکنان داخلی، مانند BI و گزارش دهی زمان تبدیل شده است که به معنای آن است که کارکنان فن آوری اطلاعات دولتی باید قابلیت های اطمینان از اینکه راه حل ها از نظر امنیت، قابلیت همکاری با یکدیگر و مقیاس پذیری برای موسسه مناسب هستند را پرورش دهند.
مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که:
- در دولت مرکزی 61 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق در مقایسه با 72 درصد دولت های محلی در نظر دارند طی 24 ماه آینده برروی برنامه های کاربردی CRM همراه سرمایه گذاری کنند.
- توسعه خط مشی های BYOD روش جدیدی را از فعالیت هم از نظر مدیریت دستگاه ( با پذیرش سریع راه حل های مدیریت دستگاه های همراه) و تامین برنامه های کاربردی ( با رشد فزاینده برنامه های کاربردی توسعه یافته توسط تامین کنندگان غیر سنتی، مانند کارکنان، شهروندان و SMEها) تعریف می کند.
- متخصصان دولتی فن آوری اطلاعات باید با همکاران تجاری و کارکنان خود جهت اولویت گذاری زمینه های استفاده که در آن راه حل های همراه بتوانند از نظر بازدهی، سرویس مشتری و شفافیت ارزش افزوده به همراه داشته باشد همکاری کنند و سپس خط مشی های مناسبی را که موارد استفاده عملی را مد نظر قرار می دهند طراحی کنند.
- تامین کنندگان فن آوری باید توسعه برنامه های کاربردی همراه بومی را به ویژه برای موارد استفاده مدیریت روابط شهروندان هم در آژانس های دولتی مرکزی و هم در آژانس های دولتی محلی ارائه دهند.