پاسخ به:ترفندهاي آموزش آفيس
جمعه 10 شهریور 1391 1:37 AM
چگونه یك گزارش ایجاد كنیم
میتوانید جدول، فرم یا پرس و جو را چاپ كنید. ولی ابزار Report میتواند دادهها را حرفهایتر و مرتبتر نشان دهد. با استفاده از Report wizard ، كار ایجاد یك گزارش، ساده و آسان میشود.
Report wizard را باز كنید
پایگاه دادهای كه می خواهید استفاده كنید را باز كنید و روی Report در نوار Objects در پنجره Database كلیك كنید. روی Create report by using wizard دابل كلیك كنید تا كادر محاروهای Report wizard باز شود.
انتخاب جدول یا پرس و جو
از لیست Tables/Queries، جدول یا پرس و جوی مورد نظر را انتخاب كنید. یك فیلد انتخاب كنید و روی دكمه > كلیك كنید تا آن را به لیست فیلدهای انتخاب شده اضافه كنید. فیلدهای دیگر را از جدولهای مختلف انتخاب كنید و روی Next كلیك كنید. در این مثال، یك لیست از شماره تلفن مشتریان ایجاد میكنم بنابراین فیلدهای مورد نظر در جدول Customers قرار دارند.
یك دسته برای گروه بندی انتخاب كنید
گزارشی كه اطلاعات را بر اساس دستههای مرتبط گروهبندی میكند بسیار سودمندتر از گزارشی است كه فقط اطلاعات را به ترتیب حروف الفبا لیست میكند. در كادر سمت چپ، یك فیلد را بعنوان دسته گروه بندی انتخاب كنید و روی دكمه > كلیك كنید. بعد روی Next كلیك كنید . من میخواهم كه لیست خود را بر حسب Zip Code سازماندهی كنم، بنابراین این فیلد را انتخاب میكنم.
فیلد مرتب سازی را انتخاب كنید
برحسب حداكثر 4 فیلد میتوانید مرتب سازی كنید. از اولین لیست، فیلد مرتب سازی اصلی را انتخاب كنید و بقیه فیلدها را در صورت لزوم به همین صورت انتخاب كنید. بعد روی Next كلیك كنید.
انتخاب طرح ظاهری
یكی از گزینه های طرح ظاهری را انتخاب كنید تا نمونه آن را مشاهده كنید. وقتی كه طرح مورد نظر را انتخاب كردید، روی Next كلیك كنید.
انتخاب شیوه
همانطور كه در مورد گزینههای طرح در مرحله 5 مشاهده میكنید میتوانید روی یكی از گزینههای شیوه كلیك كنید تا نمونه آن را مشاهده كنید. برای گزارش، یك شیوه انتخاب كنید و روی Next كلیك كنید.
عنوان
در كادر محاورهای نهایی، عنوان گزارش را تایپ كنید و روی Finish كلیك كنید. گزارش جدید ایجاد میشود و در پنجره جداگانه خود نمایش داده میشود. برای چاپ گزارش، روی دكمه Print در نوار ابزار كلیك كنید.
کریمی که جهان پاینده دارد تواند حجتی را زنده دارد
دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی