0

پژوهش مديريت آموزش كشاورزي

 
Nassersulduz
Nassersulduz
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 2878
محل سکونت : آذربایجان غربی

پاسخ به:پژوهش مديريت آموزش كشاورزي
یک شنبه 12 شهریور 1391  11:18 AM


 4 : پژوهش مديريت آموزش كشاورزي بهار 1389; -(12):32-43.
 
بررسي عامل ها بازدارنده و پيش برنده در توسعه فن آوري هاي نوين کشاورزي در شهرک علمي تحقيقاتي اصفهان
 
مستولي زاده سيدصالح,اسدي علي*,كلانتري خليل,جمشيدي اميد
 
* دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزي، دانشگاه تهران
 
 

شهرک هاي علمي و تحقيقاتي با ايجاد شرايط مناسب براي نوآوران بخش هاي مختلف توانسته اند تا حدودي کمبودها و مشکلات موجود بر سر راه توليد علم و فناوري را کاهش دهند. يکي از بخش هايي که با ورود فناوري هاي نوين دچار تغييراتي بوده است، بخش کشاورزي مي باشد. تحقيق حاضر از نوع کاربردي است و به روش پيمايشي انجام گرفته است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه کارشناسان و اعضاي هيات علمي شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان (گروه ستاد) به تعداد 50 نفر و همچنين کارشناسان هسته هاي فناوري (گروه صف) به تعداد 136 نفر بود و پرسشنامه به صورت تمام شماري در اختيار هر دو گروه قرار گرفت. ابزار تحقيق پرسشنامه بود. روايي آن به تاييد تعدادي از اعضاي هيات علمي دانشگاه و کارشناسان شهرک علمي ـ تحقيقاتي اصفهان رسيد. پايايي ابزار با استفاده از آلفاي کرونباخ (0.87=?) به دست آمد. در نهايت 40 پرسشنامه از گروه ستاد و 100 پرسشنامه از گروه صف جمع آوري و با نرم افزار SPSSWin مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان داد که در بين عامل هاي بازدارنده عامل اجتماعي، جغرافيايي، قوانين بين المللي، زيرساختي و اقتصادي و در بين عامل ها پيش برنده عامل هاي زيرساخت کشاورزي، مديريتي، فرهنگي و جغرافيايي، تکنولوژيکي، اقتصادي ـ سياسي، آموزشي ـ تخصصي و زيرساخت هاي علمي، بيشترين تاثير را بر توسعه فن آوري هاي نوين کشاورزي در شهرک علمي تحقيقاتي اصفهان داشته اند.

 
كليد واژه: عامل ها پيش برنده، عامل ها بازدارنده، شهرک علمي و تحقيقاتي، پارک علم و فن آوري، فن آوري نوين کشاورزي
 
 

 نسخه قابل چاپ

أَلْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: أَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ. .

 

دانش سه قسم است: فقه براى دین، و پزشکى براى تن، و نحو براى زبان.

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها