0

پژوهش و سازندگي

 
Nassersulduz
Nassersulduz
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 2878
محل سکونت : آذربایجان غربی

پاسخ به:پژوهش و سازندگي
پنج شنبه 23 شهریور 1391  11:19 AM

 16 : پژوهش و سازندگي زمستان 1387; 21(4 (پي آيند 81) در امور زراعت و باغباني):130-139.
 
تعيين مولفه هاي فرآيند توسعه حرفه اي مربيان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزي
 
شاه پسند محمدرضا*
 
* موسسه آموزش عالي علمي کاربردي، وزارت جهاد کشاورزي
 
 

در اين تحقيق هدف اساسي تعيين مولفه هاي فرآيند توسعه حرفه اي براي مربيان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزي کشور بوده است، تا بتوان با طراحي فرآيند مناسب، براي توسعه حرفه اي و در نهايت توانمندسازي مربيان برنامه ريزي نمود. اين تحقيق از نوع توصيفي همبستگي بوده که توسط پرسشنامه محقق ساخته پس از سنجش روايي (ديدگاه صاحب نظران) و پايايي (ضريب آلفاي کرنباخ - 65/94%) به انجام رسيده است. جامعه آماري تحقيق مربيان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزي مي باشند، که تعداد آنها بر اساس آمار موجود 490 نفر است، که از بين آنها نمونه گيري طبقه اي تصادفي (مراکز از جنبه کيفيت تدريس مربيان توسط موسسه آموزش عالي علمي کاربردي به سه دسته درجه 1، 2، 3 تقسيم شده اند) صورت گرفت و حجم نمونه 107 نفر برآورد گرديد. نتايج حاصله حاکي از آن است که بر اساس ميانگين محاسبه شده، ديدگاه هاي مربيان در زمينه تمامي مولفه هاي فرآيند توسعه حرفه اي در سطوح مطلوبي قرار داشته است. تحليل عاملي نيز پنج عامل؛ يادگيري جديد بر مبناي تجارب قبلي، اعمال بازخورد آموزش در طراحي فرآيند، بهره گيري از روش هاي مشارکتي، بهره گيري از فرآيندهاي متنوع و بکارگيري روش هاي انفرادي را با 28/60% تبيين واريانس نشان داد. آزمون مقايسه ميانگين ها نيز نشان داد که در بين مراکز درجه 1، 2 و 3 از جنبه مولفه هاي فرآيند توسعه حرفه اي تفاوت معني داري در خصوص يادگيري جديد بر مبناي تجارب قبلي وجود دارد.

 
كليد واژه: توسعه حرفه اي، فرآيند توسعه حرفه اي، مربيان مراکز آموزشي جهاد کشاورزي، مراکز آموزش جهاد
 
 

 نسخه قابل چاپ

أَلْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: أَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ. .

 

دانش سه قسم است: فقه براى دین، و پزشکى براى تن، و نحو براى زبان.

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها