پاسخ به:آشنایی با شبکه های نسل آینده (NGN)
جمعه 24 آذر 1391 4:31 PM
تعدادي از سرويسهايي كه شبكه NGN مي تواند به كاربران ارائه نمايد عبارتند از:
1. كليه سرويسهاي صوت و IN موجود
كليه سرويسهايي كه در حال حاضر قابل ارائه است مانند Caller-ID، Call Forward، جابجايي شماره، مكالمات انبوه و...
2. Voice Portal
امكان ارائه اخبار، وضعيت جوي، وضعيت بورس، وضعيت صورتحساب بانكي و... بوسيله چند دستور ساده از هرتلفن، ازهرمكان و در هر زمان.
3. Video on demand
مشترك به آرشيو فيلم دسترسي داشته و مي تواند فيلم مورد نظر خود را انتخاب و با كيفيت بالا تماشا كند(بدون نياز به وسائلي مانند دستگاه Video ، DVD و.....).
4. Interactive Game
كاربران شبـكه قادرند بازيهـاي دلخواه خـود را انتخاب و با همبازيهاي خود از هر نقطه دنيا بازي كند.
5. Video Telephony & Conference
بوسيله اين سرويس، مشتركين قادر خواهند بود با استفاده از PC و يا حتي خط تلفن وتلويزيون شروع به مكالمه ويدئويي كنفرانسي كنند.
6. Music Download
مشترك مي توانند موسيقي مورد نظر خودرا با سرعت زياد و كيفيت بالا Download كنند.
7. Web Conferencing
اين سرويس به مشتركين امكان مي دهد با استفاده از اينترفيس هاي سادهWeb اقدام به كنفرانس كنند اين سرويس به كنفرانس دهنده امكان مي دهد كه كنترل وسيعي نظير وضعيت و حالت شركت كنندگان، تعداد شركت كنندگان دركنفرانس، mute كردن شركت كنندگان خاتمه كنفرانس و.... را انجام دهند.
8. Unified Message
بوسيله اين سرويس مشتركين قادر خواهند بود پيامهاي خودرا بوسيله هردستگاهي اعم ازتلفن، PC، Web Deviceو... دريافت كنند.اين پيامها مي توانند شامل email، fax ،SMS، MMS( Multimedia Message Service) باشند.
9. Centrex over IP
دراين حالت نيازي به ايجاد دوشبكه مجزاي تلفن و LAN در ساختمان هاي مختلف نيست و با يك شبكه مي توان انواع سرويسهاي صوت و ديتا را به كاربران ارائه كرد.
يكي از مزاياي اين سرويس باز بودن آن مانند اينترنت است، به اين معنا كه كاربر قادر است از هر جاي دنيا با استفاده از اينترنت به Centrex over IP متصل شود.
10. Voice Mail
در اين سرويس يك شماره به هر كاربر اختصاص داده مي شود. ساير كاربران مي توانند با آن شماره تماس گرفته و براي كاربر اول پيام صوتي بگذارند. كاربر اول هم مي تواند با استفاده از شماره و رمز عبور خود از هر جاي دنيا پيامهاي خود را بشنود.
11. ارتباطات VPN
12. سرويسهاي Postpaid و Prepaid :
v امكان بررسي اعتبارCredit Card
v امكان درست كردن Sub-account به اين معني كه مثلا سرپرست خانواده هرماه مقداري اعتبار براي هريك از اعضاي خانواده تخصيص مي دهد
v امكان كنترل بودجه به اين معني كه مثلا اگر هزينه سرويس خاصي از مقدار معين بيشتر شود، دسترسي به آن سرويس را محدود كند.
v امكان تهيه يك صورتحساب براي سرويسهاي مختلف اعم از صوت و ديتا ( امروزه در ايران چندين صورتحساب براي تلفن ثابت، تلفن همراه و كسـاني كـه چنـد تلفـن دارنـد ارسـال مي شود).
v امكان نرخ گذاري و شارژينگ انعطاف پذير و به صورت Real-time
13- سرويهاي خانه – اداره
از سرويسهاي مهــم اين بخش امكان كار از راه دور است. دراين سـرويس كارمنـدان
مي توانند وظايف محوله را در خانه انجام داده و نتايج كار خود را از طريق شبكه براي كارفرماي خود ارسال كنند. از طرفي كار فرما هم مي تواند برروند كار كارمند خود نظارت داشته باشد.يكي ديگر از سرويسهاي اين بخش امكان آموزش از راه دور خصوصا براي مناطقي كه دسترسي به آنها مشكل است مي باشد. از سرويس هاي جالب ديگر ميتوان به امكان كنترل كودك در مهد كودك و مدرسه توسط والدين اشاره كرد.
لطف خدا و رحمت یزدانم آرزوست
بیمار عشق اویم و درمانم آرزوست ***** بر خوان لطف اویم و احسانم آرزوست